Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16181 til 16200 af 48240
-
Find a og b
ForumindlægHej. Håber I kan hjælpe mig. Skal find a og b i en eksponentiel y=a*b^x År: 2000 2005 Antal: 3280 10 000 Udviklingen i antallet af Alexanderparakitter i London kan for perioden 2000-2010 med god tilnærmelse beskrives ved en eksponentiel model y =b* a^x (eksponentiel) hvor x angiver antal år e... -
Mundtlig Engelsk Kursus!
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse til engelsk lærer og ønsker derfor brændende at forbedre mit mundtlige engelsk, da det er der jeg halter mest! Jeg har styr på stort set alt, det er bare ligesom om når jeg skal udtrykke mig mundtligt så går det i noget værre rodet sludder.. Derfor vil jeg gerne ud af min ... -
Køb af MacBook
ForumindlægHej Jeg skal ud og investere i en MacBook hvor er det billigst, jeg har studiekort. -
Oversættelse
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en oversættelse af følgende tekst til min lærer, min har lidt svært ved at oversætte den, da teksten er fyldt med danske begreber. Kan mon nogen hjælpe mig? »En underlig mand,« skriver Per Stig Møller om den britiske essayist og forfatter George Orwell (1903-50). Møl... -
f'(70)
Forumindlægf'(70)=77,82594 hvad betyder tallet for udviklingen i befolkningstallet på verdensplan -
Hjælp til at regne potens på Texas Instruments lommeregner
ForumindlægHej, jeg har problemer med at regne med store potenser på min lommeregner (TI-30XB Multiview Texas Instruments). Jeg skal eksempelvis udregne: 6,36*10^17 / 9,41*10^20 for at finde en procentdel, men resultatet på min lommeregner bliver: 6,9*10^36 Nogen der ved, om jeg kan indstille den til at... -
Jura i Århus - Kvote 2?
ForumindlægFakta om optagelsen i 2010 Grænsekvotient: Kvote 1: 7,8 Standby: 7,2 Kvote 2: 6,9 Standby: 6,6 --- Mit snit ikke er så højt, at jeg kan søge ind via Kvote 1, så hvor store er mine chancer for at blive optaget? Hvis jeg har forstået korrekt ud fra deres hjemmeside (http://studieinfo.au.dk/bach... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
jævnstrøm og vekselstrøm + elektrolyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik 9. klassesafgangsprøve i morgen. Jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig, da jeg er lid´t i tvivl om i hvilke situationer man bruger jævnstrøm og vekselstrøm. Jeg ved, at man bruger jævnstrøm til elektrolyse? Så er der nogen der kan forklare mig i hvilke situationer... -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Udregn pH af acetylsalicysyre og NaOH
ForumindlægAcetylsalicylsyre har sumformlen C9H8O4 og en pKa værdi på 3.49. Der fremstilles 1 liter vandig opløsning af 12 g acetylsalicylsyre samt 2 g ren NaOH. Hvad er pH for opløsningen? Jeg har prøvet lidt forskelligt nu, men er ikke kommet frem til det rigtige. Håber nogen kan hjælpe. -
Estere
ForumindlægJeg er ved at lave en aflevering om estere, hvor vi skal bruge nedstående spektre (opgave 1d og 1e):http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfVed IR-spektret skal jeg gøre rede for de karakteristiske absorptionsbånd over 1500 cm-5, hvilket i dette tilfælde må være:15... -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej.I reaktionen 2H+ + S2O3(2-) -> S + SO2 + H2OHer fandt vi ud af at H+ koncentrationen spillede ind på reaktionshastigheden, hvilket den jo ikke burde.Her er de tre elementarreaktioner1. S2O3(2-) + H3O+ -> HS2O3(-) + H2O2. HS2O3(-) -> HSO3(-) + S3. HSO3(-) + H3O+ -> SO2 + 2H2OHvis H... -
luft of vand
ForumindlægHvis jeg trækker luft og vand op til min folkeksole eksame. Vil jeg starte med at fortæller hvad vand består af osv. Men når jeg skal fortælle hvad luft består af, skal jeg så fortæller, at luften består af 78% kvælstof, 21% ilt og 1% andre stoffer. Men det er jo i atmosfæren ikke? Så derfor kan ... -
Hjælp! Haster
ForumindlægHer på mandag skal jeg til eksamen. Jeg har fundet et forsøg hvor man skal "fjerne" farven fra nogle m&m's, hvor man så stikker et filterpapir ned i. Også skal man forklare hvorfor linserne indeholder de farver (Som så er vist på strimlen) Og hvorfor nogle har færre farver... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med opgaven på vedhæftet fil. Nedenstående er de svar jeg kommer frem til. a) 374,8593 b) 5,1722664 og jeg kom frem til, at det i 2010 vil antallet af containere komme over 450 c) Jeg ved ikke, hvilken formel jeg kan bruge til beregning af denne opgave. Re... -
Radioaktive Stråler? Alfa- Beta og Gammastråler
ForumindlægHej .. Går i 9 klass,e skal op til fysik og kemi imorgen . Jeg ved ikke hvad jegskal sige og gøre hvos jeg trækker Alfa / Beta eller Gammastråler. Er der nogen af jer, som skal op i det, eller har været det, som har en god ide om hva man ka sige og hvilket forsøg man kan fremstille ? .. På F... -
Disp. Medicin Kvote 2
ForumindlægFor at opfylde adgangskravene til medicin, kvote 2 på SDU, mangler jeg at bestå skriftlig Matematik samt hæve kemi fra C til B. Så jeg leder rundt på SDU's hjemmeside, og bliver helt lettet da jeg læser at: "Opfylder du ikke adgangskravene anbefaler vi, [...] Uanset om du søger i ...
