Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 141 til 160 af 127115
-
Dane eller Danish?
ForumindlægHey. Jeg har lige et kort spørgsmål. Jeg er blevet meget i tvivl om jeg skal bruge Danish eller Dane i den her sammenhæng. Jeg skal oversætte sætningen: "Man kan ikke sige, det er blevet lettere at være dansker." Når jeg oversætter den, skal det så være 1: "You can&rs... -
Jordens dannelse
ForumindlægHej jeg undre mig over det her spørgsmål som jeg skal skrive om i geografi. Hvorfor blev det koldere på Jorden i Karbon-tiden? -
Sidste Skoledag
ForumindlægMig og min veninde tænker på at glæde os ud som Dupont og Dupond til sidste skoledag, Hvad synes i om den ide? Hvis I har andre ideer må i meget gerne skrive dem her Ps: På forhånd tak -
Hvor meget vanddamp dannes der?
ForumindlægJeg har udregnet den afsatte energi til at være 5,441*109J, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal vurdere vandampens masse der dannes Jeg går ud fra at jeg skal benytte denne formel: m = E/(c*Δt) Jeg kender dog ikke temperaturændringen, og er c=vands varmekapacitet Håber nogen kan hjælpe:)) ... -
Luther's tanke gang
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at svar denne spørgsmål... Hvilke muligheder fik den enkelte troende med Luthers tanke gang? mange tak (*,*) -
Dannelse og grundsyn
ForumindlægHej, Jeg er ved at gøre mig klar til min bachelor eksamen og har et par spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælp med. Jeg skriver om identitetsdannelse i danskundervisningen. Jeg har helt styr på disse teorier, men det jeg har lidt svært ved det er at gennemskue hvilket menneske syn fo... -
Sidste skoledag
Forumindlæg...hm....sad lige og tænkte: hvordan fejrer man sidste skoledag på jeres skoler?? Med nye ting eller gamle traditioner???Annanina -
Dan Turélls livssyn
ForumindlægHej mennesker Er ved at analyse et essay af Dan Turéll der hedder "De fremmede". Jeg skal analysere Dans livssyn, men jeg har ingen idé om, hvad det er. Hvis der er nogle af jer, der har en idé, må i meget gerne svare på mit spørgsmål. På forhånd tak! -
Den sidste balkjole
ForumindlægHeej Jeg har læst den sidste balkjole af Herman Bang. Og jeg skal besvare spørgsmålet: Linje 4-14 er en gengivelse af tale. Hvordan kan man se det? Der er brugt en mængde tankestreger og prikker. Hvad markerer de? Hvem er det, der taler, og hvad taler de om? Linje 4-14: -Ja- så skulde d... -
hjælp til sidste opgave
ForumindlægOpgave 10 Befolkningstallet i Dødby er i mange år faldet med en fast procentdel hvert år. I løbet af 10 år falder befolkningstallet således med 15 %. I 2010 var der 15000 indbyggere i byen. a) Opstil en forskrift for sammenhængen mellem år efter 2010 og indbyggere i byen. 15/10=1,5% ... -
"Jeg skulle have været taxachuffør" af Dan Turéll
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at analysere digtet "Jeg skulle have været taxachauffør" af Dan Turéll (til 9. klasses eksamen) men jeg har lidt problemer med hvad temaet og budskabet er. Nogen der kan hjælpe? -
Den sidste balkjole
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har læst novellen Den sidste balkjole og vil have hjælp til at analysere den.. jeg vil have hjælp til at lave en kronologisk tidslinje af novellen.. på forhånd tak.. -
Sidste skoledag
Forumindlæghej...ved godt det nok ikke er sådan nogle spørgsmål som egner sig til dette forum..men ville høre om der var nogle der havde nogle fede ideer til et show sidste skoledag for 9 kl.? jeg vi er helt blanke i vores klasse...!!MVH Bully.. -
Hjælp til sidste opgave
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysikaflevering. Har løst alle opgaverne selv, men den sidste opgave er jeg tvivl om hvordan den skal løses. På forhånd tak. -
Den sidste nadver
ForumindlægHej, er i gang med sso om det gyldne snit og vil derfor finde det gyldne snit i den sidste nadver. er der derfor nogle der ved hvem det er der er til venstre for jesus (altså til højre når man ser det)??? Mange tak -
Hjælp til den sidste problemstilling.
ForumindlægHej Alle! Det er nok mit tredje indlæg i dag men oh well.. Jeg er i gang med at opstille min synopsis til min samfundsfagseksamen, dog har jeg lidt svært ved at finde en diskuterende problemstilling. Mit emne er det politiske system og præsidentvalget i USA. Jeg har lavet følgende spørgsm... -
Den sidste dag eller??
ForumindlægHey med jer allesammen!! jeg er en ny bruger her som har hørt at det er lige stedet for at få lidt hjælp til lektierne... hmm.. jeg skal aflevere en rapport imorgen.. har et problem.. Novellen hedder Den sidste dag af Jesper Wung-Sung.. Derfor spørge jer om i har en fortolkning til denne novelle?... -
dannelses en-tropi
Forumindlægjeg forstår ikke helt hvordan H2O bliver til 2 H2 og at resultat dermed bliver 2H2O, altså hvor kommer de 2'er fra? -
sidste del
Forumindlægsidste del, tak for hjælpen dansk version ægteparret bad müller OM(udelades) at finde deres datter. Han ledte efter hende ved søen. Det var Januar, og vandet var frosset til is, men vejret var blevet mildt igen, og isen var begyndt at tø. alt hvad Müller fandt var et hul i isen. Pigen forblev f... -
Sidste skoledag
ForumindlægJeg ved at denne hjemmeside ikke er til det jeg ville spørge om.. men jeg bliver nød til det. Er der nogle der kender en hjemmeside, hvor man kan finde kostumer, Jeg har besøgt et par hjemmeside gennem google, men uden held.. håber nogen kan hjælpe mig.
