Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16101 til 16120 af 46442
-
dumpet supplering
ForumindlægHar jeg fået betinget optag, men desværre dumpet mit sommer suppleringskursus i matematik A. Har bestået den ene eksamen, men dumpet den anden. Er der overhovedet nogen mulighed for at begynde på studiet, selvom man har dumpet? -
Spørgsmål ang. metode
ForumindlægJeg har i min AT-eksamens synopsis beskrevet et eksperiment som værende hypotetisk deduktiv. Jeg skal op til eksamenen i morgen og forsvare den mundtligt, men bliver nu pludseligt i tvivl om, hvorvidt eksperimentet er induktivt eller deduktivt. Emnet er skørbug (sygdom, der ramte sørejsende). Her... -
Tæller B-niveauet?
ForumindlægJeg er lidt itvivl om følgende: En person har fra start valgt matematik på b-niveau, på 2. år vælger hun så at opgradere det til et a-niveau, hvilket betyder at hun skal have a-niveauet på 3. år. Hun bliver så trukket ud til at skulle til eksamen på b-niveau skriftligt. Hun går så ned og siger... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
Matematik årsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvaad for nogle årsprøver matematikere kommer op i matematik??!! -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Terminsprøver
ForumindlægEr der nogen der ved hvad & hvor mange terminsprøver man skal gå op i 9 klasse?? Hvor vigtigt er det egnetlig at få gode karakter? -
VUC enkeltfag, betalingen?
ForumindlægHej Er der nogle der ved om man kan søge om hjælp til at betale VUC enkeltfag? Udover ens SU..? Nogle erfaringer? - Sam -
plzzzzzzzzzzzzz hjælp fortolkning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk og skal analyser mit oplæg. Men hvordan fortolker man en novelle f.eks. og hvordan er det bedst at fortolke. Har i nogle gode råd, for det er nemlig første gang jeg skal op, og er ret forvirret da jeg også skal op i andre fag som for det meste er mundlige. -
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Student
ForumindlægEr det muligt, at jeg i august måned kunne tage omeksamen? Bliver student meget snart. -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
Idræt B?? Forskel fra C
ForumindlægHej Jeg går lige pt i 1g, men er begyndt at overveje, hvilke(t) fag, jeg gerne vil hæve i 3g. Lige nu er min studieretning: Eng A, samf B, mat B, tysk B, billedkunst C + alt det sædvanlige på lavest mulige niveau. Jeg regner med at hæve enten samf eller tysk til A (matematik interesserer mig ik... -
!AL GORE, AT, TALEPAPIR
ForumindlægHej.. jeg skal op d. 26.5 og er igang med udarbejde mit talepapir. Men er kommet i tvivl om hvorlang tid talepapiret skal dække over. er første del af prøven 10 min eller hvordan? -
fransk korrespondent
ForumindlægHej jeg har en bekendt med en uddannelse til korrespondent i fransk - afsluttet på CBS i 2000 ( 3 år på aftenstudie) - er der nogen, der kan hjælpe mig med at få afklaret: hvilket niveau den uddannelse er på? - antal ects point (hvis vi omregner til idag) - svarer det til en bachelore / diplom ud... -
gennemsnit
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået 2 i skriftlig dansk jeg ska op mundtligt imorgen og jeg er så bange for at jeg ikke består. Men hvis jeg nu dumper imorgen betyder det så at faget dansk ikke er bestået? eller tæller min årskarakter også med? Jeg er virkelig nervøs -
Hjælp !!!
ForumindlægKan jeg stadigvæk godt komme ind på for eksempel administrationsbachelor uddannelsen selvom jeg ikke har færdigt gjord min HF helt, men der imod fagene der kræve af adgangskrav for at komme ind på uddannelsen. Skal også lige siges at jeg har taget fagene som enkeltfage -
AT i dansk og psykologi - socialhistorisk analysemetode
ForumindlægHej med jer! Jeg arbejder lige nu med min allersidste AT, og har fundet en fejl i mit metodeafsnit. Overemnet er alternativer og underemnet mønsterbrud. Problemformuleringen er "Hvorfor betragtes Lisbeth Zornig som en mønsterbryder?", og jeg finder herunder ud af, at hun ses som en møns...
