Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15481 til 15500 af 63055
-
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
vælgeradfærden i Danmark
ForumindlægHej med jer.. Jeg sidder med følgende opgave: "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " I bilaget bliver der lagt fokus på, at der også i det senm... -
Fysikfagets metoder og danskfagets metoder
ForumindlægHej SP, I min AT-opgave bruger jeg fysik A og dansk A. I fysik har jeg lavet et forsøg, og ud fra dette forsøg lavet grafer som jeg vil forklare til eksamen. Men jeg er dog i tvivl om metoden, da jeg også har søgt informationer omkring emnet på internettet. I forhold til dansk har jeg alvet en... -
engelsk rettelse
ForumindlægEn der vil rette denne her stil.. My name is Rikke. I am 19 years old. I came to Denmark when I was 9 years old. When I started school I started from 2.klasse. When we had English class I had another class to learn Danish. So I have not quite English respawn until I was in class 7. I s... -
Tyske sætninger rettelse..
ForumindlægHej. Jeg har lavet 16 oversættelser fra dansk til tysk, så ville jeg spørge om i/du kunne rette dem, det kunne bare være super 1. Familien hedder Meyer og bor i Hamburg. : Die Familie Heisst Meyer und wohnt in Hamburg. 2. Moderen er sekretær og husmor. : Die Mutter ist ... -
Oversæt hjælp mig
ForumindlægHej jeg ville gerne havde at vide om jeg har oversættet mine sætninger rigtig på engelsk så her kommer de I Will take my famliy White me because i have the gunnulv and nive White Them. Or i Will take justin bieber White me because hr is my idol and he is amassi... -
Hvad gør dig ullykkelig?
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik lige lyst til at oprætte denne tråd. På en måde også for at dele nogle ting med andre. Hvad gør dig ulykkelig, hvad fortryder du i dit liv? Jeg fortryder at jeg ikke var engageret i folkeskolen i mange fag. Især gør det mig ulykkelig at jeg af den grund ikke har stor fors... -
Stjerner - omregning og regning af afstande?
ForumindlægHej, jeg står her og skal lave min fysik opgave, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det! Parallaksen til stjernen TZ Cassiopeiae er ca 1, 164 · 10−7 ?. Hvor langt væk befinder stjernen sig i km, lys °ar og parsec? og Stjernen Capella har parallaksen 1,987*10-5. Den tilsyndel... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Hvad er en beregning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive min første FK rapport, men jeg er kørt lidt fast på det her beregning. Er der nogle der vil forklare det så en dummernik kan forstå det? (jeg TROR jeg ved hvad det er - når jeg har opmålt 1ml. syre og blandet med 9 ml. vand, kan man så ikke skrive en ... -
matematik opgaver
Forumindlæghej alle er der nogle der kan hjælpe mig med disse tre opgaver: 1) om et 2.gradspolynomium oplyses at der har rødderne 5 0g 9 samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. opskrif en formel 2) Bestem minimum for funktionen f(x)= X^2+2/8, x>0. 3) om en ekspontielt voksende funktion F(x) oplyses... -
Fortrudt at have hævet c-fag til b-niveau
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g, og jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C-niveau til B-niveau, så jeg ville komme til at fortsætte med faget i 3.g. Lidt senere på året gik det dog op for mig, at jeg ikke var så interesseret i faget, som jeg troede jeg var, og jeg har derfor fortr... -
En dag i mit liv
ForumindlægHej alle på studieportalen, Jeg har fået en danskstil, for hvor jeg skal skrive om "en dag i mit liv" (p.s. jeg går i 6. klasse). Det er op til os selv om vi vil skrive det i novelleform (Det har jeg valgt), eller om vi vil lave det med en masse diagrammer og lignende. Jeg vil IKKE ... -
Korrektur
Forumindlæg1. The main character Charlie Stowe is twelve years old. He lives in England with his middleclass family next to the ocean. Charlie deals with the problem that his father is never at home. It is essential for a boy to have a father as a role model. A person you can look up to and ask how to behav... -
faktorisér andengradspolynomiet
ForumindlægJeg har fået diskriminanten til at være -72 Det er ud fra denne x^2 – 6x + 9 = 0 faktorisér andengradspolynomiet Jeg ved ikke hvordan jeg faktorisere den?? -
Latin eksamen-hjælp???
ForumindlægHejsa.Jeg sidder herhjemme og burde læse op, men kan simpelthen ikke.. jeg mangler kun en tekst (ellers har jeg læst alt det andet), men den er så svær og jeg har så dårlige noter til den, at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde...Jeg har aldrig prøvet at være nervøs til 1 eksamen før (det er jo sk... -
Statistik - ugrupperede observationer
ForumindlægHej alle!! Jeg sidder lige med et lille problem. Mine noter fra lektionen vi gennemgik dette i, er på mystisk vis forsvundet! håber I kan hjælpe med at genopfriske min hukommelse lidt xD Spørgsmålet lyder: Bestem på grundlag af de kumulerede frekvenser kvartilsættet Vundne kampe frekv... -
fejl i test
ForumindlægI testen William Shakespeare spørgsmål 9 er der følgende spørgsmål. "In which one of Shakespeare9;s plays, did a character say the most famous of his phrases, To be or not to be"? Det "korrekte" Svar i testen er 9.1 Romeo and Juliet. . Det korrekte svar er Hamlet der og... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej allesammen ville bare lige have lidt hjælp med et regnestykke 60-9*x=24 -
Palindromer
ForumindlægHejsa, Kan det passe at der maks er 900 palindrom tal i mægnden af 5 ciffrede tal ? og dermed også kun 900 i mængden af 6 ciffrede tal ?
