Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15941 til 15960 af 119568
-
Andengradspolynomier Bestem a eller b så ret linje har netop et skæringspunkt
Forumindlægvedhæftet. Er det meningen, at jeg skal løse andengradspolynomiet og de to x værdier jeg får skal jeg så bruge for at isolere i de rette linjer? -
Mangler jeg et fag? -hjælp!
ForumindlægHej Studi Håber I lige kan hjælpe, for er lidt i tvivl. Jeg har haft eller har følgende fag på STX: samf A, eng A, fransk A, historie A, dansk A, biologi B, drama C, religion C, idræt C, oldtidskundskab C, fysik C, matematik C, naturgeografi C, filosofi C. Som udgangspunkt havde jeg samf på b-ni... -
Er der en der er god til matematik som kan hjælpe mig .. Opgaven er om eksponentiel udvikling
Forumindlægskriv i indbakke.. -
Hvordan viser man højt taksonomisk niveau i matematik i SRP?
ForumindlægTitlen :) -
Bestem koefficienterne a , b og c i polynomiet p(z)
ForumindlægJeg sidder og bryder hovedet med den her (se vedlagte fil) Jeg kan ikke rigtig komme igang... s_3=9 -
Hvorfor LaTex og ikke bare word? - Matematik studie på uni
ForumindlægHej Jeg fik anbefalet at jeg skulle kigge på LaTex før opstart på uni, og det gør jeg så nu. Kan se det ligner sådan et programmeringssoftware, og det tager uoverskueligt langt tid ved bare at oprette en forside, som man meget let kan lave på word uden problemo. Så hvorfor besværet med LateX e... -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
Søger hjælp til biologi b 24'timers eksamen 3.g
ForumindlægHej! Jeg er en 3.g'er som søger en lektiehjælper som kan hjælpe mig med min 24-timers eksamen (Biologi B) i København. Bemærk at jeg søger en lektiehjælper som er dygtig til biologi. Jeg vil selvfølgelig gerne betale for det. Skriv venligst en privat besked for mere info. Mvh. -
y=a/x som (x²/a²)-(y²/b²)=1 ???
ForumindlægHej er igang med min SRP opgave men er løbet ind i et problem. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal vise at formlen y=a/x kan skrives på forlen (x²/a²)-(y²/b²)=1 Jeg håber meget at der er nogen der ved hvordan dette skal gøres og gerne inden alt for længe, da jeg snart skal aflevere. på forhånd tak ... -
SRO Kemi B Hvilke emner er relevant at skrive om?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en SRO på KEMI B og FYSIK B Jeg er virkelig dårlig til kemi og kunne godt tænke mig at få en smule hjælp med hvad der kunne være relevant at tage med. Jeg har vedhæftet en fil med de emner han har forslået. Det skal fylde ca. 3 sider. Her er Opgaveformulering: Formålet med ... -
Matematik, højdeforskel af cylinderformet glas med salt- og vand i
ForumindlægHej Jeg har fået dette matematik spørgsmål I vores opgave er saltvandets densitet 1,163g/ml og det rene vand 1,0 g/ml Der er 400g saltvand i et cylinderformet glas og 400 g rent vand i et andet cylinderformet glas. Begge glas har en diameter på 5 cm. Bestem højdeforskellen mellem de to ... -
nu spørger jeg dumt..
Forumindlægmen hvad betyder as og trekanten her: http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/differenskvotient-og-differentialkvotient -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi arbejder hen imod. Skriv til [email protected] -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
SRP opgave med matematik og biologi høj-niveau
ForumindlægKære alle Jeg skal snart have fundet et relevant emne, som jeg skrive min studieretningsopgave i (såkaldte SRP). Jeg har matematik, biologi og idræt på høj niveau. Derudover må jeg også gerne skrive i dansk og historie. Det anbefaldes, at man holder sig til to fag og ikke tre (selvom man gerne må... -
Tidligere stillede eksamenssæt i matematik? (HHX - C Niveau)
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart op til den skriftlige matematik eksamen, og derfor vil jeg gerne spørge om, der er nogen, som har et tidligere stillede eksamenssæt i matematik? (Gerne på c niveau) Tak på forhånd -
Et forslag til effektivisering af lektieforumet i kategorierne matematik, fysik og kemi
ForumindlægJeg bør indledningsvis gør det klart at dette indlæg tager udgangspunkt i lektieforumet tilhørende matematik, fysik og kemi. Men jeg skal ikke udelukke at det ikke også er relevant for nogle (hvis ikke alle) af de andre kategorier under lektieforumet. Jeg er bemærket at når personer opretter et ... -
reducere udtryk?! hjælp :)
ForumindlægSidder med et matematik stykke jeg har stiret mig ret blind på og håber der måske er en der har et skarpt øje for det... Er gået død i dette her: (x+y)^2 - 2xy som skal isolere r i formlen 1•r^2+p=q Hjæææælp!?!? Har løst denne her men er ikke sikker i min sag på den er rigtig: Reduc...
