Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 15441 til 15460 af 35989
-
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
ligevægte
ForumindlægHey :)er ved at læse op til eksamen i kemi og har lige nogle spørgsmål. håber i kan svare. :)hvad er en homogen ligevægt?? hvad er f.eks. forskellen på den og en heterogen ligevægt?Hvordan ved man om en reaktion er endoterm eller exoterm (uden at have enthalpitilvæksten)?hvorfor dæmper en puffer ... -
tangent
ForumindlægJeg har et par spørgsmål ang. tangenten. Min opgave lyder på at man skal bestemme en ligning for tangenten til parablen i punktet med førstekoordinat 1. Parablen har ligningen: Y = -0,5x2 + 3x + 1,5skal lige siges at det ikke skal forstås som et to tal men som i anden.Håber der en nogen som e... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
Differentiabel funktion
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til hele Opgave 2 på http://www.imf.au.dk/kurser/matanalyse2/F05/EksopF04/juni12.pdfJeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og er ikke ret sikker i at vise, at funktioner er differentiable, så håber virkliglig der er en/nogen, som vil hjælpe mig med at gennemgå den... -
Adgangskvotienter Medicin KU 2009
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer? Hvordan vil i vurdere mine chancer for at ... -
HF
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål vedrørende HF. Skal man vælge en studieretning ligesom på STX, HHX og HTX, eller sammensætter man selv de fag, man vil have? (jeg taler ikke om enkeltfag, men bare om den ordinære HF) Når man taler om de naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige faggrupper, bet... -
Eksamensvejledning i mundt. historie
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg skal til eksamen i historie, men er lidt på herrens mark. Min historielærer har ikke givet os en ordentlig eksamenvejledning og jeg aner ikke hvordan det kommer til at foregå. Har søgt på nettet og undervisningsministeriets hjemmeside, men er ikke blevet klogere. Hvis der er ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der tilfældigvis nogle, der ligger inde med nogle skide gode noter om sandsynlighedsregning? Skal op til mundtlig matematik eksamen på A-niveau, og kunne godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Grundlæggende begreber i sandsynlighedsregning Binomialfordeling. Binomialsandsynligheder. Binom... -
ENGELSK MUNDTLIG - BLACKS, WHITES AND RACISM!!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal op til min mundtlig engelsk eksamen og har valgt overemnet ''Blacks, Whites And Racism''. Har I nogle underemner, som jeg kan snakke om? Det må meget gerne være interessant og spændende. I må meget gerne komme med kilder også! Det ville være sådan en stor ... -
Dansk 9. synopsis
ForumindlægDav, jeg skal aflevere synopsis imorgen.. (fredag d. 25 maj) og jeg har værken noget at perspektivere til, eller noget oplæsnings stykke... er der nogen der har nogen forslag? mit fordybelsesområde er: andre udtryksformer fra det 20. århundrede. og jeg har valgt en kortfilm der heder: Eksam... -
Radioaktivitet
ForumindlægHey, ja har skrevet rigtig mange indlæg idag, men det er fordi jeg er igang med at lave dispositioner til min fysik eksamen på tirsdag!;P -Og jeg har fået rigtig mange svar tilbage, det er jeg glad for:) Men ville lige have hjælp til radioktivitet...Har ikke nogle forsøg til den, og ville h... -
naturlige eksponentialfunktion og eksponentialfunktionen - HJÆLP!
ForumindlægHej Skal til matematik eksamen og er i tvivl om dette Kan i forklare mig hvad sammenhængen mellem f(x)=b*a^x og f(x)=b*e^kx er? Det er den eksponentielle udvikling og naturlige eksponential.... vi snakker om ikke?? :-) Jeg er nemlig lidt i tvivl om forskellen på udviklinger, -funktioner os... -
Fysik/kemi prøve på tirsdag
ForumindlægHejs PÅ Tirsdag skal jeg til prøve eksamen i fysik og kemi Jeg har tre emner som hedder Kemi : Det sure, det salte og basiske g Jordens salte El. Når felter forandres Atomfysik : Partikler med fart på... Så sagde min lærer: Hvilken teori Hvilken forsøg og en dispentation Håber i kan h... -
FSA HELP NOW
ForumindlægHej... Jeg skal meget snart op til eksamen i fysik/kemi(folkeskolen). Jeg kunne godt tænke mig at spørge, dem soom har prøvet det før, hvilke spørgsmål der bliver spurgt om, som kan give 10 i karakter? Det skal være inden for disse emner. Magnetisme, Radioaktivitet eller metaller/ikke-metaller ... -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående min mundtlig eksamen i matematik på A-niveau og jeg er stødt ind på følgende spørgsmål, som jeg simpelthen ikke forstår?? Du skal redegøre for konstanternes betydning for polynomierne via differentialregning l(x)=ax+b og p(x)=ax2+bx+c Kan en hjælpe mig? -
Romantikken
ForumindlægHej, Her til sommer skal jeg op i dansk, hvor jeg har trukket romantikken som mit "område". Jeg er dog lidt på bar bund omkring hvordan og hvad romantismen gik ud på og hvad det har med oplysningstiden at gøre. Hvis jeg nu til eksamen ville analyserer et billede, hvad kunne man så fo... -
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
chi^2 test
ForumindlægHej, Er det rigtigt at et kast med en terning svarer til Goodness-of-fit-testen? Ville dette (http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test) være tilstrækkeligt at gennemgå til en mundtlig eksamen? Skal også gennemgå kvartilsæt og boksplot for ugrupperede data un...
