Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16141 til 16160 af 176853
  • A - Sygeeksamen, august 2014

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der ligger inde med Sygeeksamen fra august 2014 i VØ A? Eller ved hvad opgavesættet indebærer eller hvilken virksomhed der blev brugt? Håber på svar! Hilsen Rikke
  • FINDE A OG B UD FRA 5 PUNKTER - EKSPONENTIEL

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en lorteaflevering... Der er en tabel med nogle data, hvor jeg skal finde a og b. Normalt kan jeg jo godt finde ud af det, fordi man bare skal kende to punkter/koordinatsæt på grafen. Men her er der 5? Hvordan gør man dog det??
  • 24 eller 3 timers eksamen

    Forumindlæg
    På STX er der to mulige prøveformer i historie. En prøve med 24 timers forberedelse, hvor man altså tager hjem med sin tekst om må bruge alle tænkelige hjælpemidler. Der er også en prøve med 3 timers forberedelse, hvor man må bruge alt, men ikke må kommunikere med omverdenen. Begge typer af ek...
  • Bestem a så funktionen herunder er kontinuerlig

    Forumindlæg
    Bestem a så funktionen herunder er kontinuerlig er der nogen der kan finde ud af denne? :)
  • An gate or a gate?

    Forumindlæg
    Jeg er lige i tvivl om, det hedder "an gate" eller "a gate" På dansk siger vi et led, men er det det samme på engelsk?
  • Opgave 7.30 i E.Ø A- niveau

    Forumindlæg
    Hejsa derude! Er der nogle der evt. ligger inde med opgaven 7.30, kapitlet hedder investering??
  • Reducer udtrykket a^2-b^2-(a+b)^2+2ab

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere følgende udtryk: a^2-b^2-(a+b)^2+2ab og er blevet i tvivl om hvad jeg gør når parantesen har et minus foran, skal jeg gange minus ind først eller hvordan?
  • Bestem sammenhæng mellem a og c

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal bestemme sammenhængen, som er mellem tallene a og c, når andengradsligningen er: ax^2+2x+c= 0 a#0 og den har kun én løsning. Hvordan gør jeg? - Jeg ved jeg skal finde en ligning, og finde a eller c, men aner ikke hvordan man gør. Tak på forhånd.
  • Fysik A studentereksamen 2010 aug

    Forumindlæg
    hej folkens er der nogen der ligger inde med Fysik A studentereksamen 2010 aug, som ville være sød at ligge den her op såå vi andre kan have glæde af den :-) tak på forhånd !
  • Lineær funktion f(x)=a ??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en matematikrapport om lineære funktioner, sammen med en fra min klasse. I teoriafsnittet skal vi besvare to spørgsmål omkring f(x)=a, og vi er ret i tvivl om hvordan grafen for den funktion ser ud. Umiddelbart ville jeg sige, at den ligger parallelt med x-aksen, men i ...
  • hvordan udregner man "6(a+1)(a-2)(a+3)"

    Forumindlæg
    Hej jeg skal have lidt hjælp til denne opgave "6(a+1)(a-2)(a+3)" hvordan regner man den ud? Har prøvet og er kommet frem til: Udregninger: 6(a+1)(a-2)(a+3) (6a+6)(a-2)(a+3) (6a^2 - 12a + 6a - 12)(a-3) (6a^2 - 6a - 12)(a-3) 6a^3 - 18a^3 - 6a^2 + 18a - 12a + 36 Facit: -12a^3...
  • Bestem sammenhængen mellem a og c

    Forumindlæg
    Opgave 3: a) Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2-4x+c = 0 har netop én løsning. Hjælp!? :D
  • Eksponentiel vækst - bevis for hvordan man finder a

    Forumindlæg
    Ja, jeg sidder med et lille problem...Man kan jo beregne a og b ( i: f(x)=b*a^x) udfra to kendte punkter: P(x1,y1) og Q(x2,y2)Og så ser beviset nogenlunde således ud:f(x1)=b*a^x1=y1 og f(x2)=b*a^x2=y2Og så skulle jeg mene, at man dividerer den ene liging med den anden??? (altså man dividerer y2 m...
  • Bestem a så punktmængden har arealet 8.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Funktionen f er bestemt ved F(x)=e^x - e^-x hvor x er større eller lig med o. Man skal bestemme a således at punktmængden (x,y) = x er lig med eller over nul, og under eller lig med a. y er lig med eller over nul og lig med eller under f(x) får arealet 8...
  • I have a dream - Martin Luther King

    Forumindlæg
    Hej med jer. Nogle som har noter om I have a dream? Det kunne være hvad som helst, f.eks. Opgaver eller noget lignende. Skal bruge det imorgen. Tak for hjælpen.
  • Mat A - formler uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej, Er der en derudove som ligger inde med en formelsamling for de formler man skal kunne i matematik på A-niveau uden hjælpemidler? Ville være til stor hjælp :)
  • Essay: A gap of sky, engelsk A-niveau

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har lige skrevet mit essay færdigt, er det nogen der kunne have lyst til at se på noget grammatik? Ville være super lækkert mvh klaskefar
  • Finde a og b udfra funktionen f(x) = b*a^x

    Forumindlæg
    Opgave lyder: Vækstraten for funktionen f(x) = b • ax er 17% og f(0) = 24. Angiv tallene a og b. Nogle der kan hjælpe?
  • confusion

    Forumindlæg
    hej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær...
  • definition af a,b i lineær funktion

    Forumindlæg
    hej.Er der nogle venlige sjæle, der kunne fortælle mig hvad a og b er i en lineær funktion?