Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16081 til 16100 af 48240
-
Historie og Engelsk - muligheder og begrænsninger ved fagene
ForumindlægHej Studieportalen. Den 10. juli skal jeg til den berygtede AT eksamen, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål vedr. muligheder og begrænsninger ved fagene. Fagene der er blevet brugt er historie og engelsk. Emnet er racekampen i 1960'erne. Jeg har gået dybt ned i talen "The b... -
Omregning fra J til MeV
ForumindlægHvad går der galt i min omregning her fra J til MeV? -
b) Hvornår er det årlige antal nye lungekræfttilfælde ifølge de to modeller ens for mænd og kvinder?
Forumindlæga) Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i det årlige antal nye lungekræfttilfælde blandt kvinder i Danmark. 2038*(1.013)^(x) dette er mit svar på opgave a b) Hvornår er det årlige antal nye lungekræfttilfælde ifølge de to modeller ens for mænd og kvinder? I e... -
Lineær funktion... eller?
ForumindlægHej, jeg skal indsætte følgende værdier i et kordinatsystem. Spørgsmålet lyder: g. Opstil en matematisk model, der viser, hvordan energiomsætningen (y) afhænger af løbehastigheden (x). Modellen fra g) har formen y = ax + b. Modellen er vel en lineær funktion, men når jeg indskriver den i et ko... -
Hvad skrev i SSO?
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet SSO i kemi. Vil gerne høre hvilke emne i skrev om og hvilket karakter i fik.På forhånd tak! -
Hvad er forskellen på isotop og ion?
ForumindlægHej alle jer, Jeg har brug for en meget letforklarlig samt forståelig beskrivelse af hvad forskellen på ovennævnte kemi-begreber er. -
hvad er nemmest
Forumindlæghvilket fag er nemmest at skrive sso i. er det matematik, dansk samfundsfag historie mediefag, kemi eller psykologi -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Hvad gør jeg? Sandhed og konsekvens
ForumindlægHej, jeg skal snart om i min mundtlig eksamen i 10. klasse, og har valgt novellen "Sandhed og konsekvens" af Bjarne Dalsgaard. Er der nogle som har læst den før eller arbejdet med den, som ved hvad der vil være en god ide at have fokuspunkt i den mundtlig eksamen? -
Antibiotika- ting jeg kunne snakke om
ForumindlægHej Hvilke ting kunne jeg snakke om indenfor emnet "Antibiotika"? Mine to fag er Kemi A og Biologi B? Hvad kunne man blandt komme ind på i kemi delen samt bio delen? -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Matematik
ForumindlægDet siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår... -
Opgaver i procentregning | Matematik formelsamling
KompendieFor at blive endnu bedre til procentregning kan du øve dig med forskellige opgaver, der på den ene eller anden måde inkluderer procent.På denne side er der opstillet 10 forskellige procentregningsopgaver. (Løsninger nederst på siden) Omskriv decimaltallene 0,72, 1,48 og 0,16 til procent? 22 % a... -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Matematik B, Hf
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil gerne dele min tanker med jer. Det drejer sig om matematik B som er vanskeligt for mig og føler ikke længere motivation til at lære noget. Har tænkt meget over hvad jeg skal gøre og om der overhovedet findes en udvej for at fjerne valgfag mat B. Jeg går på 2.HF og er bang... -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
Matematik skriftlig dumpet - stadig muligt at komme ind?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg dumpede Matematik B skriftlig med 00 efter den nye reform. I Matematik B mundtlig fik jeg 7. Vi har ikke været oppe i hverken skriftlig eller mundtlig i eksamens perioden. Hvis jeg skal ind på en uddanelse der kræver at man har bestået matematik på B niveau,... -
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
Opbygning og dannelse af kollagen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til eksamen i AT eksamen om nogle få dage, og har emnet skørbug på sørejser. Jeg kan ikke helt finde ud af opbygningen af kollagen, samt hvordan kollagen dannes og dertil c-vitamins funktion. Har ledt overalt på nettet, men synes ikke jeg kan finde noget som beskriver... -
tegninger til forsøg...
Forumindlægbåde i kemi og fysik har jeg tit det problem at jeg bliver nødt til at lave nogle frygtelige forsøgsopstillingstegninger i paint. Så var det jeg tænkte, er der ikke et program man kan dowloade med en masse skabeloner el. noget så det ville gå hurtigere at lave disse tegninger. Kom endelige med no...
