Dansk

Subjektiv eller objektiv - artikel

13. december 2015 af Helpseeker - Niveau: A-niveau

Hej derude..

Jeg er i tvivl om, en artikel jeg arbejder med, er subjektiv eller objektiv.. Artiklen handler om en mand som har været igennem noget.. Kan en artikel være både subjektiv og objektiv, da jeg mener at journalisten forholder sig objektivt, mens selve personen som fortæller er mere subjektiv??

Håber på, at i vil hjælpe :)

Forhånd tak

Artiklen: http://www.bt.dk/danmark/smittet-med-svine-mrsa-laegerne-maatte-operere-med-rumdragter-paa


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. december 2015 af Stygotius

Artiklen er som artikel helt objektiv. Den indeholder ikke noget af journalistns egne meningeer eller holdninger eller vurderinger, men fortæller kun hvad der faktisk er sket.

Hvad de interviewede person selv siger, står for hans egen regning og er da subjektiv..


Svar #2
13. december 2015 af Helpseeker

#1

Artiklen er som artikel helt objektiv. Den indeholder ikke noget af journalistns egne meningeer eller holdninger eller vurderinger, men fortæller kun hvad der faktisk er sket.

Hvad de interviewede person selv siger, står for hans egen regning og er da subjektiv..

Det var dejligt med et svar.. Tak skal du have :)


Skriv et svar til: Subjektiv eller objektiv - artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.