Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15841 til 15860 af 40685
-
Student
ForumindlægEr det muligt, at jeg i august måned kunne tage omeksamen? Bliver student meget snart. -
Idræt B?? Forskel fra C
ForumindlægHej Jeg går lige pt i 1g, men er begyndt at overveje, hvilke(t) fag, jeg gerne vil hæve i 3g. Lige nu er min studieretning: Eng A, samf B, mat B, tysk B, billedkunst C + alt det sædvanlige på lavest mulige niveau. Jeg regner med at hæve enten samf eller tysk til A (matematik interesserer mig ik... -
fransk korrespondent
ForumindlægHej jeg har en bekendt med en uddannelse til korrespondent i fransk - afsluttet på CBS i 2000 ( 3 år på aftenstudie) - er der nogen, der kan hjælpe mig med at få afklaret: hvilket niveau den uddannelse er på? - antal ects point (hvis vi omregner til idag) - svarer det til en bachelore / diplom ud... -
!AL GORE, AT, TALEPAPIR
ForumindlægHej.. jeg skal op d. 26.5 og er igang med udarbejde mit talepapir. Men er kommet i tvivl om hvorlang tid talepapiret skal dække over. er første del af prøven 10 min eller hvordan? -
gennemsnit
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået 2 i skriftlig dansk jeg ska op mundtligt imorgen og jeg er så bange for at jeg ikke består. Men hvis jeg nu dumper imorgen betyder det så at faget dansk ikke er bestået? eller tæller min årskarakter også med? Jeg er virkelig nervøs -
AT i dansk og psykologi - socialhistorisk analysemetode
ForumindlægHej med jer! Jeg arbejder lige nu med min allersidste AT, og har fundet en fejl i mit metodeafsnit. Overemnet er alternativer og underemnet mønsterbrud. Problemformuleringen er "Hvorfor betragtes Lisbeth Zornig som en mønsterbryder?", og jeg finder herunder ud af, at hun ses som en møns... -
Reeksamen skriftlig matematik A (HTX)
ForumindlægHej Nogle der har været oppe til sygeksamen i skriftligig matematik A, som Ian fortælle lidt om hvordan prøven er? Altså er det det samme type HTX matematik hvor man må bruge maple eller wordmat til løsningen af opg? En anden ting er om i oplever at sygeeksamen er sværer eller lettere ene de ek... -
Mundtlig SOP Eksamination
ForumindlægNogen der har været oppe og forsvare deres SOP, der kan komme med tips & tricks? Jeg skal forsvare min i næste uge, er men er en smule blank på processen, og hvad det er jeg skal lægge vægt i på min 10-minutters fremlæggelse om mit projekt. Takker på forhånd. -
Biologi FSA, digital
ForumindlægHey Så er biologi også færdig! -Hvordan gik det for jer, jeg fik 12... Selvom jeg syntes den var meget svær! -
Reeksam
ForumindlægHej Hvad sker der hvis man glemmer at tilmelde sig reeksamen på Arhus uni? -
Engelsk fp9 2020
ForumindlægHej Nogle der ved om der er kommet en engelsk fp9 2020 eller om der kun er en 2019? Skal have termin imorgen og er så nervøs. Er den svær? Hvad handler den om? -
Havet - den lille havfrue
ForumindlægHej, Jeg skal skrive AT, hvor det overordnede emne er Havet og jeg har valgt fagene engelsk A og Dansk A. Jeg skal skrive om "Den lille havfrue" som tekst og film, hvor jeg vil kigge på, hvordan disneys film adskiller sig fra H.C. Andersens eventyr. Jeg har kigget på noget nykritisk og... -
Er der en der ville rette:)
ForumindlægHej Allesammen :) Er der en der ville rette min opgave .. - Kan ikke rigtig se mine fejl .. håber en der ville hjælpe .. På forhånd tak !! 1. Discuss the important of following factors in your own life and the lives of your peer’s race nationality religion family neighbourhood? The most i... -
Erfaring med at klage?
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at klage over en eksamen? Jeg har været til fysikeksamen og jeg synes ikke min karakter var rimelig overhovedet. Men efter hvad jeg har forstået, er det at klage over en eksamen en lang og besværlig proces. Jeg vil prøve at snakke med skole... -
P= P0*a^t opgave???
ForumindlægHej :-) I dette opgave har jeg ingen idé om hvad for en formel jeg skal bruge, eller hvad for et ''emne'' i vil give opgaven, sådan at jeg ved hvad det drejer sig om. Her kommer opgaven: Følgende tabel viser for hvert af årene 1992- 2006 mængden af udvundet solenergi i S... -
Jeg er helt forvirret!
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, som overvejer at skifte studie. Lige nu går jeg på STX, med linjen Mat A, Biotek A Fysik B. Selv det matematik som vi bare har på C niveau virker som en udfordring for mig. Jeg føler mig så dum, jeg spurgte virkelig mange gange ind til problemløsningen til én af de andre e... -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
Hvor meget vægt på metoder?
ForumindlægHej Jeg ved godt at AT er metodefag/eksamen. Men hvor meget vægt lægger i på metoderne til jeres fremlæggelse? Jeg er bang for at jeg ikke, når at fremlægge min besvarelse på problemstillingerne pga. fremlggelsen af metoder tager såå lang tid. Hvor meget trækker det ned, hvis man ikke får freml... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hjælp til Kriton
ForumindlægTil teksten 'Kriton' af Platon1) Hvordan opfatter Sokrates/ Platon generelt forholdet mellem den enkelte borger og bystaten(polis)2) Hvilke fordele kan der være i at personificiere lovene i denne tekst?På grundlag af s. 73 linie 4-5 - et åbent udsagn, at sammenfatte hele tekstens budskab....
