Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15421 til 15440 af 119568
-
Samf (A)/Bio (B) - idealet om den perfekte krop
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Problemformulering Hvilken sammenhæng er der mellem mediernes fremstilling af kropsidealer og spiseforstyrrelser hos unge piger? Og hvad betyder det for kroppens sundhed at leve med en spiseforstyrrelse? Problemstillinger Hvordan fre... -
Mundtlig Mat. B. | Statistik og sandsynlighedsregning (Eksamensspørgsmål)
ForumindlægSidder her med et eksamensspørgsmål. Spørgsmålet hedder følgende: "Statistisk behandling af et grupperet observationssæt (med udgangspunkt i eksempler), kom herunder ind på tilhørende relevante begreber. Med udgangspunkt i eksempler skal du redegøre for binomialkoefficienten og binomialf... -
Samfundsfag b niveau 24 timers eksamen: Politik
ForumindlægHej. Jeg har trukket Grundforløb i politik og har følgende bilag: Bilag 1: Ny værdipolitik med DF i ascendanten, kommunen, 17-05-2014 http://kommunen.dk/Blog/?id=432#.U6mL9Y1_ujg Bilag 2: Enhedslisten vil gøre om med vækstideologien. Politiken, 16-05-2014 Uddrag. http://politiken.dk/indland/... -
Inspiration (Terroisme) - Engelsk A, Samfundsfag B.
ForumindlægHejsa alle sammen! Nu er SRP ugerne skudt i gang, og jeg har fået min problemformulering, som lyder: 1) Redegør for USA’s PATRIOT act og for de omstændigheder der førte til vedtagelsen af loven 2) Analyser og fortlk Jonathan Safran Foers roman Extremely Loud and Incredibly Close (2005) med... -
Engelsk skriftlig eksamen b-niveau 2010
ForumindlægHej Er der nogen som har hele opgaveformuleringen inklusiv tekster til at ligge? det er opgaven om "cosmetic surgery" jeg leder efter. -
MUNDTLIG MATEMATIK PRØVE 10. KLASSE! DET HASTER! ;-)
ForumindlægHeeeeej guys! :-) Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i næste uge.. & det kunne være rart at vide hvilke ting man kan risikere at skulle lave noget om... Så her er det så hvor mit spørgsmål kommer ind: Ved I hvilke ting man kan komme op i til en mundtlig matematik prøve i 10... -
Projekt 9.1 matematik -parabol og parabel
ForumindlægHej sidder og skal lave en matematik opgave. Har her fået stilt 2 opgaver, som jeg har prøvet på, men synes ikke det kan passe, så vil lige høre her om nogle kan hjælpemed følgende 2 opgaver: 1. Som nævnt brydes strålen i punktet (x, f (x)) idet indfalds- og udfaldsvinkel i tangentpunktet er en... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
Den fuldstændige løsning til differentialligningen f '(x) + a⋅f(x) = b
ForumindlægHej Alle. Jeg er igang med at bevise den fuldstændige løsning til differentialligningen f '(x) + a⋅f(x) = b , men der er noget som jeg ikke helt forstår.. Beviset ligger her: bogwebs.systime.dk/mathweb12/mathwebhhxa/mathweb/hhxa.asp# (Gå ind under Differentialligninger -->Bevis: Fulds... -
matematik c niveau ligning kontrol
ForumindlægNogen der gider at kontrollere denne ligning, eller fortælle hvad der er galt? 7+4(2x-1)=3x-5(x-6) 7(4*2x-4*1)=3x-(5*x-5*-6) 7+8x-4=3x-5x+30 3+8x=-2x+30 6x+30 =36 6x=6 -30 6/6 = 1 altså x -
Hjææææææælp (matematik aflevering til i morgen aften)
ForumindlægHåber der nogle derude, som vil hjælpe mig! Er helt lost! 1) En funktion f er givet ved f(x)=x^(7)+4√(x) Bestem f´(x) og f´(1) 2) En funktion f er givet ved f(x)=4ln(x)-2x+8 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p(1,f(1)) -
SRP: Hvordan laver man en vurdering i Matematik og ITK? HASTER
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgaveformulering. Hvordan skal jeg sætte den op? Jeg har absolut ingen ide, og jeg har pænt travlt. Indtil videre føles det dog bare som en analyse i stedet for en vurdering. TLDR: HVORDAN LAVER JEG EN MATEMATISK OG INFORMATIONTEKNOLOGISK VURDERING? -
XX GENAFLYS MUNDTLIG MATEMATIK A EKSAMEN XX
ForumindlægXX GENAFLYS MUNDTLIG MATEMATIK A EKSAMEN XX Hej alle, her er linket til et borgerforslag der forsøger at få genaflyst den mundtlige matematik eksamen på A-niveau. Efter en "mindre justering af aftalen om sommerens prøver og eksamener"(uvm) er det nu muligt at trække mundtlig matematik ... -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes? -
Bestemme A,b og c i f(x)=A*sin(b*x)+c
ForumindlægKan I hjælpe med den vedhæftede opgave?? -
Matematik aflevering "Den Blå Kube"
ForumindlægJa... nu er jeg jo så igang med denne her matematik aflevering... jeg skal tegne "forsvindings punkter" Og tegne kuben færdig... Hvordan er det nu liiiiiiiiiiiiige jeg gør det? Vil gerne forstå det, så jeg selv kan lave det :) Link til Svararket: http://i46.tinypic.com/... -
Samfundsfag A og Engelsk A + evt Matematik A?
ForumindlægEr det muligt at have den linje hvor man har Samfundsfag A og Engelsk A, og så hæve matematik til A også? Synes nemlig at det man beskæftiger sig med på Samfundsfag A og Engelsk A virker meget mere spændende end det på Samfundsfag A og Matematik A, men vil gerne hæve matematik til A-niveau, så d... -
Matematik, forskel mellem Celsius og Fahrenheit
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til mit følgende regnestykke mellem celsius og Fahrenheit: "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er -10 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 0 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 10 grader. "H... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ...
