Matematik

SRP: Hvordan laver man en vurdering i Matematik og ITK? HASTER

18. december 2018 af HTXmanden - Niveau: A-niveau

Hej, jeg har fået følgende opgaveformulering. Hvordan skal jeg sætte den op? Jeg har absolut ingen ide, og jeg har pænt travlt. Indtil videre føles det dog bare som en analyse i stedet for en vurdering.

TLDR: HVORDAN LAVER JEG EN MATEMATISK OG INFORMATIONTEKNOLOGISK VURDERING?

Vedhæftet fil: saddsadsasd.PNG

Svar #1
18. december 2018 af HTXmanden

Billedet er vedhæftet. Hvis der er nogen der kan finde på en god titel, så må i meget gerne byde ind med det :'D


Svar #2
18. december 2018 af HTXmanden

Det her bliver en af de vigtige SRP spørgsmål på Studieportalen der aldrig kommer til at blive svaret på xD


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2018 af Toonwire

Jeg ville nok starte med den sidste del om "hvorfor man ikke anvender større nøgler end højst nødvendigt". Når du har gjort dig tanker (og gerne nogle udregninger til at støtte op om disse) omkring hvorfor, tror jeg du vil have nemmere ved at vurderere hvor lang tid det tager, at bryde forskellige bit-størrelser kryptering.

Titelforslag til dette sidste punkt kan drejes lidt som du selv vælger at gribe det an, men her er nogle idéer du kan drage inspiration fra:
- Algoritmisk bekvemmelighedsvurdering af RSA.
- Kompleksitetsvurdering af RSA-nøgler.
- Køretid og brydning af RSA-krypteringer.
etc.


Skriv et svar til: SRP: Hvordan laver man en vurdering i Matematik og ITK? HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.