Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16381 til 16400 af 95433
-
Træning af Matematik
ForumindlægHej! Jeg går på HF, og har matematik på niveau C. Jeg vil meget gerne træne selv, både til skriftlig med hjælpemidler, men også med den uden hjælpemidler. Er der nogen der kan anbefale et sted, website, bog eller ligene, der kan hjælpe mig med at træne matematikken? Håber nogen kan hjælpe;-) -
Hvad hedder man når...
ForumindlægHej, når man har taget en kandidat i matematik hedder man Cand.scient og ligeledes gør man hvis man har en kandidat i fysik, men kommer der ikke mere på titlen så man kan skelne de to? Og så tænkte jeg også på hvad titel man har når man har taget sin bachelor i matematik og hvad man egentlig ka... -
His+fys ?
ForumindlægHej. Jeg valgte at skrive i historie og fysik, af en eller anden grund... Men sidder nu i det problem at jeg ikke rigtig kan finde et emne. Så nu henvender jeg mig til alle de kloge og kreative hoveder her. NOGEN DER HAR IDEER? Alt modtages med kyshånd. Tak på forhånd. -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cir... -
trigonometriske udregninger
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke er sikker på, at have løst korrekt. Er der nogen der kan se nogle fejl? (opgaven er vedhæftet) a) bestemmelse af |BC| Ifbm. bestemmelsen af a, omskrives cosinusrelationen, således at cos (A) = ((b^(2) + c^(2) - a^(2))/(2 *... -
Fejlsætninger
Forumindlæg1) She is looking forward to leave school 2) A 24-hours achievement 3) What Jade does not realize is how she, in her self-obsession, may not be any better than the others 4) They try to get the lentil out with a tweezer. kan ik se hvorfor de er forkerte, nogle der vil hjælpe? -
Omskriv til passiv
Forumindlæg1 Two teenagers beat up a 12-year-old. Omskrivning til passiv: A 12-year-old was beaten up by two teenagers. 2 The price paid shall not be refunded to you. (underforstået at der tales om firmaet) Omskrivning til aktiv: The company shall not refund to you the price paid. Er min omskrivninger korre... -
Engelsk grammatik
Forumindlæg6. After the incident Mark did not spoke with his parents for a whole week. Rettelse: After the incident Mark did not speak with his parents for a whole week. 7. No matter what, we have always remained true to ourself. Rettelse: No matter what, we have always remained true to ourselves. ... -
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
G-påvirkning
ForumindlægHvis en mand har en masse på 100 kg, vil han så veje 200 kg hvis han oplever en acceleration på 9,82 m/s i en elevator? -
2.gradspolynomium
ForumindlægFor at bestemme tallet c's fortegn skal man vide at c skærer 2.aksen, men hvis c skærer 2.aksen er den så positiv eller negativ? -
Ligningsløsning
ForumindlægGodaften.Jeg har lidt svært ved at finde c i denne ligning:62,5= (100)/(1+c*e^(-0,2185*40))Først ville jeg gange med nævneren, men det går lidt galt. -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
Super vigtigt - tag et kig! Please :-))))
ForumindlægSagen er den, at jeg er super dårlig til matematik... Virkelig! Jeg skal være super heldig, hvis jeg kan formå at hive et 4-tal hjem med hjælpemidler i en aflevering, og det skal lige siges, at det er på en god dag, jeg kan lige så godt stå ved min sag. Hehe :) Men på mit gymnasie eller r... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jeg overvejer et ekstra A fag (samf.) så ville lige høre, om der var nogen som anbefalede det? Har hørt at det er ret svært især med samfundsfag, selv synes jeg samfundsfag er spændende og ligger også på et okay-godt niveau. -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
Fedme
ForumindlægHej allesammen, mit AT-emne er Fedme, og fagene er biologi B og samfundsfag C. Jeg ved, at man bruger samfundsfagsbegreber til den samfundsvidenskablige metoder, men hvilke er her tale om? Desuden er jeg ikke helt indforstået med den biologiske metode, nogen der har nogle kloge ord at sige om d... -
He+ ion
ForumindlægHej Jeg har denne opgave ?Helium har ioniseringsenergien -8,718*10-18 J n 2 3 4 5 λ/nm 30.28 I 25.63 I 24.30 I 23.56 Beregn energierne i af heliumionens fem laveste energiniveauer Hvilken formel skal man bruge til denne opgave? Kan man bruge den samme f... -
Oversæt til engelsk
ForumindlægHej, er der nogle der kan oversætte disse sætnigner gramatik korrekt? 1. Patrick var ved at drukne. 2. Sophie havde ikke lyst til at redde ham. 3. Peter var optaget af at vaske håret. 4. ”Det er ingen god ide at forsøge”, sagde Thomas. 5. ”Det er værd at forsøge&rdqu...
