Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15701 til 15720 af 33650
-
Hvad skal man kunne?
ForumindlægMundtlig dansk - studentereksamen! Hvad skal man egentlig kunne? Man får teksten, analyserer den! Fortæller derefter om perioden, stilarten og evt. forfatteren! Derefter repeterer man til en tekst man har læst i løbet af året, og fortæller evt. noget om den forfatter også! Er der mere? -
naturkatastrofer
Forumindlæghey studieportalen er igang med en fremlæggelse om naturkatastrofer og har valgt blandt andet tsunami som emne, så ville lige høre om der er nogen der ved noget om hvordan en tsunami opstår? self kan jeg læse om det på nettet, men vil gerne have det skåret ud i pap mvh -
1. sang
ForumindlægAf 1. sang har jeg forstået at achaierne har plyndret Theben og stjålet chriseis, som er agamemnons bytte. Chriseis far som er præst for apollon kommer for at købe hende tilbage, men agamemnon håner ham. Apollon bliver derfor sur, og derfor sender agamemnon alligevel chriseis tilbage. Han tager d... -
eksamensprojekt HF
Forumindlæghej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration????? -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
Hvilke teorier ville være relevante?..
ForumindlægHej, som mange af jer andre herinde, er jeg lige gået i gang med at skrive SRP i dag. Jeg har valgt fagkombinationerne samfundsfag A og naturgeografi B. Som de fleste af jer ved, skal man bruge teorier i samfundsfag, men jeg aner ikke hvilke teorier, der ville være relevante til mit emne.. Jeg h... -
Karaktererne...
ForumindlægHej allesammen, Jeg er lidt bekymret for tiden.. Det er sådan at mit gennemsnit lige nu ligger på 7,5. Nogle vil måske mene, at det er en fin karakter, men ikke hvis man lige som mig gerne vil læse odontologi(tandlæge). Her skal man bruge et gennemsnit på omkring 10. Hvor bekymret bør jeg v... -
de brølende tyvere - altså tyverne i usa.
Forumindlægjeg er ved at skrive andenårsopgave, om de brølende tyvere i usa. jeg skal ind på forbruget, beboer livet og hvorledes ku klux klan, kommer ind i billede, i de ellers så vellykkede år. er der nogen som kender nogle gode sider hvor jeg kan finde noget, eller nogen som evt selv har skrevet noget... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
Dansk FSA 2014 Novelle...
ForumindlægJeg har fået en FSA Novelle fra 2014 for til den 11. sep går efter at få et 12 tal men har det lidt svært med at starte jeg forsøgte at søge på "Bøger fra 1870'erne" for at få noget inspiration men der kom kun sider frem som der solgte bøger hvilket også giver mening... Men opgaven ... -
Koranen fra begyndelsen til Ismael
ForumindlægNogle der ved om Koranen og Bibelen er nøjagtig ens fra begyndelsen og indtil det deltes ved Isak og Ismael. Står der det samme? -
Taksonomiske trin
ForumindlægDav med jer :) Jeg opretter sjældent indlæg herinde, jeg er mere typen, som kan lide at hjælpe andre :D men nu er jeg imidlertidig stødt ind i et par problemer vedr. taksonomi, og kunne meget godt tænke mig at få uddybet hvert trin i de taksonomiske trin, og evt. et par eksempler på disse :D Hå... -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
pest
ForumindlægJeg vil meget gerne høre om der er andre som har skrevet om pest i SRP. Jeg skal snart finde problemformulering og jeg er lidt lost. Skriver i bio og his. Kunne rigtig godt bruge noget inspiration fra alle der er villige:) -
DANMARK
ForumindlægHEEJ FOLKENS HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPEEE MIGG HVILKE 6 BEGIVENHEDER ER VIGTIGE I DANMARK SIDEN 1972 ?? -
Jeg har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle, Jeg har i flere uger nu forsøgt at skrive en kronik, som skal afleveres d. 20. i denne måned. Det eneste jeg har fået skrevet er dog følgende: ”Da jeg var seks år, så jeg engang et pragtfuldt billede i en bog om urskoven, der hed ”Sandfærdige Historier”. Det forestille... -
Angående karakterer
ForumindlægJamen hej , til at starte med er ikke helt sikker på om det er det rigtige kategori, derfor undskylder jeg med det samme hvis det er forkert. Mit problem lige p.t. er at jeg er desværre ikke en der er særlig meget glad for dansk men mere engelsk, har også valgt at tage HA - Internatio... -
Skumring
ForumindlægJeg sidder og skal skrive opgaven "Skumring" fra 2008 Den skal foregå en sensommeraften Den skal fortælle om en hændelse, der medfører, at en eller flere beboere beslutter sig for at flytte ud Er helt lost - har simpelthen ingen idéer.. Det værste er at jeg skal lægge en masse arbejde... -
En hel verden
ForumindlægHej, jeg skal måske op til historieeksamen og derfor ville jeg spørger om I har gode forslag til et underemne. Overemnet er 'en hel verden'. Hvad kan man skrive/snakke om under emnet 'en hel verden'? Hvad synes I dette emne dækker? Tak på forhånd -
Dansk stil om littteraturhistorie. SØGER HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg ville høre om en derude har overskud og vilje til at tjekke min stil for evt. fejl. Bare rolig, det er ikke noget urettet lort i får smidt i hovedet. Det omhandler skønlitteratur i danskundervisningen, hvor jeg argumentere mod. Tak på forhånd.
