Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15361 til 15380 af 38620
-
HAR DU STYR PÅ BILLEDKUNST?
ForumindlægHej er der nogen de rhar styr på hvordan billedkunst eksamen foregår og hvordan man kan øve sig... det er på c-niveau.. pplease hjælp..:S -
Bush tale 9/11 -2001
ForumindlægHej. Jeg skal finde Bush tale til nationen efter angrebene 9/11. Jeg ved ikke om jeg er helt skudt af, men kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig? På forhånd tak -
Dansk forfatter
Forumindlægjeg skal skrive en dansk rapport om analyse af novelle, og vil gerne vide hvilken forfatter jeg kan skrive om?kravene er meget små, det skal bare være en der skriver noget som kan fortolkes og analyseres bredt, og ellers intet andet :) -
Hjælp til Babylonisk Fragment af Per Højholt
ForumindlægJeg skal lave en analyse af digtet Babylonisk Fragment af Per Højholt, men jeg forstår simpelthen ikke hvad digtet handler om og kan derfor ikke analysere det - er der en der overordnet vil fortælle mig hvad digtet handler om? Digtet er vedhæftet -
De 4 P'er i relation til målgruppen - HJÆLP
ForumindlægHej I min SRP lyder en del af opgaveformuleringen således : Analyser paramtermixet i relation til målgruppen. Jeg er okay klar over de 4 P'er og hvordan de analyseres - men i relation til målgruppen ? Der bliver jeg i tvivl om hvordan dette skal komme ind og gøres? -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
- Digtanalyse.
ForumindlægHejsa. Jeg går i 1.g og vi har fået en aflvering for hvor vi skal analysere digtet "nat i berlin" . Vi har snakket lidt om den i klassen - og jeg er begyndt med at analysere den.. Jeg har indtil videre skrevet hvilket rytmne digtet har.. krydsrim, osvvv.. Men ved ikke rigtig mere ... -
DRILLERI!
ForumindlægHej.. her er nogle tyske orde der driller mig, om det f.eks. skal være sagten eller sagte i datid sagde.her er den:Faren har sagt det til pressenDer Vatter hat es zu pressen gesagt?Patienten betalte regningen til lægen=Der Patient bezahlte das Rechnen zu dem Arzt? (er det bezahlte eller bezahlten... -
Hjælpp til oversættelse
ForumindlægEr det her rigtigt?????Herzogtümer Schleswig und Holstein (n), wo die meisten Einwohnern (pl/m) deutsch sprachen, waren unter der dänischen Krone (f) gestellt.Hertugdømmerne Slesvig og Holsten, hvor de fleste indbyggere talte tysk, var underlagt den danske krone. -
Navneord
ForumindlægHej! Jeg har lige et problem med navneord i fleretal på tysk. Jeg laver lige et eksempel. navneord bestemt form ental "das hause," hvis det er fleretal, er det så ikke "die Hause"? " "Die Lampen" ental bestemt. "Die Lampen" flere tal bestemt. Er... -
Ordstilling
ForumindlægHej studieportalen :) Jeg skal oversætte denne danske sætning til tysk, men er blevet i tvivl om ordstillingen??? "Det er sært, at de ikke er her endnu. "Es ist komisch, dass sie nicht hier noch sind. Sind flyttes vel tilsidst i sætningen da det er en ledsætning, men skal noch og hi... -
Brev til en hjemløs dreng!
ForumindlægHej Alle! Jeg står og skal skrive en tysk stil, som går ud på at man skal skrive et brev en hjemløs dreng! Man skal bl.a. fortælle om sit eget liv! Er der nogle der har en god idé til hvordan man kan starte sådan et brev? Håber virkelig på nogle svar hurtigste muligt :-) tak på forhånd... -
TYSKUNDERVISNING TILBYDES
ForumindlægTyskundervisning tilbydes til gymnasieelever, handelsskoleelever, CBS-studerende, universitetsstuderende samt folkeskoleelever. Jeg er uddannet translatør og cand.mag. i tysk, og jeg kan hjælpe dig til at få et godt eksamensresultat. Jeg har mere end 25 års undervisningserfaring. Ring på 60 74 3... -
Hjælp til formulering af sætning
ForumindlægHvordan siger man: Efter min mening skal det tyske folk stilles til ansvar for nazismens brutale race- og udryddelsespolitik. Går helt i stå efter: Meiner Meinung nach sollt das deutsches Volk Verantwortung übernehmen .. Håber at I kan hjælpe mig. På forhånd tak -
TYYYYSKK HJÆLP PLZ !!!!!!
ForumindlægHey venner jeg sidder med tysk og tænker om dette kan skrives In Deutschland ist das Interesse für Fussball immer gross gewesen eller burde der står Das Interesse für Fusball ist in Deutchsland immer gross gewesen PLZ SVar hurtigt mvh mig evt rettelse godtages rigtig meget:D -
En sætning vil gerne rettes..
ForumindlægPå dansk: Nu ønsker hun kun at se den smule, hun har tilbage fra livet i Tyskland, hendes vendinde Conny. Tysk: Jetzt wünscht sie nur das wenige, was übrig ist von dem Leben in Deutchland zu sehen, ihre Freundin Conny. Sætningen vil meget gerne rettes - mange tak ;-) -
Rettelse af kort opgave
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med at rette en tysk kort opgave? Der er fokus på dette i opgaven: 1. Beugung von Verben besonders lose zusammengesetzter Verben. 2. Satzbau in Haupt- und Nebensätzen (ordstilling). Jeg er dog ikke den skarpeste i dette fag og ønsker derfor hjælp Tak på forhå... -
Oversættelse
ForumindlægEr gået noget fast på disse sætninger som skal oversættes til tysk. Den gamle dame faldt i søvn for en time siden. Barnets far overvejede længe, før han underskrev brevet. Politibetjentene forsøgte at indhente mig, men de måtte opgave det. Lederne meddelte ham forhandlingens resultat, da han ko... -
oversættelse, det haster!!! tak!
Forumindlæghej, jeg er ret dårlig til tysk, derfor ønkser jeg få et tekst oversættede, håber i kan hjælpe mig...:) Alle folk der har Anorexie er bange for at spise, de bange for at blive for tyk, også selvom det er rigtigt tynd, det kan ikke se at de er syge, og det er problememt med det folk.. tak på ... -
en sætning til :)
Forumindlæghej, håber der stadig er nogle her, selvom vejret er sindsyg godt, der er jo nogen der skal læse til eksamen.. jeg er i tvivl om en sætning hvordan den skal oversættes sætningen er på tysk og den ser således ud: Einem reichen Manne, dem wurde seine Frau krank. jeg vil umiddelbart sige: en rigs m...
