Matematik
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
Hej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe?
Svar #2
08. september 2020 af AMelev

Hvad er problemet? Brug din formelsamling side 24 (130) inkl. figur - den ligger lige til højrebenet, det er bare at sætte oplysningerne ind..
Svar #3
08. september 2020 af PeterValberg
Se eventuelt video nr. 6 og 7 på denne videoliste < LINK >
Svar #4
09. september 2020 af AMelev
Ad #2 Nu har jeg igen fået henvist til A- i stedet for B-formelsamlingen.
Henvisningen skulle have været (121) side 23. UNDSKYLD!
Svar #6
Det skal du have. Den må jo bruges til eksamen - også i prøven uden hjælpemidler.
Her er link til den: Den officielle formelsamling
Væn dig til at bruge den, så du bliver fortrolig med den, inden det går løs for alvor. Indholdsfortegnelsen er på side 4.
Svar #7
09. september 2020 af Ladora (Slettet)
Tusind tak, min lærer sagde at jeg ikke må bruge den til prøven uden hjælpemidler :o
Svar #8
Nedenstående er hentet fra Læreplan Matematik B – stx 2017 (pdf)
4.2. Prøveformer
Den skriftlige prøve
...... Ved første delprøve må der ikke benyttes andre hjælpemidler end en centralt udmeldt formelsamling. Efter udløbet af første delprøve afleveres besvarelsen heraf. Opgaverne til anden delprøve udarbejdes ud fra den forudsætning, at eksaminanden råder over et matematisk værktøjsprogram, jf. pkt. 3.3. ...
Bem. Du må ikke bruge din egen formelsamling til prøven uden hjælpemidler, den skal skolen udlevere. Måske er det det, din lærer har ment.
Svar #9
09. september 2020 af Ladora (Slettet)
Hmmm... men det er jo en cenntralt udmeldt formelsamling fra undervisningsministeriet, så jeg må vel godt bruge den lige meget hvad min lærer siger, ville jeg mene...
Skriv et svar til: Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.