Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15461 til 15480 af 22496
-
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
hurtig sig til kemi.
ForumindlægDer står i min note, at tyrosin ikke vil være ladet ved neutral Ph, vilket jeg ikke forstår, da dne har Pks på 10? Er der en regel om at OH grupper ikke kan protoneres hvis ikke der er en anden gruppe tilstede eller? Derudover er histidin vidst også uladet ved neutral pH, selvom den har pKs 6. al... -
SRP hjælp!!
Forumindlæghejsa, i min SRP opgave skal jeg skrive om Gadebørn i Latin Amerika, men har meget svært ved at finde litteratur til dette. Hvis der er nogle som har nogle noter jeg må få ville jeg blive meget glad. Det må gerne være på engelsk eller spansk og meget gerne med hårde dataer osv. :-) -
Komplekse tal.
ForumindlægHej, jeg er ved at tage noter til eksamen. Jeg skal finde en masse måder hvormed man kan skrive hhv. z, i og 1, med kompleks notation. F.eks kan z skrives z = x+iy og z = reiθ. Og 1 kan f.eks skrives 1 = eiπ. Har i nogle flere notationer, som vil være gode at kunne? -
Matematik HjÆÆÆÆLp..
ForumindlægJeg skal bruge nogle fantastiske noter til Matematik A forløbet, gerne med definitioner og beviser m.m. Jeg er kommet i den situation hvor jeg skal selvstudere mat a, og det ville derfor være dejligt med nogle menneskelig ord for de enkelte emners forståelse. hvis de er rigtig gode, er je... -
Genetik
ForumindlægJeg har lige nu en aflevering for om genetik, som jeg har vedhæftet nedenunder. Er det meningen i opgave 1, at jeg også skal komme ind på meiose? Er det relevant? Og er der nogle, der har nogle gode stikord til mig til opgaven? Jeg har tonsvis af noter, men det kan godt være svært lige at få anve... -
Betoning af ord. (Engelsk)
ForumindlægJeg skal skrive en stil og jeg har derfor brug for hjælp til at betone et ord. Sætningen lyder: He was not used to being dumped he was the one who dumped others. Jeg ønsker at der skal være tryk på det andet he der er i sætningen. Hvordan opstiller jeg det mest korrekt. Tak for hjælpen. Mvh ... -
Litteraturens veje
ForumindlægHej, jeg går på et hf-engeltfag hold og har dansk på A niveau. Jeg har godt nok svært ved at finde ud af litteraturens veje, (peioderne) og forstå dem, og min eksamen venter her til sommer. Er der evt. nogen som vil dele deres noter med mig til dansk A niveau på HF. Hilse Zeina. -
Hastighed og accelration
ForumindlægHej, Hvordan kan det være, at accelerationen er positiv, når hastigheden er negativ? Der står i lærebogen: "Note that the acceleration would be positive if the particle had a negative velocity which was becoming less negative" Det hænger ikke sammen med a = dv/dt. Gør det? Tak på fo... -
Andengradspolynomie
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at have mistet noter fra en god matematik time. Hvor vi blev belært om hvilke værdier i forskriften der gjorde hvad ved andengradspolynomiet. Altså forskriften f(x) = ax^2+bx+c. Hvad sker der hvis man ændrer a? Hvad sker der hvis man ændrer b? Hvad sker der... -
Kan man sige det?
ForumindlægKan man sige følgende? They don’t need to work to get to that point, and as a result they end up not appreciating the life that they have and take it for granted. eller skal der være noget i mellem "up" og "not" er i tvivl :/ Tak på forhånd! -
Hvad er enhedsniveau - IP
ForumindlægJeg er faldet over begrebet enhedniveau i mine international politik noter, som jeg ikke helt forstår. Til begrebet har jeg skrevet: Hvilken historie gør sig gældende? Hvilket politik, ideologi, regime. Fysisk beliggenhed. Diverse nationale interesser. Er der nogen der kan af- eller bekræfte mi... -
Hvornår bruger man tovejstest og Gof (chi-i-anden)?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i matematik A i morgen, men da chi-i-anden-tests er b-niveaus pensum, ligger dette lidt langt tilbage, og jeg kan hverken ud fra mine noter, bøger eller nettet finde ud af, hvornår man bruger to-vejstest, og hvornår man bruger Goodness of Fit. Jeg håber, at der er nogen... -
Middelværdi og kvartilsæt for datasæt beskrevet med histogram
ForumindlægJeg sidder fast igen, men nu ved en opgave, hvor jeg skal finde både middelværdi og kvartilsæt ud fra histogrammet. Histogrammet er det eneste jeg har fået oplyst og ser således ud: https://imgur.com/a/XegfsdH Jeg har kigget i mine noter og overalt på nettet og jeg kan simpelthen ikke finde sam... -
Som arvensynden bograpport
ForumindlægHej der ude. Jeg er igang med at læse bogen ''som arvesynden af Sussane Staun. Jeg tænkte på om der er en venlig sjæl her inde, som har læst den eller har nogen noter liggende. Eller eventuelt kunne komme med en lille kort referat af bogen?:) Jeg skal skrive en bograpport om den, men j... -
AT biologi
ForumindlægHvilken metode kan man bruge til at belyse dette spørgsmål: Hvad sker der i kroppen når man er underernæret? I mine noter har jeg skrevet at jeg kunne komme ind på: Kvantitativ baggrund for at se hvad maden skal indeholde. Men... hvad det end betyder ved jeg ikke helt. Jeg håber virkelig der ... -
Nulreglen
ForumindlægHej alle, Så vidt jeg selv husker, har jeg aldrig haft om nulreglen, da jeg ingen noter kan finde i mit hæfte. Har prøvet og søge lidt hist og pist på google - dog uden held. Er der nogle der kan forklare mig, hvad nulreglen egentlig går ud på, samt evt. give et eksempel? Fx. (x + 1)(x &minus... -
Hjælp til kilder !!!
ForumindlægEr der nogen, der har noter/problemstillinger til følgende kilder???? 39. Kirkemøde 1256 40. Pansættelse 1260 41. Danmarks første håndfæstning 1282 43. Ærkebispens anklage 1296 45. Lensbrev 1322 46. Kongelige løfte 1328 47. Rettertingsdom 1355 -
Pensum matematik b niveau
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvad de overordnede emner på MATEMATIK B NIVEAU hedder. Jeg kan ikke få samlet min noter de rigtige steder, jeg ved selv det startede med andengradspolynomium, væksmodeller (herefter ander jeg ikke hvad de forskellige emner hedder indtil:)..., trigonmitri, statistik. ...
