Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16061 til 16080 af 48240
-
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
emne til SSO
ForumindlægHej.Jeg har overvejet at skrive SSO i kemi. Derfor kunne jeg godt bruge nogen forskellige ideer/emner at skrive om. Nogen der har nogen forslag??? -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
Sidste del opgave i 2e)
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse den sidste del af opgave 2e) i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Sammenlign med den fundne værdi for hastighedskonstanten ved reaktionen med ethanol. Jeg har beregnet mig frem til at hastighedskonstanten... -
Hjælp søges: Reaktionstyper, fremstilling af citalopram.
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp fra nogle kemieksperter, jeg skal til AT-eksamen på fredag, og det kunne være godt at få styr på kemidelen ordentligt, jeg har et billede af fremstillingen af citalopram som jeg skal redegøre for, og det ville være rart at få styr på reaktionstyperne (evt mekani... -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Medicin studiet
ForumindlægHej. I øjeblikket går jeg i 9. Klasse og har et snit på 10,1. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin studiet og håber på at kunne opfylde det. Jeg ved godt, at det er for tidligt at tænke over, men i øjeblikket er mit snit jo for lavt. Jeg tænker så på, hvilke muligheder jeg har, hvis ikke mi... -
Er det muligt at skifte hovedfag nu?
ForumindlægVi skal skrive SRP i de to uger før jul og har derfor allerede afleveret vores sedler med hovedfag/bifag og emner. Jeg skriver i biologi og kemi, med kemi som hovedfag og biologi som bifag. Men jeg har i mellemtiden fundet et andet emne, jeg hellere vil skrive om (det falder dog stadig under det... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
Undersøg hvordan man kan bestemme reaktionsorden for eksperimentet med affarvning af tartrazin
ForumindlægHej Jeg skriver SRP og har fået følgende som en del af min probelemstilling, men hvordan bestemmer man reaktionsordenen for dedtte eksperiment? Jeg er ret fortabt og har ikke normalt problemer med at "bestemme" forskellige ting i kemi udfra, hvad jeg har haft. Er der nogl der ved, hvor... -
tynde og cirkelbevægelser.
ForumindlægHar virkeliig brug for hjælp! -
Hej - Jeg er i gang lige nu med denne opgave som jeg ikke ved hvordan skal besvares. Håber nogen er friske på at hjælpe.
Forumindlæg -
opløselighed
ForumindlægJeg skal vise med en beregning om magnesiumhydroxid har højere eller lavere opløselighed (mol·L–1) end bariumsulfat? vi kender opløselighedsproduktet af Magnesiumhydroxid som er 5,47*10^12 og for barium sulfat er det 1,8*10^-10 :) -
Hvor meget raketbrændstof?
ForumindlægDen Internationale Rumstation (ISS) har massen 420 ton og kredser om Jorden i en cirkulær bane omkring 409 km over havets overflade. a. Beregn farten for ISS, når den kredser 409 km over havets overflade. På grund af luftmodstand fra Jordens yderste atmosfære taber rumstationen fart og dermed o... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for at nogle hjælper mig med at forstå dette spørgsmål som jeg skal besvare i min kemi aflevering. Consider an aqueous 1.00 kg/mol solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: a) it does not ionise a...
