Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 16041 til 16060 af 58387
-
Sælges: Ved det grønne bord - DVD (eksamenstræning)
ForumindlægHej :) Jeg har tre DVD'er til salg, som kan bruges i forbindelse med eksamenstræning for gymnasieelver. Jeg brugte dem selv da jeg afsluttede STX i sommers.. De tre fag jeg har DVD'er til er Dansk, Engelsk og Psykologi. (STX niveu) De giver indblik i en eksamens situation, hvor man følge... -
angst for eksamen, gi mig nogle gode råd.
ForumindlægHejza...Jeg er typen der hader at gå til eksamen, jeg er nok ikke den eneste der er det. Jeg har angst for at gå til eksamen, hvad skal jeg gør, kan i hjælpe mig!?Hilsen Ham der vil afskaffe eksamen..... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
helle helle. tekst til eksamen analyse.
Forumindlægjeg har trukket helle helle til eksamen, ville høre om der var nogle der eventuelt havde en tekst fra hende som er analyseret? I mit pensum er Globryllup og fasaner. håber der er nogle der vil hjælpe da jeg synes hendes tekster er lidt anderledes og svære at analysere? -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
Skriftlig eksamen, matematik, 13.maj 2005
ForumindlægDenne tråd oprettet på dette gudsjammerligt sene tidspunkt af døgnet med det formål at ønske alle jer gæve matematikere på det 3-årige forløb til A-niveau held og lykke med prøven uden hjælpemidler i morgen ;-)//Singularity -
Tysk - Engelsk ''' Må man medbringe notater??
ForumindlægNogen der ved, om man må tage notater med ind i forberedelses lokalet, i mundtlig tysk samt i mundtlig engelsk, til 9. klasses afgangsprøve???:D -
Dansk/engelsk-oversættelse, "Modern American Legends"
ForumindlægHej!Det kunne virkeligt være dejligt, hvis der var nogen der gad rette min oversættelse og evt. komme med en udtalelse+karakter (hvor godt det er, om jeg gentager nogle fejl osv.)På dansk:Et middelaldrene ægtepar tog på ferie til Italien med en 73-årig bedstemor som passager. På hjemrejsen blev d... -
Hjææælp mat b eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg står og skal til mat b mundtlig eksamen, og kan simpelthen ikke få skrevet en ordenlig forklaring ned til dette spørgsmål, da jeg ikke har forstået det godt nok. Er der nogle der ville kunne svare velfomulerende og forstående på: "Gør rede for hvordan man kan løse to ligninger med to ub... -
eksamens tekst, rettelser..
ForumindlægHej. Jeg trak min eksamens tekst her imorges, og har nu læst-oversat-forstået-og lavet et referat af den, samt perspektivering til andre tekster vi har læst med samme emne. Jeg tænkte om der var nogle som ville kigge den igennem? Det ville være virkelig skønt!. FREMLÆGGELSE AF TEKST Je vais parle... -
Historie eksamen - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej, jeg har trukket "Ideologiernes kamp I - mellemkrigstid og 2. verdenskrig" til min 24-timers historie eksamen. Nogle der har lyst til at hjælpe med en evt. problemformulering til mig? :D Her er nogle uddrag fra mine kilder... Tekst 1: Det er et uddrag fra Nürnberg-lovene... -
24-TIMERS EKSAMEN: 5 timer tilbage!!
ForumindlægHej alle! Jeg ved godt, jeg har oprettet et indlæg om præcis samme spørgsmål før, men jeg bliver lige nødt til at have det helt på det rene: Er der ikke nogen, der kan give mig en forklaring/definition på hvad henholdsvis varmekapacitet og specifik varmekapacitet er? (I et letforståeligt sprog) ... -
Potensfunktioner - Eksamen C Niveau 1.g
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i starten af juni, og nu er jeg stødt på en opgave jeg ikke kan klare, håber at I kan hjælpe mig! "Potensfunktioner: Gør rede for de specielle egenskaber ved potensfunktioner. Du skal blandt andet komme ind på, hvordan størrelserne a og b i regneforskriften kan bes... -
Eksamen: Kold krig og vesteuropæisk integration.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har i... -
Eksamen - B-niveau spørgsmål 02/01/2010
ForumindlægGodt nytår alle sammen. Sidder i skrivende stund og forbereder mig til eksamen i biologi d. 04/01. Er dog stødt mod en mur pga. følgende spørgsmål: "Forklar indvirkningen af DDT/tungmetaller og algetoksiner på nervesystemet". Har styr på at DDT er et østrogenlignende stof, og at tungmet... -
Ret min engelsk stil for fejl/ordstilling :)?
ForumindlægSå, jeg har skrevet den her stil til et billede vi fik fra vores engelsk lærer.. Jeg fik 10 med pil op sidste gang, og fik at vide, at jeg skulle passe på mine fejl og ordstillingen af nogle ord.. Jeg har vedhæftet stilen ^^, hvis i ville være så venlige at læse den igennem (Den er 1 side lang), ... -
Kunsten at være godt forberedt til eksamen
ForumindlægEr det en kunst at være godt forberedt? Den påstand vil vi hermed gerne tage op til diskussion, for det at være velforberedt kan måske bedst beskrives som en cocktail af god ordenssans, en portion selvdisciplin og et skarpt fokus - og omsat til virkelighed; store mapper med faneblade og masser af... -
Dansk Eksamen Forkorte tekst
ForumindlægHej, er der nogen der der kan hjælpe mig med at forkorte den her tekst til eksamen. Den skal vare 10 minutter men kan simpelthen ikke finde ud af at forkorte det. Dansk mundtlig eksamen Præsentation af prøve oplæg: Jeg har valgt prøveoplæget Når døden ånder dig i nakken, som er en baggrunds... -
kan j hjælpe, eksamen er idag senere :( hjælp
Forumindlæghej, jeg skal til eksamen senere på dagen men mangler stadig, 2 punkter, som jeg har svært ved at finde fra et eventyr, som er skrevet af: H.C Andersen. jeg skal fnde målgruppe, eventyrtræk, handlingsforløb, den side er at finde en analysemodel, den har jeg meget svært ved at fortælle om, men... -
mat b hf skr eksamen
Forumindlæger der ikke nogle kloge hoveder som ligger resultaterne ud for dagen eksamen skr mat B har selv nogle bud. så ret mig. opgave 1. a. forskrift: f(x)=2x-2 opgave 2. a) t½= 3 opgave 3 a) f`(x)= 4x^3+3x-5 g`(x)=1/x+k opgave 4 a) 2x^2+3x+k opgave 5) a) a stører end nul p1 og p2 c stører en...
