Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16041 til 16060 af 33650
-
Lidt rettelse
ForumindlægHej, er lige blevet færdig med en engelsk lille opgave og tænkte på om der var nogle der gad og kigge den igennem for mig og rette eventuelle fejl på forhånd tak. :-) Many problems in our life are caused by love. For example if a boy loves a girl and the girl doesn’t loves him or the opp... -
Hurtig rettelse :)
Forumindlæghej alle sammen, jeg ville sætte stor pris på at hvis nogle lige hurtig ville tjekke min engelsk aflevering igennem, jeg har selv lige tjekket den igennem men mit engelsk er ikke særlig godt så det hjalp ikke så meget heheh :) ... nå men her er den så: opgave beskrivelsen: Give an account of Sumi... -
Dårlig karakter
ForumindlægHej alle.Hjæælp. Jeg har lige fået min 3. årsopgave tilbage og det viste sig at være noget være lort. Sidste år fik jeg 10 for min historie opgave og mit gennemsnit ligger i øjeblikket på 8,9. Nu var det så jeg fik 7 i min 3. årsopgave og er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Min lærer siger je... -
SRP om D-dag?
ForumindlægHey alle. Jeg står i den situation som mange andre, at jeg skal skrive studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har definitivt valgt fagene engelsk og historie, og vil rigtig gerne have om D-dag, evt. udviklingen i krigen efter denne. Jeg vil høre, om der er nogle, der tidligere har skrevet SRP om D-dag,... -
haster ekstrem meget
ForumindlægEn rettelse af denne tekst ville hjælpe rigtig meget. Haster. :/ Jeg ved det er meget, men hvis i ikke har tid så bare noegt af det? på forhånd tak (: The short story is written by Greg Changong in 1998 and is told of the main characters view witch makes the story personal. It’s about a yo... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
geografi (det globale vindsystem)
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i geo på tirsdag, jeg søger nogle noter, specielt om "det globale vindsystem".. vestenvinde passatvinde osv... for jeg har læst det to gange, og kan stadig ikke se sammenhængen i det og hvad er hvad... håber nogen ligger inde med nogle noter jeg kan få, eller... -
Good bye, Lenin! ??
ForumindlægHeeey allesammen ! Ville lige hører om der er nogen der har skrevet noter til bogen "Good bye, Lenin!", altså til de forskellige scener. Jeg synes bogen er lidt svært at forstå, derfor bliver det så svært for mig at lave spørgsmål som vi får for som lektier til de forskellige scener. Så... -
kan man godt sige det??
ForumindlægLater Bruce develops again and does not care about someone. He just cares about him self. For example when he discuss with Wayne, he tries to show that he is right and not him and Scout -
Herodot
ForumindlægHejsa..Ville bare forhøre mig om der er nogen som har nogle noter til herodot. Jeg mangler til hans 7 bog og vil med glæde gerne udveksle noter hvis der er nogen som har lyst..Det er fra bogen Hellenere og barbarer og jeg mangler fra side 130 - 141.Håber der er nogen som kan give en hjøælpende hå... -
eksamen
Forumindlæghey jeg skal il eksamen snart og har læst bogen Helge Mygind kemi 2000 c-niveaumen kan ik rigtigt skrive noter til den er der en som har været oppe til eksamen iden bog som ha nogle noter jeg kan låne tak... -
Andengradsligning - bevis.
ForumindlægJeg er ikke den skarpeste til beviser og kan se i mine noter at jeg mangler noget til andengradsligninger. Mine noter hopper fra: 4a^2x^2 + 4abx + b^2 = b^2-4ac til: (2ax+b)^2 = d Det jeg ikke forstår er hvor 4abx forsvinder hen? :-/ På forhånd tak! -
Platons "Kend dig selv" (sokrates) HASTER!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal til eksamen lige om lidt, og leder efter lidt noter til Platons "Kend dig selv", som omhandler en samtale med Sokrates, Theodoros og Theaitetos, hvor de taler om begrebet "viden". Teksten er ret kringlet, og jeg håber derfor, at der nogen som har... -
Sinus, Cosinus - vilkårlig trekant. Eksempel.
ForumindlægHej folkens. Er jo skriftlig eksamen i matematik imorgen og jeg kan ikke finde mine noter til Sinus, Cosinus og Tangens. Jeg kan godt både cosinus -og sinusrelationerne, men mangler simpelthen eksempler på hvordan man finder en vinkel i en vilkårlig trekant vha. cos eller sinus. Nogen der kan hjæ... -
Skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til skr. dansk eksamen om 2 dage..Jeg har eksamensangst, og har virkelig brug for gode noter.Er der nogle der har nogle gode råd omkring den skr. dansk eksamen, har noter om ismer og andre gode noter?Håber der er nogle, der kan hjælpe mig!!Hilsen Tik -
Diiisposition??
ForumindlægHar virkelig svært ved at lave en disposition, alle mine noter flyder bare rundt, og det er ikke til at overskue!! er der ikke en der kan give mig et esempel på hvordan man kan lave en disposition??? Dvs. en meget kort en i note form?? Det må f.eks. gerne være en for forsvarstalen, Kong Kroisos, ... -
Prøve i kemiskeligevægte og reaktionshastighed
ForumindlægHej Jeg skal snart have prøve i reaktions hastighed og kemisk ligevægt. Er der nogle der har noegn gode tips, eller dokumenter med noter. Jeg synes generelt at emnet er lidt svært bl.a. med at finde ud af om reaktion forløber mod venstre eller højre og hvordan man kan se det, samt om den forløbe... -
ELEKTRA
ForumindlægHej alle sammen..Jeg kunne godt tænke mig nogle noter til elektra, men har fundet ud af at der er flere slags elektra..Sofokles og euripides..Sofokles kan jeg godt finde her på siden men jeg har brug for noter til euripides elektra og kan slet ikke finde dem nogle steder..ER der ikke nogen som ka... -
MUSIK eksamen i morgen!!!!!
ForumindlægHey.Vil høre om der tilfældigvis er en eller anden der ligger inde med fede noter til Mozarts klaversonate nr. 17 (1. sats) fra 1789?Eller beatles: A long and winding road?Ellers er jeg interesseret i noter om sonater i det hele taget.. Jeg har nemlig ligget syg i perioden, hvor de andre har fået... -
"Der Vater der Braut"
ForumindlægHej alle sammen.Min sidste eksamen inden jeg får huen på er tysk og det er på onsdag - er ved at sidde og læse vores tekster igennem - bl.a. har vi læst "Der Vater der Braut" af Dorris Dörrie, men jeg synes mine noter er lidt mangelfulde. Er der nogle, der har nogle noter til denne teks...
