Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15501 til 15520 af 17507
-
CaCO3 og HCl
ForumindlægJeg har afvejet 2 g CaCO3 og tilsat 50 ml 1M HCL. Og derefter gjort som følger: 1. På en vægt anbringes et 250 mL bægerglas. 2. I bægerglasset anbringes 50 mL saltsyre (1M) 3. Der afvejes 2,0 g granuleret marmor på et urglas 4. Det hele anbringes på vægtskålen og vægten tareres. 5. Nu hældes mar... -
Hvornår er det 'A', 'de' og 'en'?
ForumindlægI denne opgave skulle jeg indsæte 'a', 'de' og 'en' i de rigtige paranteser. Men jeg synes nu opgaven er ret så svær og har godt nok forsøgt mig bedst muligt, men jeg synes bare, der var mange steder, hvor flere muligheder kunne have været. Håber i vil rette opgaven igenne... -
Nem tysk oversættelse, TIL IMORGEN!
ForumindlægHar selv forsøgt, men da jeg ikke er den skarpeste til tysk, håber jeg der sidder en tysk-ekspert der måske vil kigge på det hurtigt. Jeg skal gerne bruge det i morgen(14. januar) inden 13:45. Det ville være en kæmpe, kæmpe hjælp. På forhånd mange tak :-))!! Kender du fabrikken der? - Kennen sie ... -
Hastighedsfunktionen
ForumindlægHej, jeg står her med en fysikrapport og jeg skal gøre rede for den hastighedsgraf jeg har lavet. Forsøget går ud på, at vi har sluppet en bold fra ca.1 meters højde, mens vi har optaget dens bevægelse indtil den har ramt jorden. Vi har derefter sat videon ind i loggerpro og plottet boldens bev... -
Cyclohexan, bromvand og farve
ForumindlægHej.:) Jeg har lavet et forsøg hvor jeg har haft noget cyclohexan i et reagensglas. Herefter dryppede jeg noget bromvand ned i opløsningen. Bromvandet lagde sig på bunden, da det sandsynligvis har en større massefylde en cyclohexan. Da jeg så rystede reagensglasset skete der en fasedeling. Jeg tr... -
fransk oversættelse
ForumindlægHej.. har brug for hjælp til at oversætte følgende spørgsmål... ... Pourquoi est-ce qu'ils ne veulent pas essayer de passer la frontiére de nuit? Hvorfor de ikke vil forsøge at krydse grænsen om natten? 3. Pourquoi est-ce que les (drenge) fouillent les poches de leur pére? Hvorfor er det, at ... -
Heisenbergs ubestemthedsrelationer - regnefejl?
ForumindlægHej! Så vi har lavet et forsøg, hvor vi sendte en laserstråle (eller lys) gennem en spalte på 4,4 mm. Vi målte at afstanden fra lysmaskinen/lasermaskinen til tavlen, hvor mønstreret dukkede op, var 2,86 m. Vi målte interferensmønsteret (det inderste/tykke) til at være 0,07 cm. Jeg ved at lyse... -
Konstant acceleration på en luftpudebænk
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysikrapport, og jeg må indrømme, at jeg er gået en smule i stå. Jeg har udført et forsøg med en slæde (monteret med en fane) på en luftpudebænk. Slæden trækkes af et lod gennem to fotoceller, hvorved man kan bestemme slædens hastighed. Jeg har udført følgende to måleseri... -
Nogle der lige har lyst til at rette min fysik rapport??
ForumindlægDen svingende streng. Nadja Gam, Perle Sarah Herløv Moltved og Iben Petersen Schmidt. Forsøgets formål: Formålet er at finde partialtoner og derefter at finde deres hastighed. Apparatliste: · Tonergenerator · Vibrator · Krokodillenæb · Trisse · Fiskesnøre Udførelse af fo... -
Molarmasse og koncentration
ForumindlægJeg forsøger lige igen, håber ikke folk bliver alt for sure på mig. Hej jeg har to små sprøgsmål, håber jeg lige kan nå at få ngoet hjælp 1)Jeg har en Ba(OH)2 opløsninge blandet op med noget HNO3, jeg har beregnet den stofmængde der er tilbage når reaktionen er foregået Men jeg bliver nu bedt o... -
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Svært ved Matematik
ForumindlægHej alle. Jeg har matematik på B-niveau. Jeg har svært ved matematik, og jeg forsøger hele tiden at følge med i timerne. Ligenu har vi om Polymier, indtil videre er jeg godt med - men jeg ved at jeg når der kommer nyt stof, bliver jeg helt forvirret. Det samme gjaldt Sinus, Cosinus, Tangens ... -
Hjæææælp!
ForumindlægHej Jeg er mor til en pige, der går på HF. Hun har store problemer med matematik (C-niveau), og da pengene er små, kan jeg ikke betale ret meget for lektiehjælp. Jeg er selv uddannet på det sproglige område og kan således ikke hjælpe hende med matematikken. Derfor har jeg oprettet en profil på St... -
Pufferopløsninger
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde en fejlkilde, når man skal afprøve følgende påstande? Pufferopløsninger har stor pufferkapacitet, når: Syren og den korresponderende base er begge svage Syren og basen har høj koncentration Syren og basen har samme koncentrati... -
Vurdering af udkast til problemformulering
ForumindlægJeg har lavet et udkast til en problemformulering, som jeg gerne vil have vurderet. Derudover ville det være lækkert, hvis I kunne komme med ideer til yderligere underspørgsmål. Det er et tværfagligt forløb med SAMF/MAT. Problemformulering Jeg vil i min opgave redegøre for faldet i vælgertils... -
Ang. stikprøve
Forumindlægjeg skal aflevere en aflevering hvor en af spørgsmålene er: Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgt 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, med henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patienternes evne til at overleve sygdommen. Undersøg... -
Acetatpuffer - ethansyre og ethanoat
ForumindlægHej! Håber at man kan få noget hjælp herinde, plejer mest at bruge opgaver som inspiration og "facitliste" for min egne rapporter. Men jeg kan simpelt han ikke forstå at der ikke er nogle rapporter omkring Acetatpuffer! Er der slet ingen som har lavet sådan et forsøg? Acetatpuffer - eth... -
Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?
ForumindlægHvis vi tager udgangspunkt i den første reklame med titlen "Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?", hvordan lyder din personlige analyse og fortolkning så af den i forhold til disse fokuspunkter? 1. Hvem er afsenderen, hvad er reklamen, og hvem er målgruppen? 2. Hvem e... -
Opstilling af udtryk
ForumindlægHej! her kommer en lidt indviklet opgave-beskrivelse på en opgave som jeg virkelig ikke kan finde ud af at løse: Der skal laves en kage. Udover alle de andre ingredienser kan i selv vælge hvor meget sukker og chokolade i vil komme i. Mængden af sukker kaldes s, og mængden af chokolade kaldes c. ... -
TLC og UV-visualisering
ForumindlægI forbindelse med at følge et forsøg, hvor der blev dannet et stof indeholdende en triazolring, ønskede jeg at følge reaktionsforløbet med TLC og UV-visualisering. Det viste sig at umuligt at detektere stoffet i UV ved 254 nm. Senere har jeg fundet ud af, at stoffet har maksimalabsorbans lavere ...
