Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16161 til 16180 af 102572
-
reducering af ligning
ForumindlægJeg kan simelthen ikke finde ud af af reducere den ligning kan I??c=(T-33)*(0,48 + 0,45 * kvadratroden af v - 0,044 * v) + 33 -
Musik til skr. eksamen?
ForumindlægHej..jeg skal have min bærbar med til eksamen.. og jeg tænkte på om jeg gerne måtte hører musik? jeg tager da hørertelefoner på... ved i om det er ok? -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Hjælp til mundtlig eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op i Matematik A til December, mit problem er jeg er dårlig til den mundtlige eksamen. På Matematik C, fik jeg i den skriftlig eksamen 12, mundtlig 02, og på Matematik B var det 10 skriftlig og 00 mundtlig. hver gang jeg har været til mundtlig eksamen, har jeg været godt forber... -
Sammensat funktion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, som lyder på: En sammensat funktion h(x)=f(g(x)) er givet ved h(x)=1/4x-8, hvor x IKKE må være lig med 2. a) Bestem forskriften for to funktioner f og g, som h kan være sammensat af. b) Bestem f(1) c) Bestem f(g(3)). Jeg har svært ved sammensatte funkt... -
pH-beregning kemi 2010 A STX
ForumindlægHvordan løser man opgave 1 d? Jeg har løst de forrige opgave og svarene er 1 a 0,227 M 1 b 2,73 1 c 18,9 mL -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Skifte uddannelsested op til eksamen
ForumindlægJeg går i 1 HF, og skal til at afslutte nogle fag. Jeg har været oppe i skriftlig eksamen i matematik C, og mundtlig matematik C og vil gerne starte i på HF uni i Roskilde. Jeg skriver fordi, at jeg ikke selv mener, at jeg er på samme niveau som mine klassekammerater, eftersom jeg er gået fra E... -
Opløseligheder
ForumindlægHalløj folkens Som mange andre, står jeg og skal til skriftlig kemi-eksamen her om ikke så fandens lang tid. Jeg er ikke begyndt på oplæsningen endnu osv., men når jeg skal læse op, er der ét emne jeg skal have pløjet helt igennem: Opløseligheder. For at lette min læsning lidt, kunne jeg godt tæn... -
Fællestemperaturen ..haster
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælpe i den nedenstående opgave: I en 1,2 kg kobbergryde hældes 2 L vand samt 50 g is. Find fællestemperaturen t(f), når der e termisk ligevægt i systemet. oplysninger: c(Cu) = 0,39 J/gK. t(Cu) = 20 C. c(vand) = 4,18 KJ/ KgK t(vand) = 70 C t(is) = -18 C c(is)... -
Induktion
ForumindlægHvad er matematik induktion og hvordan bruger man det? -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan hjælpe og lede mig på vej til det rette svar? Bestem den funktion f(x), der er løsning til differentialligningen f '(x)=3/x , x>0 og hvis graf går gennem punktet (e,5) Jeg håber i kan give mig lidt forståelse for, hvordan det ... -
Kan jeg ansøge som Ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan? -
Vækstrate
ForumindlægHar lidt svært ved at finde løsningen Hvad er fremgangsmåden til at løse opgaven? -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Privatlærer
ForumindlægHej. Er der en privatlærer i matematik, som kan hjælpe med at forberede sig til skriftlig matematik eksamen? Niveauet er B-niveau. Jeg er villig til at betale for det, hvis det er tilfældet. Tak på forhånd! -
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Tilbyder lektiehjælp i Odense
ForumindlægHej! :) Er der nogen i Odense området der er interesseret i at få privat hjælp? Du kan både være STX-studerende eller folkeskole-elev.Jeg er en pige på 20 år som har studiestart på medicinstudiet i februar, så jeg har lige noget tid til at arbejde som lektiehjælper. Min studieretning i STX var ...
