Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15401 til 15420 af 48240
-
regneforskrift
ForumindlægHey, hvordan bestemmer jeg en regneforskrift af formen f(x)=ax+b, hvor f(x) betegner antallet af flyvninger i år efter 2000? Jeg har disse oplysninger at i år 2010 var det 11,9 mill. flyvninger og i år 2020 vil det være 15,8 mill flyvninger. -
HF og medicin
ForumindlægHej alle Jeg skal til at starte på HF enkeltfag på efterslægten og drømmer om at læse medicin efterfølgende.  Det længe siden jeg har gået i skole så er lidt nervøs og matematik og fysik er ikke li... -
Hjælp!!
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg er igang med at skrive en studieretningsopgave i Kemi og Matematik.. Jeg har 2t spørgsmål som jeg skal svare på som lyder sådan: a) Gør rede for hvad en differentialligning er og giv eksempler på differentialligninger. Giv udledning a løsningerne til y´ = k og y´= ky ... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
Fatter ikke systemet
ForumindlægHej jeg har lige afsluttet Kemi og Fysik for ikke så lang tid siden. Men jeg ved ikke hvordan karakteren helt tæller i afslutningen af 3.g. Her kommer spørgsmålet: Jeg afsluttede med en årskarakter i fysik med 7 og kemi med 02 Dernæst blev jeg trukket ud til eksamen i Kemi og fik 4 Mit spørg... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Kemiingeniør-DTU
ForumindlægHeej Er der nogen her der læser kemi og bioteknologi på DTU?? -
1.g
ForumindlægHvad lærer man generelt i 1.g altså fysik/kemi. -
Hjælp!! Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHvad er stoffers termiske egenskaber?? Er det fysik eller kemi?? På forhånd tak!!! -
Fremsætning af prognose
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: Fosforkoncentrationen (målt i μg fosfor pr.liter) i kruså sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende. a) Benyt modellen til at fremsætte en prognose for fosfork... -
Eksponentiel funktion - model
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med en opgave som lyder: Benyt modellen til at bestemme antallet af industrirobotter i 2010 og i 2011. Kommentér modellen, når det oplyses, at antallet af industrirobotter var 5133 i 2010 og 5571 i 2011. Jeg har ingen idé, om hvilken formel man skal benytte sig af... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Et par spørgsmål
ForumindlægHej, Et af mine eksamensemner hedder "carbon i organisk og uorganisk kemi". Nu spørger jeg måske lidt dumt, men optræder carbon ikke udelukkende i organisk kemi og IKKE i uorganisk kemi. Er det ikke netop carbon, der gør en forbindelse organisk. Andet spørgsmål: En kovalent binding er... -
Medicin
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet student i år og er gået ud med et snit på 9,5.. Jeg overvejer at læse til medicin på Århus Universitet, men ved de har et forholdsvist højt snit; 10,1 i 2010.. Hvis snittet er uforandret eller stiger, hvilke andre muligheder har jeg så for at komme ind? Har hørt man kan ... -
Skriftlig engelsk
ForumindlægEr der nogen, der var op i skriftlig engelsk årsprøve/eksamen B-niveau sidste år? Som evt. kunne sende mig opgaven, som jeg kan læse igennem? Vil være til stor hjælp :) -
Gamle mat prøve på emu?
ForumindlægHej, jeg har prøvete at lede rundt på emu, efter nogle gamle prøve til eksamen, men kan ikke rigtig finde dem. Er der nogen der evt, kunne sende et link hvis de havde fundet dem? Ville være en stor hjælp :) -
antal år i decimal tal omskrevet.
Forumindlægyes, jeg er kommet i en ny klasse og jeg vil nu meget gerne imponere min matematik-lærer lidt..Vi har fået en matematik aflevering og en af opgaverne lød på at man skulle finde frem til en lineær funktion ud fra 2 koordinatsæt, så jeg har fundet a og b etc. etc. ret straightforward..y er middelle... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHey...Jeg vil høre om der nogle der går eller har gået på HHX som har nogle gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver??Hvis ja vil i så ikke være sød at tilføje dem..Jeg har ledt meget på nettet, men kan ikke finde nogle steder hvor man kan finde gamle Erhvervsøkonomi B eksemnsopgaver. Er der nogle ... -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg skal være i stand til at tale om Verdensbilleder i næsten 8 minutter... Jeg skal fortælle om udvikllingen fra Ptolemaios til Kepler... Har virkelig ingen ide, om hvad jeg skal sige i så lang tid1 Nogle ideer til, hvad man kan sige og evt. perspektivere til? Evt. har nogle gode links? AL hjælp...
