Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15421 til 15440 af 38620
-
Grammatik hjælp!
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om nogle grammatiske ting i tysk. Håber at i vil hjælpe :) 1) Hun blev chokeret. --> På tysk skal man bruge war eller wurde? 2) En måned senere .----> Når det er en tidsangivelse, skal måneder være i akk. eller dativ? På forhånd tak! -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Infinitte
ForumindlægHej! Hvordan er det egentlig man finder infinitte former? Jeg skal til prøve imorgen så det ville være dejligt at få det afklaret. Er det også rigtigt at man finder finitte former ved at sætte jeg foran? -
litterær artikel
Forumindlæghej Nogen der kan hjælpe angående en litterær artikel der skal skrives. Jeg ved ikke hvordan man starter og hvordan den opbygges, nogen ideer? /Rasie -
kigge PÅ MIT BREV
ForumindlægHej jeg har fået til opgave i tysk:) at skrive et brev, det er ikkew så meget indholdet jeg gerne vil have at i kigger på. jeg vil gerne se om garmatikken er i orden -
2. Verdenskrig
ForumindlægJeg prøver mere specifik denne gang, da jeg er i **** op til halsen. Kan intet finde om henholdsvis tyskernes vs. de allieredes strategier i 2. Verdenskrig. Er der virkelig ingen som kan hjælpe mig?????? Har søgt meget og lånt bøger, men det hjælper ikke... Anders -
Animal Farm
ForumindlægJeg sidder og skal lave en analyse og fortolkning af Animal Farm. Jeg har efterhånden fået styr på det meste, men der mangler noget under analysen vedr. strukturen. - Det er for mangelfuldt... Er der nogle som har noge noter eller hints til, hvad der er godt/ vigtigt at skrive vedr. strukturen ... -
SRP - Slaveriet i Amerika
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og er igang med SRP og skal lave en analyse og fortolkning af Harriet Beecher Stowes "Onkel toms hytte" og er gået helt død. så tænkte a hvis nogen a jer har lavet en analyse af den ville det være lækkert hvis i ku uploade den herinde. Kunne virkelig godt bruge noge... -
Diskursanalyse af medierne
ForumindlægI AT skal jeg lave en diskursanalyse af medierne med hensyn til halalslagtet kød i Danmark. Jeg vil meget gerne lave en kvantitativ analyse, så jeg kan finde den generelle holdning i medierne, men jeg ved ikke hvordan, jeg skal finde materiale? Jeg vil derfor gerne have nogle forslag til, hvorda... -
Dokumentar film hjælp!
ForumindlægHej i dag trak jeg dokumentar i dansk og jeg har det svært med at finde en god en. Kender i nogle dokumentar som man virkelig bare kan gå i gang med at analysere så må i gerne skrive det nede i kommentaren. det må være alle slags dokumentar bare man kan analysere den godt. Hvilke dokumentar har i... -
Historieopgave
ForumindlægTænkte på om der er nogen der kan fortælle mig om man skal komme med citater, når man analyserer en kilde(Altså et "historisk dokument)på samme måde som i danskopgaven - altså ligeså mange...?? VAr bare lidt i tvivl!! -
Kommunikationsmodel i realityshows
ForumindlægHej alle derude! Jeg skal igang med en analyse af et reality program, Paradise Hotel. Men ejg er i tvivl om hvordan jeg finder afsenderen. Siger man bare det er producenterne bag showet?.. Håber I vil svare :) -
Bob Dylan og Janis Joplin
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med en analyse af The times they are a-changin' af Bob Dylan eller “Me and Bobby McGee” af Janis Joplin? -
Hjælp SRP research! Sociale mediers betydning for virksomheders markedsføring.
ForumindlægHej, jeg skal i mit SRP på HHX skrive om "Sociale mediers betydning for virksomheders markedsføring." i fagene Afsætning/Engelsk. Jeg har fået stilt et spørgsmål i problemformuleringen, hvor jeg skal finde to selvvalgte amerikanske virksomheder og analysere deres kommunikationsstra... -
EngB eksamen
ForumindlægHelt enkelt, hvordan foregår engelskB eksamen? Kan det passe man skal læse et stykke op fra teksten? Lægges der meget vægt på perspektiveringen til det kendte stof? Hvad forventes der af en, skal man "bare" analysere og fortolke som i dansk? -
De unge og de gamle af Gustav Wied
ForumindlægHej, jeg sidder og laeser op til eksamen lige nu og vil hoere om der er nogen der har en analyse af Gustav Wieds 'De unge og de gamle'? Det kunne vaere et stort hjaelp! Paa forhaand tak (: -
Psykologi/samf
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan hjælpe med at finde en god case/matriale at analysere ift min problemstilling som jeg har skrevet under:) Hvordan kan man bryde den sociale arv i Danmark? Redegør for begrebet resiliens i psykologi og for begrebet social arv med fokus pa° den negative sociale arv... -
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ... -
Essay: Long nights, low pay and no play
ForumindlægHey peops. Sidder fast med en fortolkning og analyse af artiklen Long Nights, Low Pay and No Play. Er i tvivl om, om det jeg har skrevet kan defineres som analyse, eller om der skal mere "kød" på og i da fald hvad? Det her er, hvad jeg har skrevet so far: The article “Long Night... -
Analysemodel
ForumindlægHej.. Sidder her og skal analysere en tekst i historie. Der er vel ingen der har en model der viser hvad man skal huske.. Altså en slags huske seddel når man analysere? På forhånd tak! hilsen Tanja
