Dansk

Hjælp til Babylonisk Fragment af Per Højholt

03. april 2018 af LineMohring - Niveau: A-niveau

Jeg skal lave en analyse af digtet Babylonisk Fragment af Per Højholt, men jeg forstår simpelthen ikke hvad digtet handler om og kan derfor ikke analysere det - er der en der overordnet vil fortælle mig hvad digtet handler om?

Digtet er vedhæftet

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. april 2018 af Smut1

Jeg synes, det hjælper lidt at læse det højt. 

Brugbart svar (1)

Svar #2
03. april 2018 af Mathian

Hvad digtet handler om, er netop at slå handlingen ud af spil. Per højholt forsøger at vise, hvordan søgen efter mening ender ud i det meningsløse. Her bruger han sproget til at illustrere, hvordan sproget ofte ikke henviser til virkeligheden men til sig selv etc. 

Brugbart svar (1)

Svar #3

bemærk også opbygningen. Jo mere han skriver, jo mere viger det bort fra ideen om et digt, men det er stadig et digt, og forsøger derfor herigennem at vise, at opererer med en bestemt form for digt, er absurd, og ender ud i det meningsløse. 

Brugbart svar (1)

Svar #4

Per højtholt er medlem af den poststrukturalistiske retning. Slå det op, det hjælper på forståelsen. 

Svar #5
03. april 2018 af LineMohring

Tusind tak for hjælpen, virkelig!

Jeg har bare et spørgsmål til - hvilken genre er digtet? Episk, lyrisk eller dramatisk?

Svar #6
03. april 2018 af LineMohring

Og skal jeg analysere rytme osv i et digt som dette?

Skriv et svar til: Hjælp til Babylonisk Fragment af Per Højholt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.