Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15581 til 15600 af 38620
-
SRP hjælp!!!!
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er igang med at skrive min SRP opgave og jeg er simpelthen gået i stå :( Jeg har om kolera med fagene biologi og historie og jeg er nået til analysedelen, hvor jeg skal komme ind på hvad årsagerne var til at der opstod koleraepidemi i danske byer i midt... -
Tekstnær
ForumindlægHej folkens Jeg er lidt i tvivl om det der med at være tekstnær. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk. Derfor er jeg lidt i tvivl om man skal være tekstnær på alle analyse punkterne som f.eks. når man skal finde temaet eller budskabet ved et essay, behæver man så at være tekstnær? Elle... -
AT - Teori og metode
ForumindlægHej. Jeg skriver min AT opgave om Himmelfart (rejsen efter døden), jeg er netop igang med at prøve at rede min Synopsis, som ikke var noget at råbe hurra for. I dette forsøg er det gået op for mig, at jeg ikke aner hvilke teorier og metoder der bruges i relgion. Derfor ville jeg hører om der er n... -
AT, religion
Forumindlæghej, jeg står og skal til AT-eksamen med fagene religion og historie(som samfundsfag) mit problem er lidt, at jeg ikke helt har styr på, hvikle metoder man bruger eller kan bruge i religion. er der nogle, der kan hjælpe mig? -
god karakter - årsprøve
ForumindlægEndnu et af de der åndsvage og møg irriterende spørgsmål om hvordan man opnår de høje karakterer...Jeg står og skal til årsprøve i engelsk, A-niveau, 1.g... Jeg er ret nervøs, det bliver jeg altid. Jeg skulle helst få 10 eller derover - hvordan? Jeg snakker stortset flydende engelsk, da jeg boede... -
helP
ForumindlægJeg er i gang med en OSO opgave! Jeg har om at være professor i filosofi. Kan I hjælpe mig med at finde et del emne til dette! Kan det være at fokusere? eller ! -
Hjælp til Dativ
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp. Hvornår bruger man Zum eller Zur i tysk? please hjælp mig tak på forhånd -
Rettelse af sætninger..
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl, som vil rette mit tysk? Det er på knap 12 linjer (: Please. -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
Tyskundervisning tilbydes - Alle niveauer
ForumindlægJeg er en ung mand på 21 år, der tilbyder tyskundervisning/ hjælp med afleveringer og lektier i tysk på alle gymnasiale niveauer og folkeskole i Storkøbenhavn og København. Jeg har har haft tysk A på gymnasiet, hvor jeg fik 12 både skriftligt og mundtligt, og jeg har desuden familie i Tyskland.... -
Links i fodnoter?
ForumindlægHej Dette spørgsmål har muligvis været stillet før, men jeg kan ikke finde noget ordentligt svar. Skal der i fodnoterne stå det link, man har benyttet sig af, eller er informationer om dette link mere rigtigt at skrive her, hvis man i forvejen har skrevet link og informationer i sin litter... -
hvad er din ynglingssang
Forumindlæghej,jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide hvad folk derude egentlig høre af musik...så hvad er jeres ynglingssang... jeg er sådan blevet lidt træt af de sange jeg hører.. såååå måske kunne i anbefale nogle gode sange... jeg har en sang som jeg aldrig bliver træt af og det er Majids sang "m... -
Forklaring på 1.- 2. og 3. person i ordbog
ForumindlægHvis jeg slår 'können' op i en Tysk-Dansk-Tysk ordbog (jeg bruger ordbogen.com), står der hvad "können" er i de forskellige personer: kann, konnte, können el. gekonnt. Spørgsmålet er, hvad for et af dem der er 1. person, 2. person. 3. person osv. -
Berlinmuren
ForumindlægJeg skal i tysk lave en fremlæggelse om et emne der omhandler DDR, hvor jeg så har valgt berlinmuren. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om udviklingen af berlinmuren. Altså jeg er interreseret i at finde noget om, hvordan udseendet og sikkerheden har ændret sig i årene 1961-1989. Er der nogle af j... -
oversættelse
ForumindlægEine weitere Analyse erstellt Bettelheim von dem Märchen „Hänsel und Gretel“. Hierbei geht es weniger um die sexuelle Entwicklung als vielmehr um das Loslösen von der Mutter. Die Mutter, die als Nahrungsgeber für das Kind von Anfang an da ist, führt die Kinder in den Wald, da nicht genug Nahrung ... -
SSO - N. M. Aidt
ForumindlægHej.Jeg skal skrive 3.års-opgave om Naja Marie Aidts novellesamling "Tilgang" med henblik på at sammenligne med "Vandmærket" som hun også har skrevet.Jeg har valgt at analysere og fortolke 3 noveller grundigt. Det er "Latter", "For at være ærlig" og "U... -
"Haster" Erik Henningsens "Sat ud"
ForumindlægJeg skal op i overmorgen i dansk og skal snakke om billedet "Sat ud" Er kommet godt i gang med analysen og har fundet ud af en hel del, men dog synes jeg stadig der skal mere fyld på, så hvis nogen nogensinde har arbejdet med dette billede og ligger inde med en analyse, ville det bare v... -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
eksamen i morgen!
ForumindlægHej skal til dansk mundtlig eksamen i morgen. Vi har prøveform A Vil bare spørger om der var nogen af jer der havde nogle gode råd? Vil det være godt hvis jeg fx. startede med, at give et referat af det jeg trækker og derefter komme ind på de punkter jeg har analyseret eller omvendt? Forresten... -
Hjælp til DHO
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive DHO. Jeg har valgt det moderne gennembrud og 2 noveller. Begge har et omfang på 3 sider (så ikke så langt). Synes I, at jeg skal analysere de to noveller og samligne dem, og derefter perpektivere til kvindesyn i det moderne gennembrud. Eller skal jeg grundigt an...
