Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15881 til 15900 af 48240
-
bøger
ForumindlægHvor mange penge skal man regne med at bruge på bøger på molekylærbiologi studiet og hvordan er det i forhold til medicin studiet? -
Medicin 1. semester KU bøger
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? På forhånd tak -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene... -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Læse medicin, Ikke højt nok snit! Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er en 3.g'er som meget gerne vil læse medicin, men mit snit er ikke godt nok! (Jeg læser på den naturfaglige linje, så jeg har alle de fag, der kræves, altså: Mat A, Fys A, Kem B, Eng B, Dansk A) Jeg har et gennemsnit på præcis 7,00 efter 2.g, og så har jeg lige... -
Biologi FSA 2009
ForumindlægSå har jeg lige været oppe i biologi... Læste alt om kroppen, alt om dyrene, alt om levevilkår inden prøven osv. Og så handler alle spørgsmålene om noget helt andet, som jeg er ret sikker på at ingen har fået lært i deres timer? Jeg synes det er for dårligt at en folkeskole eksamen i høj grad er ... -
Hvorfor er Cl et salt?
ForumindlægDer er noget jeg ikke helt har forstået. Når et salt defineres: "I kemiens fagterminologi er et salt en neutral forbindelse mellem metalliske og ikke-metalliske ioner", hvordan kan det så være at Cl er et salt? Kræver det ikke to grundstoffer for at have forskellige ionforbindelser? -
Løsninger - hjælp!!
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde, (eller har nogle liggende) løsningerne til Eksamensopgaverne i den grønne bog til kemi a-niveau. Nogle gange ville det være lækkert med svarene så man ved om man er helt gal på den!!! Jeg har forsøgt mig med google søgninger, men uden held!Kan nogen hjælpe?? -
En katalysator fremstilles ved...
ForumindlægJeg er ved at lave et projekt i kemi, men forstår ikke helt, hvad denne sætning betyder:"... hvordan en katalysator fremstilles med ekstrudering af bærer og imprægnering."Kan nogen hurtigt forklare mig det, eller skal man ud i en længere forklaring? -
Opløselighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at omformulere denne her sætning: Opløseligheden af et stof er den største formelle koncentration, en opløsning af stoffet kan have. Forstår ikke rigtig sætningen Sætningen står i min kemi bog under et afsnit om "opløselighed," -
Hvad gør jeg nu?!
ForumindlægHej. Jeg skal på i fysik kemi på fredag. Jeg har læst de opgivede kapitler fra vores fysikbog, men jeg vil gerne læse mere bl.a. inden for alkohol hvor jeg mangler lidt viden . Er der nogle der har noget gode ark eller ved hvor jeg kan finde noget? På forhånd tak -
våben, terror
ForumindlægJeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag? -
Flere ideer til studieretningsprojekt
Forumindlæghej allesammen Jeg ha lidt en problem da jeg snart skal vælge et emne til min studieretningsprojekt. Jeg har en studieretning hvor jeg har MAT A, FYS A og KEMI B Hvis du har nogle gode ideer er du velkommen til at skrive dem.. :) -
KEMIIII !!!!
ForumindlægBogen der kan hjælpe migm ed en kemi opgave ?? Det er opgave 1 (a, b, c, d, ) i den vedlagte link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx -
Addituion
ForumindlægHej, vi er i gang med en kemi projekt og er rimelig bagud. C3H8NO5P (glyphosat) + Fe2O3 (jernoxid) --> Hvad er reaktionen for det her? Vi er virkelig væk i det, og ved hellere ikke hvordan vi kan komme frem til hvad reaktionskemaet er for det ovennævnte. Håber nogen kan hjælpe os :) -
Lineær funktion
ForumindlægHej jeg har fået en opgave der ser sådan ud: Antallet af landbrug i Danmark kan for perioden 1983-2000 med gode tilnærmelse beskrives ved modellen y= - 2600x + 98 680 Jeg ved at tallet -2600 fortæller hvor meget landbrug der forsvinder hvert år, og 98 680 fotæller hvor meget der var i 198... -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHej... I en opgave er jeg blevet bedt om at forudsige, hvordan befolkningsudviklingen i København vil blive over de kommende 10 år vha et grafisk billed. Jeg har fundet ud af, at befolkningtallet er steget med 2 % fra 2009 til 2010, og her antager jeg, at det stiger med samme procentsats hvert år... -
Er dette eksamenssnyd?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare af nysgerrighed stille et spørgsmål. Hvis man til en skiftlig eksamen på gymnasiet, går på internettet og chatter med en person om noget, som IKKE har noget med fx selve eksamens opgaver(ne) af gøre, hvad er konsekvenserne så? Bliver man smidt ud? skal man gå om? el... -
Matematik prøve
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på A niveau, skal sikkert også have det i 2.g og 3.g.. SÅ mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 10 i dansk og 7 teknik, og de... -
Læseferie
ForumindlægHar lidt brokkeværk at komme ud med. Jeg går på en HTX-uddannelse, er 2. år - så hører under den nye reform. Eksamenstiden er over os, og presset stiger og stiger. Det jeg synes er mærkeligt, er mht. læseferien m.m. På det almene gymnasie ved jeg, at de for længst fik deres udtræk at vide, og v...
