Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 16221 til 16240 af 174810
-
Facit
ForumindlægEr der ikke en der, har samtlige facit over " Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik- matematisk linje 1 årigt forløb til A-niveau" for de opgaver uden hjælpemidler, som gerne vil sende dem til mig? Jeg ved der er noget her, men ikke for dem alle. Der må også gerne stå, hvo... -
Geometrisk fortolkning
ForumindlægHej, jeg hr lidt problemer med denne opgave uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau, 2006": 1.016: Bestem integralet: integral((4*x - x^2),(x),(0),(2)), og giv en geometrisk fortolkning af resultatet Det er mest det med den geometriske fo... -
SYGEEKSAMENSSÆT ENGELSK A STX 2009 VIGTIGT
ForumindlægHej er der nogen der kunne fortælle mig hvad titlerne var i sygeeksamensættet i engelsk A 2009? -
Nogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag?
ForumindlægNogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag? -
forskellig eng HN eksamen??
ForumindlægForleden dag snakkede jeg med en veninde om hvordan det var gået hende til eksamen. Det viste sig at det var en hel anden opgave de havde haft. Hun har også engelsk på A-niveau og er sproglig, så det undrede mig at hun ikke havde det samme sæt. Hun undrede sig også over at vores var anderledes. H... -
Bestem de værdier af a, for f(x)=a har tre løsninger.. f(x)=-x^3+4x^2+3x-3
ForumindlægOpgaven lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=-x3+4x2+3x-3 a) Bestem de lokale ekstrema for f. - har jeg gjort! b) Tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger. -
uddannelser 2010
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen der kender nogle nice uddannelser på universitet hvor man ikke skal bruge matematik på A er lidt i tvivl om hvad jeg vil efter htx, men vil gerne allerede finde ud af det nu tusind tak på for hånd ! :D -
FSA 2010 Maj Matematik Problemløsnings sæt
ForumindlægHej, Nogen der kan sende FSA 2010 Maj Matematik Problemløsnings sættet, jeg har mistet mit, og kan ikke finde det online nogen steder. Kun sæt (evt. svarark også) ikke facit 1. Eiffeltårnet 2. Bygningen af Den Kinesiske Mur 3. Panamakanalen - en genvej 4. Solstråler i Pantheon 5. En t... -
Bestemt integrale, substitution?
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave uden hjælpemidler (se vedhæftet fil). Jeg er ret sikker på, at jeg skal bruge substitution, men jeg er ikke sikker på, hvilket led jeg skal vælge som u osv. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd mange tak! -
Tysk skr. eksamen A-niveau 2011
ForumindlægHej alle. I dag var jeg oppe i tysk skr. på A-niveau. Til jer andre der var: Hvad synes i om teksten, oversættelsen osv? Selv syens jeg, at teksten "Der Kuch" var rigtig god og lagde op til en god analyse. Jeg havde dog lidt problemer med oversættelsen bl.a. med ordet "fortrudt&qu... -
a) Beregn på sædvanlig vis forskriften for f.
ForumindlægJa ja... alt det der ved jeg godt hvordan man gør... med forskriften for en liniær regression som er: f(x)=ax+b\n\nMen.... Når han kommer med sådan en opgave: f(100) = 67 og grafen går gennem punktet (-324,-196)... og siger at jeg skal Beregne på sædvanlig vis forskriften for f. \n\nSå går jeg al... -
nedbrydning a B-vitamin - aktiverings energi
ForumindlægOpgave stammer fra eksamenssættet Maj 2005 opgave 3 d)man skal bestemme aktiveringsenergien for nedbrydning af B1-vitamin.her er sættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdf på forhånd tak -
Afsætning A - Typeopgave 2 - Dyrberg/Kern.. Hjælp..
ForumindlægHey.. Der skulle vel ikke være en eller anden som står med en: Typeopgave 2 om DYRBERG/KERN (eksamensopgave fra 2007)? Jeg er lidt på hælene og skal aflevere imorgen.. Nogle der kunne være så flinke? Eller måske vil tjene et lille beløb.. -
simplify the expression (skriv på formlen a+bi)
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Simplify the expression: 1+i/i(2+3i) -
Fysik STX A eksamen december 2009
ForumindlægEr der nogen herinde som har nogle bud på løsninger til dettte eksamenssæt? Ville være evig taknemlig hvis nogen har det Kig på det vedhæftede dokument for opgavebskrivelse -
AT 2010 dansk A samfundsfag C
Forumindlæghej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det. -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
En med gode kompetencer indenfor samf A? Til bedømmelse af en SRP!
ForumindlægJa, overskriften siger vist alt - jeg er netop færdig med min opgave, og jeg ville høre, om der var en, med gode evner indenfor samf, der ville tage et hurtigt kig på den! På forhånd tak! :) -
A random variable without finite expectation
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med, hvordan man går til denne opgave? Jeg er især i tvivl om b'eren. -
Integration ved substitution
ForumindlægVi har lige fået om integralregning, og jeg skal til at løse mit første problem, men jeg har virkelig svært ved det. Opgaven er vedhæftet (og det er uden hjælpemidler) Vores lærer havde givet os et dokument om 'Integration ved substitution', hvor der stod: "Metoden kræver at der i ...
