Matematik

Kan min lærer ikke lide mig, eller er den god nok?

28. juni 2014 af Preben95 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle sammen.

Jeg har på fornemmelsen at min matematik lærer hader mig som pesten, efter han smider mine prøver væk og giver mig dårlige karakterer. Nu har jeg været oppe til årsprøve i matematik, jeg er ikke den skarpeste inden for matematik! Til årsprøven fik jeg 6 rigtige og 4 fejl opgaver. Jeg fik 00 for min årsprøve, og jeg syntes ikke selv det giver nogen mening. Nogen der kan hjælpe mig mht. til om den er god nok, eller om det bare er min lærer som har set sig sur på mig?

Mhv.

Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Prøv at lægge din opgave samt besvarelse op :)

Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juni 2014 af wutwutwutwut (Slettet)

Du kan vel sammenligne din karakter med de andre for din klasse?

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juni 2014 af peter lind

Jeg har været ude for elever, der har haft en meget dårlig vurdering af, hvad de har udrettet. Så du må sende opgaven ind, hvis vi skal kunne give noget svar på det.

Svar #4
28. juni 2014 af Preben95 (Slettet)

Jeg har vedhæftet den her, og jeg er ikke den skarpeste til matematik! Så er i forberedt :-) 

Vedhæftet fil:Årsprøve .docx

Brugbart svar (0)

Svar #5

Du bør også vedlægge opgaven. Noget af det kan jeg ikke svare på af den grund og i mine besvarelser må du være opmærksom på at jeg har gættet på hvad opgaven går ud på.

opgave 8 er forkert. Så vidt jeg kan se tager du bare renten af et efterfølgende beløb, medens du skal bruge renten af det foregående beløb. Brug renteformlen K = K0(1+r)n, hvor du kender K = 10327,31 kr r = 0,012 og n=7. Den ubekendte er K0

12B Du regner som om det er en lineær funktion og det er det altså ikke. Du skal løse ligningen 1200 = 0,0349*x3,13.

Jeg er hverken sikker på hvad opgave 13 går ud på og hvad du egentlig har gjort. Mit gæt er at du skulle lave regressionsanalyse på de data

Svar #6

Ja er godt klar over fejlene, men et 00? Kan det virkelig passe

Brugbart svar (0)

Svar #7

Det kan eg ikke svare på. Det kommer an på karaktersystemet og hvad du har rigtigt. Det eneste jeg med rimelighed kan anse for rigtig er 12a. Der kan også være andet, der er rigtigt; men jeg kan ikke afgøre det. 12a kan i sidste ende også være misforstået

Brugbart svar (0)

Svar #8
28. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Opg 10. Du har tilsyneladende ikke forstået, hvorfor ordet hedder "kvartiler". Der er fire af dem, og der er ikke nogen kvartil, der hedder "med. kvartil".

Opg 11. Du skulle formodentlig benytte den tegnede graf til at aflæse observationstallet for den kumulerede frekvens 75%.

Opg 9 ser ud til at være Opg 8 i dette eksamenssæt

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20Matematik%20B%20stx%2029%20maj%202013.ashx

a) Der er ikke argumenteret for, at vinkel C i trekant ABC er 43º.

b) Ved beregningen af arealet er der blot slynget en formel med tal ud uden at forklare, hvor nogle af tallene kommer fra. I denne forbindelse har arealet også en enhed, som ikke er angivet.

Brugbart svar (0)

Svar #9

Opg 12 er Opg 5 i dette opgavesæt

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130531%202hf131%20MAT_C%2031052013%20297A.ashx

og Opg 11 må være Opg 6 i det samme opgavesæt

og Opg 8 må være Opg 1 i det samme opgavesæt.

Endelig er Opg 13 taget fra Opg 9 i opgavesættet, hvortil der linkes i #8.

a) I din besvarelse for denne opgave har du åbenbart beregnet udviklingen med 1,865% pr år i stedet for at beregne den gennemsnitlige procentuelle udvikling pr år ud fra de faktiske tal i opgaven.

b) Der skal opstilles en model for udviklingen. Det er ikke gjort.

c) Man skal beregne fordoblingstiden for den eksponentielle udvikling. Det er ikke gjort.

Brugbart svar (0)

Svar #10

Opgavesættet ser også ud til at indeholde 7 opgaver, som ikke er medtaget i den vedlagte besvarelse (sikkert delen uden hjælpemidler). Besvarelsen af disse opgaver vil indgå i den samlede bedømmelse.

Svar #11

Hov, nu fik vedlagt den urettede årsprøve! Jeg har fået en rettet version tilbage, hvis i ville se det? 
Jeg kan bare ikke fostå det kun går til et 00, men den er måske god nok så :-)

Skriv et svar til: Kan min lærer ikke lide mig, eller er den god nok?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.