Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 15481 til 15500 af 26355
-
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
Imperialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg er igang med en historie-opgave, hvor jeg skriver om det britiske imperie, altså i tiden 1870-1914 I den forbindelse skal jeg til sidst i opgaven komme med en vurdering af "hvilken betydning imperietiden har for forholdet mellem tidligere kolonimagter og kolonier i dag"... -
ideologier...
ForumindlægJeg sidder lige med en samfundsfagsaflevering, der omhandler de forskellige ideologier. Jeg har skrevet at vi i samfundet har 3 klassiske ideologier osv. og fortalt lidt om dem, men skal til at skrive lidt alle de nye ideologier, altså socialliberalismen osv. men der er et begreb, der beskriver d... -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
evt. rette og hjælpe?
Forumindlæghej, nogen der vil rette det igennem, jeg har forsøgt så godt jeg kunne. Every day hear we about a new person there have commit a crime but why do people this stupid things, when they know that it will realized for them in the last end. It is often immigrates groups we hear about but a lot of Da... -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
hvad handler den om?!
ForumindlægHvad handler den her om??http://peecee.dk/index.php?id=21074 -
'Who' eller 'which' - forklaring behøves snarest muligt!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg står med et grammatisk problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Problemet er som følger: "___ of them is the best player?" Det korrekte interrogative pronomen skal indsættes, og valgmulighederne er who, whom, whose, which og what. Which lyder selvfølgelig mes... -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n... -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Er min oversættelse rigtig?
ForumindlægJeg har oversat:"Han skrev en bog. I et rasendende raseris fart. Om forbindelserne mellem den saudiske bin Laden-familie og den texanske Bush familie. Nu er den her. Den bygger, ligesom hans oplevelse i senge, på artikler og bøger, han har læst. Han kaster en hel bunke af dem i en gryde og... -
Sprogrejse i 2 uger, hvor meget får man ud af det?
ForumindlægHej Har overvejet 2 uger i Barcelona på sprogrejse med EF i sommerferien, men hvor meget får man ud af det? Lige nu har jeg det på A-niveau på HHX, og jeg er på mit 2. år med en karakter på 7/10. Peter -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
Nogle der har lyst til at kigge min projekt opgave igennem?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i morgen og mangler lige at få en til at kigge på den nogen der kunne tænke sig at hjælpe? Jeg sender problemformulering, powerpoint og hvad vi skal sige og så kan du evt. sige om det passer sammen og at ikke jeg er hoppet af sporet, jeg mangler ikke hjælp til grammatisk re... -
Førdatid
ForumindlægAltough she didn't had much money Jeg kan ikke se fejlen :I Teksten der blev oversat: Selv om hun havde haft få penge På forhånd TY! :)
