Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15761 til 15780 af 17507
-
Kuldioxid ligevægt i vand - hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skriver en lille og ikke særlig grundig rapport om fotosyntese og respiration. Vi har lavet et forsøg med vandpest, i lys og mørke, og så skulle vi se om der blev afgivet eller optaget CO2, og hvordan det kunne ses på pH-værdien som vi indikerede med BTB. I forhold til kuldioxid ligevæ... -
Teoretisk værdi, massetab og masse%
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet: 2. Til et gæringsforsøg anvendes 50,0 g glucose som opløses i 250 mL vand sammen med lidt gær. Kolben vejes ved forsøgets start. Efter nogen tid vejes kolben atter, og massetabet er 20,6 g. Opskriv reaktionsskemaet og forklar hvorfor der sker et massetab. C... -
Resistens hos bakterier. Spørgsmål
ForumindlægHvordan kan det være, at bakterierne er blevet synlige nogle dage efter forsøgets start, når du ikke kunne se dem, da vi begyndte? Hvordan er hver koloni opstået (eller: er bakterierne i én koloni ens eller forskellige?). Det kan godt være, du ikke ser bakterierne som kolonier, men bare som et &r... -
90% fraktil
ForumindlægHej, jeg sidder med et eksamens hæfte (Matematik B HHX, Mandag d. 16 december 2013) Jeg har problemer med opgave 12B som lyder således: Experimentarium I København har registreret det årlige antal besøgende siden åbningen i år 1991 til år 2012. Nedenstående tabel viser et udsnit af data som fi... -
Stofmængder
ForumindlægDet her er en opgave som er forsættelse til en tidligere opgave omkring stofmængdeforholdet.Spørgsmålet går ud på. Anvend de afstemte reaktioner til at finde stofmængdeforholdet mellem natriumhydrogencarbonat og hvert af de faste produkter (NaOH, Na2O og Na2CO3). Herudfra findes stofmængderne... -
Hjælp til direkte oversættelse af titel.
ForumindlægHej folkens, sidder lidt fast i en oversættelse af min danske titel til min bachelor opgave, så vil lige smide mine forsøg herind, så en eventuelt kunne hjælpe mig. Tak for hjælpen. Dansk titel: "Virksomheder og forbrugeres forhold på de sociale medier" Engelsk titel (Forslag): &quo... -
Problemstilling
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til at skrive SRO snart og skal derfor aflevere en problemstilling+underspørgsmål SKal skrive SRO i engelsk og biologi, hvor jeg i biologi skal skrive om arvelig kræft (BRCA) og i engelsk skal jeg snakke om, hvordan kræft på andre måde kan påvirke folk. Har forsøgt med m... -
lyskvanter mm.
Forumindlæghej. jeg har virkelig brug for hjælp til dette spg. Reaktionen Br2 (g) + I2 (g) → 2 BrI (g) tænkes forsøgt udført ved at bryde bindingerne i brom og iod molekylerne ved bestråling med lys af tilstrækkelig energi. Beregn de maksimale bølgelængder for lyskvanter til at bryde henholdsvis Br2 o... -
Differentialligning, fuldstændig løsning og graf, Vejen til Matematik A2, Opgave 308, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 308 Bestem for hver af nedenstående differentialligninger først den fuldstændige løsning og derefter, hvis graf går gennem det angivne punkt. c) y ' = x / ( x2 - 2 ) Punktet ( √3 , 4 ) Mit forsøg drejer sig om opgave c.: ∫ y ' dy = ∫ x / ... -
Samf (A)/Bio (B) - idealet om den perfekte krop
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Problemformulering Hvilken sammenhæng er der mellem mediernes fremstilling af kropsidealer og spiseforstyrrelser hos unge piger? Og hvad betyder det for kroppens sundhed at leve med en spiseforstyrrelse? Problemstillinger Hvordan fre... -
HJÆÆÆLP TIL AT-EKSAMEN
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Problemformulering Hvilken sammenhæng er der mellem mediernes fremstilling af kropsidealer og spiseforstyrrelser hos unge piger? Og hvad betyder det for kroppens sundhed at leve med en spiseforstyrrelse? Problemstillinger Hvordan fre... -
reaktionshastighed
ForumindlægHej jeg sidder med et lille spørgsmål... Jeg har fået udleveret en funktion y=3.806*ln8(x)-4.715 y=ml methan gas og x= tiden Mit spørgsmål er hvordan kan man ved hjælp af viden omkring reaktionshastighed argumentere at denne graf følger de kemsike formler? Jeg ved at reaktionshastighed har f... -
Oxalsyre/nonoxalsyre
ForumindlægSpinat og rabarber indeholder betydelige mængder af oxalsyre som føles ubehageligt især på tænderne, når vi spiser det. Derfor er det ønskværdigt at fjerne det inden vi f.eks. skal spise rabarbertærte. Til det formål kan man købe et produkt, Nonoxal, som man kan tilsætte. Herved fældes oxalsyren ... -
Måleusikkerheder i fysik
ForumindlægHej Jeg har lavet et forsøg i fysik, og jeg har en måleusikkerhed på mit termometer på omtrent ±0,5ºC. Ligningen der bliver brugt til at regne resultatet er vedhæftet. Nu vil jeg gerne finde intervallet, som resultatet kan være i. Jeg skal først finde den 'højst mulige værdi f... -
AT 2014 Mad og mennesker, Samfundsfag og Historie, Mad og den politiske styring.
ForumindlægHej Studieportalen. Nu sidder jeg her, dagen før min sidste eksamen, og har ret så svedige håndflader. Jeg arbejder med emnet: "Mad og den politiske styring", hvori jeg lægger et vægt på statens kostråd, som jeg også kigger på i et historisk perspektiv med Dansk Husmoder Leksikon fra 1... -
Vandoptagelse hos planter
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder med en rimelig irreterende biologi aflv. Opgaven hedder vandoptagelse hos planter, hvor ''forsøget'' lyder således: Vi har 6 reagens glas, hvor der i alle reagensglas er vand og en prop. Reagensglas nr. 1: Har vi kun vand og en prop, ingen planter Re... -
Fejlkilder ift. afstandskvadratloven
Forumindlæghej jeg har lavet forsøg med afstandskvadratloven. jeg har målt Intensiteten I ift. afstanden d. Der skal være følgende sammenhæng: I=k*d-2 Jeg har nedskrevet følgende fejlkilder: 1. Baggrundsstråling og omgivelsernes indflydelse: Hvis den anden gruppe har deres radioaktive kilde langt væk u... -
Sammenholde observationer....
ForumindlægHar lavet en forsøg vedrørende spejderhagl. opgaven siger at jeg skal sammenholde obsevationerne med reaktionsskemaerne. 1) 1a. Opskriv reaktionsskemaet for dannelsen af ammoniumchlorid ud fra saltsyre og ammoniakvand. NH4OH (aq) + HCl (aq) à NH4Cl (s) + H2O (l) 2) 2a. Opskriv r... -
Afbrudt eksamen
ForumindlægJeg ved godt det nok er den forkerte kategori, men kunne ikke finde ud af hvilken det skulle være. Jeg har været oppe til en Fysik B eksamen, hvor jeg så har besvimet pga. angst og stress, og det gjorde så at min eksamen blev afbrudt. Jeg havde “håbet” at det betød jeg ville få -3 og så kunne je... -
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave (Linket under) Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse den (Jeg har maple til rådighed) Jeg har gjort et forsøg her - men opgave b ender i et negativt tal, hvilket ikke giver mening Opgaven Jeg skal først finde a og bruger derfor den første betingelse ...
