Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16061 til 16080 af 70316
-
EKSAMEN!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i dansk mundtligt og vil bare høre om nogle af jer vidste om man SKAL vedlægge den tekst man skal bruge som oplæsning. Ville man gøre sig selv en tjeneste eller?? -
Matematik
ForumindlægFrederikke har 4 km til skole. En dag tager det hende 20min. Frederikke cykler til skole med en gennemsnitsfart på... Er det ikke 0,2 km/t -
kvinderne og det moderne gennembrud
ForumindlægHej allsammen. Jeg har valgt at skrive i dansk, og mit emne er kvinderne og det moderne gennembrud. Jeg er så småt begyndt på min problemformulering. Det jeg ved indtil videre er at, jeg skal anaylsere og fortolke romanen et dukke hjem. Så jeg ville bare høre om der ikke er nogen af jer derude, s... -
Er det fornuftigt at droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står i den lidt ulykkelige situation, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Jeg er 18 år, er halvejs igennem 2. g på HTX og har et gennemsnit på 9,5. Problemet er bare, at jeg er dødtræt af gymnasiet. Jeg ved allerede nu hvad jeg vil arbejde med. Jeg har en drøm om... -
Kan min lærer ikke lide mig, eller er den god nok?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har på fornemmelsen at min matematik lærer hader mig som pesten, efter han smider mine prøver væk og giver mig dårlige karakterer. Nu har jeg været oppe til årsprøve i matematik, jeg er ikke den skarpeste inden for matematik! Til årsprøven fik jeg 6 rigtige og 4 fejl opgaver... -
procent regning
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til en måde at udregne dette. Giv gerne en god forklaring! På forhånd mange tak. Jeg skal finde ud af hvor stort beløbet af mit regnestykke giver. 80 % af et beløb svarer til 240 kroner. - Hvor stort er beløbet? -
Skrive i nutid i resume?
Forumindlæghej. Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling- og det går jo 2000 år tilbage i tid. mit spørgsmpl er så: hvordan kan jeg så skrive i nutid når halvdelen af "historien" jo har har foregået? eller skal jeg bare skrive i datid og i nutid ? (evt... -
Stil
ForumindlægØhh...er der nogen særlig grænse for hvor lang en stil må være????På forhånd tak... -
Svært ved at tager mig sammen til at lave mine lektier
ForumindlægJeg har et problem, jeg kan simpelthed ikke tage mig sammen til at lave mine lektier, både dem i hverdagen, og de større opgaver. Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang jeg får en opgave for, siger jeg til mig selv, at denne gang skal jeg lave den tidligt, og ordenligt, men det sker ALDRIGT. Man kan... -
Burde jeg droppe ud??
ForumindlægHej folkens. Jeg er 19 år, og er ved at afslutte 2. g. Problemet er at jeg ingen interesse har i gymnasiets fag (har fys-kem studieretning), og tanken om at skulle lave opgaver er drænende. Jeg har også en stor interesse indenfor musikproduktion, og elsker tanken om livsstilen som musiker ('t... -
årsprøve karakter
Forumindlæghvor meget tæller årsprøve karakteren?jeg er virkelig helt nede, for har klaret mig såååååå dårligt til årsprøven :'( jeg gik helt sort, fik kun skrevet mewget meget lidt....får lyst til at droppe ud af gymnasiet :'( -
i was....?
ForumindlægHej alle. Kan nogen forælare mig helt præcist, hvornår det er at man buger "I was" og "I were"? /signe -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
Rettelse af sætninger;tidspræpositioner
ForumindlægDansk:1)Jeg skal være hjemme kl.2, siger min mor.2)Det skete for mange år siden,da jeg stadig var ung.3)Om 3 uger vil jeg sidde på en restaurant i Paris.4)De boede i Brighton i en uge.5)Skibet sank kl. 12 om natten, men alle blev reddet.6)Om 14 dage begynder udsalget i Harrods.7)I 1984 tog vi til... -
TV2-FSA
ForumindlægHelloJeg er lige kommet hjem fra en terminsprøve, hvor vi lavede en opgave om TV2.Jeg har lige nogle spørgsmål, til dem der har lavet den (jeg har ikke en skanner, så jeg kan skanne den ind)3,2:"Beregn det mulige antal tv-seere ældre end 12 år i TV2/nords område"!Jeg har gjort følgende:... -
En math expert!
ForumindlægSøger efter en math expert! -
Volumen..
ForumindlægReaktionen: FeO(s) + C(s) --> CO(g) + Fe(s) "Hvor stort er volumenet af den dannede mængde CO(g), idet trykket er 1,018 bar, og temperaturen er 525 oC. " Jeg har så valgt at bruge idealgasligningen, hvor jeg har isoleret V, men jeg får følgende: V = (4,163mol/(28,0104 g/mol) * 0,0... -
Teoretikere!?
ForumindlægHey allesammenEr der nogen der har en komplet liste over kendte teoretikere og/eller vigtige årstal for samfundsfag???????Mangler nemlig lidt et overblik over hvilke personer man skal kunne huske og kunne referere til... -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHejsa.. For at gøre en lang sag kort, så vil jeg spørge om jeg har et ordentligt belæg for at indsende en klage over en årskarakter jeg lige har fået. Jeg fik i starten af 2.g 00 i de to første tests, hvorefter det gik op for mig at jeg nok skulle tage mig lidt sammen. Det gør jeg så og får i næs...
