Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16141 til 16160 af 25375
-
Oversættelse hjælp
ForumindlægHvordan oversætter jeg denne her Her ligger et hus Jeg finder et hus Jeg fandt et hus Jeg ser et hus Jeg så et hus Han ser en mand Han ser en dame Vi ser et barn Vi så et barn Jeg betalte en is En dame giver faderen blomsterne Jeg giver en kat mælken Håber mange gange i ... -
Hjælp til forståelse af et stykke tekst
Forumindlæg"Les prostituées qu'il avait mises au travail sur le trottoir; ses costumes élégants; son imbécile arragance et la maladresse avec laquelle il avait liassé trop d'indices compromettants".Har en idé om, at det skal beyde noget med: De prostituerede som var gået i gang med arbejde... -
Hvornår er de to lønstigninger ens?
ForumindlægEn mand er ansat for 40.000 kr. om måneden. Han bliver tilbudt en stigning i løn på 700 kr. fast hver måned, eller 1 % af hans løn hver måned. 1 % er 400 kr. den første måned, men stiger selvfølgelig, mens 700 kr. selvfølgelig er 700 kr. om måneden. Hvor lang tid går der, før lønstigninge... -
Hjælp til matematik
ForumindlægJeg har nogle problemer med disse her opgaver: Mand-Tors 10.00 - 21.00 Fred-Lørd 10.00-22.00 Søndag 12.00-21.00 23-3*6+3 x-5z+2x 3(2-y)+3 En pige er X år gammel. Hendes bror er 2 år ældre. Tilsammen er de 44 år gammel? Beskriv sammenhængen med ligning Hvordan gø... -
Sflevering og tiden er knap :S
ForumindlægDrengen er bange for rotterne. En lærer har sagt, at rotterne spiser af de døde mennesker. Derfor holder han vagt. En mand kommer og hjælper drengen. Han siger, at rotterne jo sover om natten. Kan drengen komme videre? Er der håb? Denne litteratur kaldes ruinlitteratur.Jeg er lige kommet hjem fra... -
Fysiologi - energetiske værdi
ForumindlægJeg har følgende oplysninger på personen: Mand 29 år Vejer 75 kg Hvilepuls på 55 slag/min. Kondital til 55 mlO2/kg/min (2-punktstest). Han løber 5km på 21 min med gennemsnitlig 90% af sin VO2max. Iltens energetiske værdig er 20 kJ/L O2. Derudover har jeg beregnet hans VO2max til 4,125 L O2/min... -
Subjektiv eller objektiv - artikel
ForumindlægHej derude.. Jeg er i tvivl om, en artikel jeg arbejder med, er subjektiv eller objektiv.. Artiklen handler om en mand som har været igennem noget.. Kan en artikel være både subjektiv og objektiv, da jeg mener at journalisten forholder sig objektivt, mens selve personen som fortæller er mere sub... -
Projektopgave Skønhed
ForumindlægHej allesammen! Vi er ved at lave en projektopgave der handler om skønhed. Vi vil gerne have nogle drenge/mænd i alderen 13-40 til at svare på nogle spørgsmål. Spørgsmålende: -Nævn 3 ting du godt/ikke kan lide ved dit ansigt? -Hvor meget går du op i dit uddseene? - hvor meget tid bruger... -
Oversættelse - rettelser :)
ForumindlægKunne godt bruge en til lige atlæse det igennem og se om de kan finde fejl :) Er slet ikke den skarpeste kniv i skuffen til det. Manden jeg skal beskrive er modstandsmand og lærer i Chile omkring 1973. ....Pregunta 1.¡Caracteriza al prefesor!Al profesor es el resistente pero negar él para pueblo ... -
Relative pronominer - engelsk
ForumindlægEr der nogle, der kan rette den sætning? Den mand, som hun havde arbejdet så hårdt for i alle de år, hvis børn hun havde født og opdraget, hvis hus hun havde passet, stak pludselig af med naboens kone. The man who, she had worked so hard for in all the years, whose children she had born and... -
sammenligning eller billedsprog
ForumindlægHej Alle Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig med at finde ud af om denne sætning er billedesprog eller en sammenliging "All you were ever fit to father was a lump of flesh, do you hear?A child with neither head nor limbs." Jeg har sat den til sammenligining, da personen sammenlig... -
Studietur
ForumindlægHej Jeg skal på studietur og værelserne var blevet bestemt nogenlunde, men nogle ville så ændre på det... Nu er det så blevet, at jeg skal på to-mands værelse med den eneste i klassen, jeg virkelig ikke kan holde ud! Hvad skal jeg gøre?? Konfrontere personen og få ham til at bytte med n... -
To små opgaver
ForumindlægHej. Jeg har lige to opgaver, som jeg ønsker hjælp til.To personer på henh. 20 og 40 år har samme vægt, hvilepuls og arbejdspuls ved en given belastning. Hvad med deres kondital? En mand, der vil holde sin vægt, er kommet til at spise 100g chokolade (= 2304 kJ) ud over den kost, hvor han ville ho... -
odysseen 8. sang
Forumindlægi 8. sang i OD under kapitlet gudernes elskov, står der til aller sidst at Afrodite blev badet og salvet i olie af huldguderne..hvem er huldgudinderne?og har det nogen betydning at Afrodite blev badet og salvet - evt i den forbindelse at hun havde en affære med Ares og hendes mand opdagede dem og... -
Læserbreve og holdninger??
Forumindlæghttp://www.berlingske.dk/article/20090503/kronikker/705030056/ Hejsa, min lære har stillet os til opgave at vi skal analysere denne kronik, vi skal tage udgangspunkt i manden som skriver kronikkens holdninger og vi skal skrive et læserbrev.. men nu er spørgsmålet.. jeg ved ikke helt hvrdan jeg sk... -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægVil bare lige hører om denne sætning er rigtig? Med ordstilling osv.Senere i interview'et bliver Emilie spurgt hvornår hun fir sidste gang talte med hende mand. Og hende svar er at det er længe siden, efter at han kom hjem fra Tyskland i 1958.Später in das Interview, werde Emilie fragt wann s... -
én sætning
Forumindlæghvordan siger manDet skaber voldsomme strømforhold, hvorfor det er strengt forbudt og forbundet med livsfare at bade der(for at forstå det skal det lige siges at "det" er at to bølger mødes ved skagen.)Jeg er selv kommet frem til:Die (bølgerne) Erschafferen gewältig stromverhältnis, war... -
Ismanden i Tyrol
ForumindlægHar brug for hjælp til en opgave, der lyder:I 1991 fandt man i en gletsjer i Alperne et særdeles velbevaret lig af en mand, som tydeligvis havde ligget længe i isen. Målinger viste, at 14C-aktiviteten var 0,121 Bq pr. gram carbon. Halveringstiden er 5730 år. Friskt carbon indeholder et 14C-atom f... -
Hjææælp! Blodtype bestemmelse.
ForumindlægHej derude. Jeg har fået stillet to spørgsmål og jeg har brug for hjælp fordi jeg kan ikke finde ud af dem. :( 1. En mand med blodtype A gifter sig med en kvinde med blodtype B. Hvilke blodtyper kan de-res børn få? 2. En mor har blodtype A, rhesus positiv. Hendes børn har blodtype O, rhe... -
Genetik - biologi
ForumindlægHej :) Jeg er simpelthen gået i stå ved et opgave i genetik, så håber i herinde kunne hjælpe mig :) Opgave 12: En kvinde hvis farfar havde fenylketonuri, får et barn (en pige) med en rask mand som har to raske forældre, men også en lillebror med fenylketonuri. Da fenylketonuri er en sjælden syg...
