Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15701 til 15720 af 28854
-
Identitetsdannelse i bander
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive srp i samf a og engelsk a og mit emne er Identitetsdannelse i bander. Jeg står og mangler en engelsk tekster eller noget i den stil, hvor det giver mening at analysere den i forhold til mit emne. Så jeg ville høre, om I havde nogle foreslag til tekster eller bare andre... -
Kemi A fysik B - studieretningsprojekt - forslag til noget spændende man kan skrive om?
Forumindlægsom overskriften siger, har jeg valgt fagene Kemi A og Fysik B til at skrive min SRP. Derfor ville lige herinde og spørge jer folkens, om der er nogle blandt jer, der har erfaring i SRP i fagene Kemi A og Fy B. Jeg søger derfor forslag til hvad man kan skrive om af interessante emner. ... -
Koncentration af medicin i blodet (differentialligninger)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skulle skrive en mini-SRP, som øvelse til SRP'en. Vi har fået en matematik-opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue. Der hvor jeg mister tråden, er ved punkt f) i det vedhæftede dokument/billede. Jeg håber virkelig er er nogle af jer, der kan hjælpe mig... -
Haster! - Mat A og Samf A
ForumindlægJeg skal snart skrive SRP og skal derfor lave en disposition over hvad min SRP skal indeholde. Jeg har valgt at skrive i matematik A og samfundsfag B og jeg har valgt emnet Finanskrisen. Er der nogle der har en ide til en god disposition for opgaven? Og er der evt. nogle, som skal med i opgaven? ... -
Grammarly???
ForumindlægHej med jer. Er i gang med SRP i Engelsk, Samf og så sådan en add på Facebook fra Grammarly. De kan tjekke ens opgave for fejl, og plagiat osv. men hvis jeg uploader den og den lige kører igennem, risikerer jeg så at når min lærer kører min SRP gennem deres system at den siger jeg har stjålet m... -
For lidt kilder eller?? Hjælp
ForumindlægEr næsten færdig med min SRP. Mangler kun diskussionen. Men har kun 3 bøger, 3 artikler og 1 internetside. Er det for lidt til en SRP opgave. Har psykologi som det ene fag, og der har jeg stort set kun brugt de to bøger vi har fået udleveret, og i analysen skulle jeg bare analyserer en bog. Ek... -
BERETNING ELLER LEVN? HJÆLP!!
ForumindlægHej derude! Jeg har skrevet en srp om babylonsk matematik og Hammurabis lov. Skal op og forsvare min mundtlige SRP snart, og er usikker omkring om loven er levn eller beretning. Jeg har lavet en analyse af loven, og jeg har også lavet et diskussionsafsnit med loven, hvor jeg diskutere hvilken ro... -
Samfundsfag A Engelsk A
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i samfundsfag A og engelsk A. Mit emne er kriminilaitet i USA hvor jeg har valgt at tage fat i seriemorder. Vil høre om der nogen der selv har skrevet om det i SRP? eller bare nogen der ved noget om hvilke Kvaltetative data og kvanteative om seriemoder der er. Jeg tager ... -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Hvad betyder ≡
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP i samf og matematik, og skal sidde og beskrive RSA kryptering. Det der forvirrer mig aller mest lige nu, er dette tegn, ≡, som jeg har forstået betyder kongruens eller ækvilivant med. Det bliver i mit tilfælde brugt i modulus regning. "Lad a, b, n &is... -
85 ord om ens hverdag
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med at skrive 85 ord om en af mine hverdage, nogen der vil hjælpe med at rette? Den skal være skrevet i præteritum. Dansk: Jeg stod op klokken 6 om morgenen og gik på toilettet og spiste en bolle. Klokken 7 tog jeg i skole som ligger i Ringkøbing. klokken 7.30... -
ENGELSK abstract (haster)
ForumindlægHej... Det er den sidste del jeg mangler til mit 2. års SRP. Men af flere grunde så er jeg en skovl til engelsk og jeg er virkelig bange for at mit abstract trækker ned i karakter da det også er med i bedømmelsen. Jeg vil derfor sætte en stor pris på hvis nogen gad rette det jeg har skre... -
Udbetaling
ForumindlægHej SP. Spørgsmål angående udbetaling Danmark og boligstøtte. Jeg bor hjemme, 19 år, og har nu modtaget SU siden 2013. Hvad jeg ved, er, at det er mine forældre der tager sig af alt andet regninger derhjemme. Nu har jeg fået et brev fra Udbetaling Danmark om at jeg har fået for meget udbetaling... -
Historieopgave
ForumindlægHejsa..Jeg skal snart skrive historieopgave og har fået tildelt et emne, nemlig "Danmarks udenrigspolitiske stilling 1864-1908". Er der nogle, der har gode råd og ideer til, hvad jeg kan skrive om?:) -
Mediet!
ForumindlægHey alle potentielle studi-hjælpere!Jeg skal skrive kort om, påvirkning og indflydelse og derfor har jeg valgt nogle af disse underpunkter!Jeg skal skrive om, hvilke forskelle der er på tv'ets og avisernes fremstilling af virkeligheden? Og hvordan medierne påvirker kommunikationen i vores hol... -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægEr der er der kan forklare mig hvad der præcis sker i ventriklen og tyndtarmen? Hvilke hormoner og enzymer har en vigtig rolle? Og hvilke betydningfulde lag har man? Og hvordan kulhydrater fedt proteiner bliver nedbrudt og reabsorberet? -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Spansk borgerkrig
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om den spanske borgerkrig og har fået et underemne der hedder "stormagternes indflydelse". Jeg skal beskæftige mig med Frankrig og England. Så jeg håbede på at der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad deres rolle i krigen var og hvorfor de deltog. I må meget g... -
Antal fodnoter?
ForumindlægEr der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt?
