Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15581 til 15600 af 48240
-
IT - WORD - Produktnøgle
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en computer, som jeg har installeret microsoft oficce 2010s prøveversion, men denne gik ud, og jeg har hentet en ny produktnøgle. Men efter installationerne og man skal indtaste produktnøglen, står der således: "Den angivne produktnøgle kan ikke bruges på denne ... -
Eksponentielle sammenhænge
ForumindlægSpørgsmål og hjælp til opsætning! Spørgsmålet lyder: I år 2000 var den 19 millioner mobil-abonnementer i USA og de følgende år vokser antallet med 14% om året. a) indfør en passende betegnelser, og opstil en model, der beskriver denne udvikling i antallet af mobil-abonnementer i USA. b) Hvor ... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Eksamenssæt 2005 (3 årig A)
ForumindlægHej!Søger nogle som har lavet eksamensættet fra sidste år ved eksamen for 3 årige A-niveau?Er der nogen der vil hjælpe mig?På forhånd tak. -
Hvordan gik det?? FSA
ForumindlægHej allesammen! Var så op til biologi eksamen idag, og er egentlig bare nysgerrig; - Hvordan gik det med jer? Synes I prøven var svær?? n_n -
naturvidenskabelig grundforløb
ForumindlægHej :D Jeg står og skal vælge et emne i det naturvidenskabelige grundforløb, men ved ik rigtig hvad jeg skal vælge Jeg kunne godt tænke mig noget med kemi, men ved ik helt hvad der kunne være godt og spændende at vælge af emne og problemstillinger indenfor kemi. Det skal helst indeholde et godt o... -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
KemiA,14. aug. 2008
ForumindlægEr der nogen af jer som har løsningen på denne her eksamsæt: Kemi A, stx - den 14. august 2008, STX082-KEA HASTER ... -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægHej Jeg skal have fundet mit endelige fokus i SRP til på tirsdag, mit område er tilsætningsstoffer i fødevarer i Mat A og Kemi A.. Jeg ved at jeg i matematik kan inden for farvestoffer skrive om matricer i den lineære algebra, mit problem er kemi delen. Jeg føler mig virkelig rundt på gulvet hvad... -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
karakter i 8 kl
ForumindlægHej, jeg går i 8 kl, og var oppe til den nye fsa 2010 her den 26 januar. i 9 klasses karakter fik jeg 7 ( jeg fik 65 point), og jeg var kun 6 point fra 10 (det svarer til ca 2 opgaver mere). Er det dårligt, når man går i 8 klasse? Skal først op til afgangsprøverne om halvlandet år. -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Vands polaritet
ForumindlægHej SP, Jeg har haft nogle problemer med at forstå, hvorfor et stof er polært eller upolært og ville tjekke om jeg havde forstået det rigtigt. Et upolært stof, er et stof med molekyler som er meget elektronegative, og derfor tiltrækker andre molekyler? Et polært stof, er et stof med molek... -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
proportionalitet, lineær, eksponentiel eller potens forskrift ?
Forumindlæghejsa alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål om hvordan man kan se, om man skal bruge en proportionalitet, lineær, eksponentiel eller en potens forskrift? Jeg er nemlig lidt i tvivl om, hvornår jeg for eksempel skal bruge en eksponentiel eller en anden forskrift. For eksempel: Til denne her ... -
Sie Glotzen mich an wie eine außerirdische
ForumindlægHele min eksamens opgave om teksten "Sie Glotzen mich an wie eine ausserirdische" af monika held. Er lige så lige kommet hjem og har fået 7, ligger den ud for den som evt skal op i morgen eller senere. (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Good luck -
Nogen som kan forklar mig hvad opgaven går ud på
ForumindlægHej Jeg har trukket dette eksamens spørgsmål: "redegøre for chokoladens kemiske sammensætning." Hvordan skal jeg forstå spørgsmålet, er der talle om de nææringstoffer chokoladen består af, altså - Fedt - proteiner - kulhydratter - vand hvordan skal jeg beskrive de kemiske stoff...
