Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16101 til 16120 af 27765
-
hjælp til 3 opgaver vdr økonomi
Forumindlæg1. En virksomhed iværksætter en kraftig markedsføringsindsats med henblik på at sælge flere produkter. Hvordan påvirkes efterspørgselskurvens beliggenhed af en sådan indsats? Tegn med pile udvikling i udbud/eft.sp. diagram. 2. Man overvejer at hæve afgiften på ... -
Hvad sker der, hvis man dumper til eksamen?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har Matemtik på A nivaeu, hvor jeg har fået årskaraktererne; 4 skriftlig, 7 mundtlig. For at komme ind på mit drømme-studie, skal jeg have bestået matematik A. Jeg er derfor bange, for at dumpe til eksamen.... jeg har dog hørt, at man stadig godt kan bestå faget, da man ... -
Gymnasium efter 9. eller 10. ??
ForumindlægHej derude;) Jeg er en pige på 15 (16 til april) som er lidt splittet.. Nu nærmer tiden sig snart til at vælge, hvad man skal efter 9. Jeg er splittet i og med, om jeg skal vælge en stx (samfundsvidenskablig) efter 9. eller om jeg skal tage en 10. klasse først. Jeg er en frisk pige, som både... -
kilder
ForumindlægHej jeg skriver om kosmetik i min srp og mit problem er manglende litteratur som kilde. Jeg har flest hjemmesider og de er næsten alle sammen på engelsk. Jeg har prøvet at være så kildekritisk som muligt med valg af kilder, men der er nogle af kilderne jeg bliver nød til at bruge, da de er de e... -
SRP
ForumindlægHej Studieportalen. Min klasse og jeg har skrevet SRP her i december måned. Vi afleverede opgaven den 18 december. Vi får så karakter den 20. Febuar. I min klasse er vi bare begyndt, at gøre hinanden super nervøse og bange for, om vi nu har gjort det rigtigt osv. F.eks. har jeg haft læst min SR... -
Analse af strofer
ForumindlægJeg er i gang med at lave en opgave om Malk De Koijns "Braget". Nogle som vil hjælpe med en fortolkning af noget af det. (Jeg har udplukket tre strofer). Så bare syng din sang, for din klang, Holder mit hoved, fæstner min fod når jeg' bang', Ik' fanget i en drøm, det'... -
At rette på sin lærer.
ForumindlægHej studieportalen! Her forleden, da jeg havde biologi, snakkede vi om genetiske mutationer. Vi kom ind på kræft/cancer, hvor min lærer fortalte min klasse, at kræft er et resultat af celler, der dræber sig selv, altså apoptose. Jeg har læst/set utallige hjemmesider, videoer og bøger om kræft,... -
Fravær
ForumindlægHej, jeg har haft seriøst mange problemer med sydtrafik og jeg har ikke kunne få mit buskort til at virke indtil idag, og jeg har haft mange fraværsdage på grund af det, og jeg snakker omkring 50% fravær pågrund af det. Mit første bærbar har også gået i stykker så jeg skulle finde en ny en og de ... -
Løse denne opgave uden at kende koordinaterne til punktet P
ForumindlægMå indrømme, at det er lidt for længe siden, at jeg har tænk på matematik (sabbatår <3 haha), men altså, jeg vil gerne løse denne her matematikopgave. Jeg kan desværre ikke se, hvordan det skal lade sig gøre, hvis man ikke har koordinaterne til punktet P. Jeg har (måske rigtigt/måske ikke) la... -
SU Tilbagebetaling
ForumindlægHej Jeg er desværre droppet ud af min uddannelse, men er bange for at jeg skal tilbagebetale min SU.Jeg havde tilmeldt mig et online kursus , som stopper næste uge. Skolen har så sendt mig det her . Har du fået udbetalt SU for en periode, der ligger efter udmeldelsen, vil den blive krævet tilb... -
Hvad menes der med "DE-GENERATION" ?
ForumindlægHej. :) Er i gang med at analysere et Strunge digt, men der er et udtryk jeg ikke kan forstå. Strofen med pågældende udtryk: DECAY 1978 JEG LEVER I DK I 1978 TILHØRER DE-GENERATIONEN DER BLEV FØDT FOR SENT. OG FIK ET SLAG FOR AT SKRIGE FIK TIDEN TIL AT GÅ MED AT SIDDE OG GLO PÅ TV. Altså h... -
Et frygteligt Drama – fem Børn kvalt af Kulos
ForumindlægHej Jeg skriver DHO om mediene i slutningen af 1800-tallet, og vil gerne analysere artiklen om Skejby-ulykken: "Et frygteligt Drama – fem Børn kvalt af Kulos" bragt i Aarhus stiftstidende den 24 december 1898, men jeg kan ikke finde selve artiklen på nettet. Jeg kan se at andr... -
Politisk selviscenesættelse - materiale?
ForumindlægHej! Jeg mangler noget materiale, hvori det er klart at politikere iscenesætter sig selv gennem medier.. Det burde være ligetil, men kan simpelthen ikke finde noget... Har overvejet Obama's valgkampagne, men jeg vil helst ikke ud i at skulle analysere sidelange taler. Mine fag er samfundsfag ... -
Tysk skr. eksamen A-niveau 2011
ForumindlægHej alle. I dag var jeg oppe i tysk skr. på A-niveau. Til jer andre der var: Hvad synes i om teksten, oversættelsen osv? Selv syens jeg, at teksten "Der Kuch" var rigtig god og lagde op til en god analyse. Jeg havde dog lidt problemer med oversættelsen bl.a. med ordet "fortrudt&qu... -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt... -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et essay i dansk om mit fritidsarbejde. Jeg sidder ved kassen i et supermarked, og har tænkt mig at skrive om dette. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal have med i essayet? Altså, jeg kan selvfølgelig komme med historier fra arbejdet osv, men det gør det jo ikke til et essay? Så... -
Kaosteori
ForumindlægHej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick. -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
Eksamenstekster
ForumindlægJeg skal gå op i 1g eksamen som selvstuderende. Og eftersom man selv må vælge de tekster ens pensum skal indeholde, tænkte jeg på om I havde nogle gode forslag. Jeg ved godt at jeg skal diskutere det med en lærer, men der er over en uge til, og derfor ville jeg i mellemtiden finde lidt selv. Vil ... -
SKAL MAN SKRIVE METODER!?!?
ForumindlægHej. lige et lille spørgsmål. jeg skriver i samf. og his.. Vil høre om man skal skrive om fagenes metoder`?
