Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15881 til 15900 af 160718
-
Opgave 24 c Teknisk Matematik hjælp!
ForumindlægHej, jeg sidder med et problem, da jeg ikke kan finde ud af denne ligning: (2+x)/(5x - 15) + 1/5 = 7/15 + 2/(3x-9) - Gerne med mellemregninger. På forhånd tak. -
En der kan hjælpe med en eksamensopgave i Matematik B
ForumindlægHey. Er der en der kan hjæle med en eksamensopgave? -
10. klasses matematik. Hyppighed og frekvens
ForumindlægHejsa. Jeg har bøvl med opg. g på den vedhæftede fil. Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder/tæller hyppigheden med de diverse tal til venstre i boksene. En der kunne give et eksempel på hvad det første svar er i hyppighed hvor der står 140 ; 150?????? Derudover også hvad formlen er til at lave det... -
Beregn konstanterne a og b og opskriv ligningen for modellen?
ForumindlægHej jeg har problemer med en opgave, og forstår egentligt ikke helt spørgsmålet. Hvad menes der helt præcis med konstanterne? Opgaven lyder som følgende. Nedenstående figur viser udviklingen i vægten af en gris i perioden 3-10 uger efter fødslen. I en model beskrives denne udvikling ved ligni... -
Afregning af benzin/diesel pris (fra punkt a til b)
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg sidder med et regnestykke som jeg ikke selv er i stand til at få sat rigtigt op, skal til at have bil og vil finde ud af hvad det vil koste mig om dagen at køre frem og tilbage. Jeg har en afstand (a til b): 11,8km Jeg har en ca. Literpris: 11kr/l Jeg har et tal på... -
Kortfilm analyse. Life is a bitch
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere "Life is a Bitch" kortfilmen. Berettermodellen: Anslag – Præsentation – Uddybning – Point of No Return – Konfliktoptrapning – Klimaks – Udtoning. Sekvenser: Hvilke Sekvenser er der? Synsvinkler: Supertotal – Heltotal – Halvtotal – Halvnær - Nær Har b... -
analyse af "Everything is a beautiful trick"
ForumindlægJeg skal skrive et essay om "everything is a beuatiful trick", og jeg forstår den overhovedet ikke, hvad er hovedpointen? -
Kender i nogle gode formelsamlinger til Fysik A?
ForumindlægHej, jeg står og mangler en formelsamling, hvor man kan se alle de forskellige formler, man skal bruge på gymnasiet. I øjeblikket har jeg Fysik A Tak på forhånd. -
Oversættelse - "A Red, Red Rose"
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette digt, til normal dansk? A Red, Red Rose O my Luve 's like a red, red rose That 's newly sprung in June: O my Luve 's like the melodie That's sweetly play'd in tune! 5As fair art thou, my bonnie lass, ... -
SSO om "Get a life" af Vita Andersen
ForumindlægJeg vil høre om der ikke er nogen som har gode ideér til min 3. års opgave om Vita Andersnes "Get a life"På forhånd TAK... -
a= 12 * sin (50o) / sin ( 40o)
ForumindlægProblemer med lommeregneren en der har TI 84 eller TI 89 og kan sige mig hvad det her blir???? TAK !!! a= 12 * sin (50o) / sin ( 40o) -
Bestem afstanden mellem punkterne A og B
ForumindlægHej Jeg skal bestemme afstanden mellem punkterne A og B Se vedhæftet billede. På forhånd tak for hjælpen. -
Hjælp til Logger Pro - hvorfor står A i minus?
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg med en bevægelsessensor, hvor man skulle placere en bold under sensoren og derefter give slip, så den faldt ned mod jorden. Man skulle derefter finde accelerationen ved hjælp af en graf i Logger Pro. A er 1/2a (hvor a er accelerationen). Jeg forstår dog ikke hvorfor... -
Redegørelse af rapport til mundtlig eksamen i matematik B
ForumindlægI morgen skal jeg op i matematik B mundtlig, og vi har fået at vide at man skal "redegør for den rapport / kursusarbejde" man trækker. Men hvad menes der med redegørelse, hvad skal den indeholde? jeg har nogle ideer til det, men er ikke sikker, så håber nogle kan hjælpe mig inden i morn... -
Matematikbøger
ForumindlægHejsaJeg eftersøge en GOD matematikbog, som passer til A-niveau i matematik.Vores nuværende bog er"Teknisk Gymnasium - Matematik 4" , af Torben Mikkelsen + 3 andre. ISBN: 87 7510 677 9Denne bog er nok det værste jeg har oplevet og kan ikke lære en noget som helst.Og da min matematiklære... -
Tror I flere skal op i mundtlig matematik i år?
ForumindlægJeg mener de sidste 3 år har flertallet af de som afsluttede matematik i enten 2g eller 3g, sluppet for mundtlig eksamen i matematik pga. Matematik ikke var et af de "faste" fag. Tror I også det bliver sådan i år? -
Opgave E5 i "Opgaver i Fysik A-niveau
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave og er gået i stå ved b), så jeg håber I kan hjælpe: En solcelle anbringes i konstant belysning. Den placeres i et kredsløb med en variabel resistor [...]. Grafen viser sammenhængen mellem I og U for solcellen. Link til grafen: http://fys.dk/opgaver/Bilag/E5.pdf For ... -
Bestemt de værdier for t så a og b er vinkelrette
ForumindlægJeg har en opgave som lyder: a vektor = (t 5) og b vektor = (t-3 -2) Og så skal jeg bestemme de værdier for t så a og b er vinkelrette. Jeg har selv prøvet fordi jeg ved at vi skal finde prikproduktet, hvor vi bruger ligningen derfra: a1 * b1 + a2 * b2 Der har jeg så skrevet t * (t-3)... -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
Bestem tallene a og b i eksponentiel funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f (x) =b* ax . Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) . hvad skal jeg gøre ?? skal jeg bruge ligningen herunder eller er det kun når den er lineær?? a=y2-y1/x2-x1
