Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15821 til 15840 af 33650
-
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
oversæt
ForumindlægOversæt følgende: 1.Vi skal gå, så I bliver nødt til at skynde jer lidt! 2. På trods af at politiet har arbejdet på sagen i flere år, er det ikke lykkedes at nå til bunds i den. 3. Det nytter ikke noget at græde over den slags småting. 4. Overraskende nok var al maden blevet spist... -
Looking for an English speaking tutor
ForumindlægLooking for an English speaking tutor with background in education for our 6 year old son. Two to four hours per week in our home in Østerbro, Copenhagen. -
En god mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundlig eksamen i et fag som hedder teknologi. Jeg tænkte på ud over at snakke klart og tydeligt samt have styr på rapporten og oplægget har I så idéer til hvordan man kan lave en god præsentation? :) -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
bevis
Forumindlæghvordan beviser jeg det her -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Et eventyr, kongens datter
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en litterær artikel "Et eventyr" om Kongens datter af Viggo Stuckenberg. Så jeg tænkte på om der var nogle som også havde skrevet den, som kunne komme med nogle gode råd at have med i artiklen? på forhånd tak :) -
Matematik på A Kemi A
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der haft matmatik og Kemi på A som vil være venlig og fortælle lidt om de to fag, jeg er dybt i tvivl om hvorhvidt jeg skal vælge de fag. Jeg er dybt interesseret i Kemi og fysik, men desvære er matematik ikke min stærke side, plizz help -
Optimering af karakter til kvote 2 AAU
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på min drømme uddannelse medicin, derfor starter jeg på idræt på SDU til sommer :-). Imellemtiden havde jeg tænkt mig at forbedre mine karakterer ved supplering. Er der nogle der ved om man kan gå til eksamenen mere end 1 gang? Således at hvis man får 7 første gang, kan ... -
Hjælp til højere karaktere
ForumindlægHej Håber der er nogle der kender nogle udenlandske skype venner son kan hjælpe mig til at forbedre mit engelsk. Jeg har virkelig brug for at der er en der kan hjælpe mig med at rette mine opgaver og forklare hvad jeg gøre forkert i engelsk. Jeg får for det meste 02 i engelsk skrifltig og vi... -
Burde jeg droppe ud eller ikke? hjælp :D
ForumindlægHej, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra det første halve år på HTX til en innovationslinje på HHX da fysik, kemi, biologi ikke var mig men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Jeg kan mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver ikke rigtig lekt... -
Svingningens fase
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at læse op til fysik eksamen og jeg er stødt på nogle udtryk jeg ikke rigtig forstår. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Er det korrekt, at en fase beskriver svingningens fase ved forskellig frekvens? hvilken enhed har faser? I forskriften: y(t) = A · sin(2&m... -
kegle
Forumindlæghej! jeg sidder lige med en opgave, men har prøvet et par måder at løse opgaven på men har forvirret mig selv godt og grundigt, så det ville være mega dejligt med en smule hjælp!:) I en model har kaffebægeret på figuren form som en keglestub. Bægeret har en radius på 3 cm i bunden og en radiu... -
Maple STATIONÆRE PUNKTER OG EKSTREMA
ForumindlægHygge opgave, men hvordan er det nu med STATIONÆRE PUNKTER OG EKSTREMA -
Hjælp til matematik A opgave 5.D1.18
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig en hel del Jeg har lavet opgave a, men er i tvivl ligningen hedder: 5y-y^2 og jeg skal bestemme væksthastigheden når y=2 det jeg så har gjort er at sætte 2 ind på y's plads i ligningen: 5*2-2^2=6 her får jeg væksthastigheden til at være 6 det er rigtig ... -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
Kvote
ForumindlægHvad er kvote 2? Og er kvote to i ligmed at man kan starter på en uddannelse til vinter (januar/februar). hvis ikke - hvor kan man så finde ud af om der er mulighed for at starte den pågældende uddannelse i januar/febr -
bonussen
ForumindlægHej. Jeg har læst mange hvor de skriver, mit snit er 6.7 uden bonussen etc. En der gider at forklare hvad der menes med bonussen etc? Tak på forhånd. -
At tag gymnasiet i england?
ForumindlægJeg har tænkt på, at tag gymnasiet efter efter 3.g ?hvad muligheden der, kan man godt det ? jeg har tænkt mig at, lave noget i Dk i 2 år, og så tag en gymnasium uddannelse i England eller USA elller Australien eller måske i et spansk talende land? Så jeg vil være omkring 23-24 år, der ? kan man ...
