Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 15361 til 15380 af 113953
-
Hjælp til Glykæmisk index
ForumindlægHej! Jeg ved godt at der er oprettet en masse indlæg omkring SRO, men jeg føler ikke jeg har fundet noget der virkelig kan hjælpe mig. Jeg vil hører om der er en kærlig sjæl der kan hjælpe med en indledning om Gi (Glymækisk index). Jeg sætter virkelig STOR pris på det, da jeg er helt lost og g... -
Svær opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-4-UDEN.pdfHvordan regnes opgave 11Personligt ville jeg tro at det var noget med toppunktet. dvs -d/4*a=-3men får bare at b=+-SQRT(152) hvilket ikke passer -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
1 opg
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med opgave 1, b) ?? -
et par spørgsmål
Forumindlæghej vil høre om der er nogen som kunne fortælle mig beviset om at en potensfunktion bliver en ret linje på et dobelt logaritmisk papir. et andet spørgsmål er om hvordan man kan få noget af en mundtlig eksamen til at gå med at sankke om regnergler for potenser? det er en del af et eksamens spørgsmål. -
talepapir
Forumindlæghvordan ser et talepapir ud til biologi eksamen B? skal der være problemformulering og sådan? -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til mateatik terminsprøve imorgen og er lidt nervøs. Jeg regner faktisk med at dumpe, da jeg er rigtig dårlig til matematik. Jeg har matematik på B-niveau. Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik B i år? Og har i evt. ideer til hvad jeg kan øve.? Crew. -
Fysik på A eller kemi på A(fordele og ulemper)
ForumindlægHej jeg er i den situation at jeg snart skal vælge, hvilket fag jeg vil have på A-niveau og jeg har virkelig svært ved at vælge mellem kemi og fysik. Håber nogle kan forklare, hvilke fordele og ulemper der er ved et af fagene og hvilken forskel der er fra B-niveau. Jeg kan lide begge fag, så jeg ... -
Reducering af ligning
ForumindlægJeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg skal reducere ligningen: (a+b)^2-(a-b)(a+b)-2ab Men har virkelig ingen ide om hvordan jeg skal gribe den an. Nogle der kan hjælpe? -
Tæller standpunktskarakterer?
ForumindlægHej, når man regner sit snit ud tæller standpunktskaraktererne så? eller er det kun årskaraktererne og eksamen? -
Matrixregning
ForumindlægPå et bestemt gymnasium sælges to slags sodavand A og B. PÅ gymnasiet gennemføres jævnligt spørgerunder, blandt de elever, der drikker sodavand, om de vælger A eller B. Det antages, at 10% af eleverne skifter fra A til B, og 22% skifter fra B til A fra spørgerunde til spørgerunde. Antallet af... -
naturlige eksponentialfunktion og eksponentialfunktionen - HJÆLP!
ForumindlægHej Skal til matematik eksamen og er i tvivl om dette Kan i forklare mig hvad sammenhængen mellem f(x)=b*a^x og f(x)=b*e^kx er? Det er den eksponentielle udvikling og naturlige eksponential.... vi snakker om ikke?? :-) Jeg er nemlig lidt i tvivl om forskellen på udviklinger, -funktioner os... -
Punktmængde og areal
ForumindlægOpgave 12 Figur 1 Figur 2 En funktion f er givet ved f(x) = 4-x^(2)/4 Grafen for f og førsteaksen afgrænser i første og anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M. Har fået arealet til 21,33. Fra punktmængden M er der udskåret et rektan... -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
Årskarakter hvert år?
ForumindlægVed i om, der gives årskarakter hvert år for alle fag i gymnasiet? Med mindre der er eksamen selvfølgelig :) -
Mundtlig Eks -Gode råd??
ForumindlægUha.. nu er jeg kommet i den (mindre heldige, synes jeg selv) situation at jeg skal op til mundtlig tysk B. Er der nogen af jer der har erfaringer fra denne eksamen?Hvor meget skal man kunne? Jeg føler bare at kravene er meget høje nu når det er B-niveau, men har slet ingen anelse om det(?)Desude... -
funktion
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvorfor svaret i opgave 1 c) er graf B ? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-6_UDEN.pdf -
Karakter klage
ForumindlægHej alle Jeg sidder tilbage meget utilfreds efter min karaktergivning. Problemet er at jeg har været på skolerejse med lovligt fravær og det har min lærer brugt som grundlag for at dumpe mig og tage mig fra 7 til 00, jeg missede tre idrætstimer, men med skolens tilladelse. Har min lærer lov til a... -
Gennemsnittet er faldet?!?!
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg er blevet færdig med 1.g og har dermed også fået min sidste halvårskarkter. Da jeg fik min første halvarskakrater i Dec. var mit gennemsnit 7,2, men effter grundforløbet skiftede jeg studieretning og kom dermed i en ny klasse. Det har taget meget tid før jeg følte mig tilpas... -
Mangler lidt hjælp til bio opgaver
ForumindlægHvordan udregner man konditallet? Jeg skal udregne det på en person, som vejer 70 kg og har en iltoptagelse på 5 l/min. Jeg har en kruve over blodtryk på sek. og kan aflæse den systoliske blodtryk til 140 mm Hg og den diastoliske til 65 mm Hg. Så er der stillet et spørgsmål, om hvor gammel perso...
