Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15801 til 15820 af 48240
-
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
FSA 08 - karakterer!
ForumindlægHej, Hvad fik i, i fysik FSA i år? -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
delta S standard
ForumindlægHey sidder og kæmper med en kemi opgave, det er opgave 1 fra august 2003.c) Man skal beregne delta S standard. Jeg ved ikke hvordan man gør, da vi ikke har gennemgået det så godt endnu! Det er for reaktionenNH4HCO3 -> NH3(g) + H2O(g) + CO2(g)man for yderligere oplyst følgendeH standard = -849,... -
Protonoverførsel
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at læse lidt op på kemien til de mundtlige eksamener. Under syre-basereaktioner er jeg stødt på definitionen "protonoverførsel". Dette undrer mig lidt. Jeg er med på, at en ¹H-kerne, svarer til en proton. Men hvad med de naturligt forekommende deuretium og trit... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Reaktion igen-
ForumindlægSpørggsmålet er = Foreslå reagenser til syntesen af stof B ud fra stof A (trin 2) Håber i kan hjælpe- Jeg forstår ikke helt hvad det er de spørge om, om jeg skal nævne et stof som f.eks. HCL eller om jeg skal opstille en molekyle? Mange tak -
Navngivning af alkan
ForumindlægEt kort spørgsmål vedrørende: Burde den ikke hedde 2-methyl-5-(1,2-Dimethylpropyl)nonan i stedet? Da 'methyl' vel kommer før 'methylpropyl' i alfabetet? -
Entalpitilvækst (termodynamik)
ForumindlægForbrænding af hydrogen til vanddamp: 2 H2 (g) + O2 (g) --> 2H2O (g) Beregn varmeafgivelsen ved forbrænding af 10,0 g hydrogen. (Mener de her H eller H2) Jeg fik opgaven til 1200 kJ. Min lærer fik et andet resultat, og jeg var uenig i hans fremgangsmåde. Er der nogen, der kan regne opgaven o... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Mængdeberegning og stofmængder.
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave -
Skr. karakter = gennemsnit af afleveringen/prøver
ForumindlægKan det passe, at den skriftlige karakter er gennemsnittet af de opgaver, man har afleveret eller prøver, man har lavet i det kvartal? Jeg har nemlig fået 9, 10, 10, 8, 11, men jeg har mærkeligt nok fået 10 i skr. kemi (jeg blev gladeligt overrasket)? -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal til eksame i IT og har brug for hjælp.. Er der nogle som ved, hvilke enheder der indgår i et netværk? -
Terminsprøve
ForumindlægHvor kan man se sidste års skriftlig eksamen i matematik på A-niveau? -
sygeeksamen
ForumindlægHvordan melder jeg til sygeeksamen ?? altså, hvis jeg bliver syg den dag?? hvornår afholdes eksamen ?? -
AT-årsprøve 2.g
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der sker hvis man ikke laver AT-årsprøve opgaven, som vi skal til eksamen i, til sommer? -
hvis man dumper i AT?
ForumindlægHej Har hørt at hvis man dumper til sin AT-eksamen så får man ikke huen..... Kan det passe?
