Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 16241 til 16260 af 39512
-
overordnet tema?
ForumindlægSidder med en engelsk stil "Sand", eksamenshæfte 2004 HN. Problemet er bare at jeg synes at hostorien er så tynd at jeg ikke kan finde noget overordnet tema. Jeg har set den stil der ligger herinde, men synes ikke den var til megen hjælp af nogen art. Hvis du har læst vil jeg meget gern... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet opgaven: Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1/N * dN/dt. Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier med tiden og den relative væksthastighed. Tiden t: ... -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Matematisk metode?
ForumindlægHey... Er der nogle herinde der kan forklare mig den matematiske metode? Jeg skal bruge det her til AT-eksamen... Min mat lære har sagt at der ikke er nogle egentlig matematisk metode, men det acceptere lærerne jo ikke når det er i AT... I min synopsis har jeg skrevet dette: Den matematiske metod... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd. -
Kvartilsæt
ForumindlægJeg skal løse en opgave hvor jeg skal finde kvartilsættet. Der er 15 observationer. Hvordan gør jeg det? Altså hvilket nummer observation er nedre og øvre kvartil? (Medianen må vel være mellem observation 7 og 8, så 7.5) -
Differentialregning sekant, tangent osv.
Forumindlæghar fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j... -
Boksplot over grupperet
ForumindlægLaver man normalvis boksplot over grupperet data? -
Bølgeligning
ForumindlægHej Jeg vil gerne forstå bølgeligningen, ved at sætte ord på trinene.. håber i vil hjælpe. -
mellemregning
ForumindlægHey allesammen jeg sidder og læser i min mat bog. og der en vildt underlig mellemregning. det er -0,5 * (x+2) bogen siger det giver -0,5x + 3. Hvordan får de det 3 tal?? -0,5*2 = -1. ik?? på forhånd tak :) Hilsen Miriam -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
Niveauer
ForumindlægHej med jer! Er der nogen derude, som ved noget om hvorvidt ens studenter gennemsnit påvirkes, hvis man tager et fag på et højere niveau? Jeg har nogle karakterer, som jeg er lidt ked af, men som kun er taget på B niveau. Jeg har hørt tale om, at hvis man tager faget igen blot på A, så kan ma... -
Skriftlig dimension? Hvad er det?
ForumindlægJa, hvad er det? Det er noget, jeg har læst i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
løsning til differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig svært ved opgaver der ligner nedenstående opgave? Nogen der kan vise mig fremgangsmåden og eventuelt hjælpe med at løse den? - Hviad er løsningen til differentialligningen: y'+(1+x)y=2xe^-x og y(0)=1 Takker på forhånd -
Skitser grafen for y=2.1*1.3^x
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4)
