Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16401 til 16420 af 20009
-
Lektiehjælp tilbydes i Århus
ForumindlægJeg er en pige på 22 år, der tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, historie, samfundsfag, engelsk og tysk på gymnasieniveau. I øjeblikket studerer jeg selv statskundskab på Århus Universitet. Lektiehjælpen foregår hos mig, dig eller et tredje sted og prisen ligger på 150 kr/t. Med hens... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægHej Jeg er ikke den bedste til tysk, og har derfor brug for noget hjælp til at oversætte nogle sætninger: "I det første år var der stadig håb om, at nogle af de savnede endnu levede som krigsfanger" Og "Man sendte i et vist omfang kvinder og børn på landet,...." Jeg takker m... -
Rettelse af tyskaflevering
ForumindlægJeg har en tyskaflevering for til på mandag (den frie stil fylder lidt over 500 ord) og jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til lige at rette den igennem for grammatiske fejl. Det indholdsmæssige skal der ikke rettes i, jeg vil bare gerne sikre mig, at det er okay tysk sprog. Jeg kender nemlig i... -
Den bestemte og ubestemte artikel i genitiv(ejefald).
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal oversætte disse sætnigner til tysk når det er i bestemt og ubestemt i genitiv. Skal man så bytte om på ordene sådan sætningen lyder: Skole sønnen ? - (Die Shule der Sohn?) Jeg har masser af andre sætnigner som jeg laver selv, men skal bare... -
Oversættelse af en sætning, hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en stil, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive dette på tysk: Jeg tror, at alle har brug for at hører hjemme et sted. Enten nede i fitness centeret, bridge klub eller nynazist. Det er folks eget valg. Men hvis man ikke er et sted, hvem er man så? På ... -
Einfach so!
ForumindlægNogle der ved om der findes en facit liste til Einfach so?. Er nemlig gået igang med at lave nogle opgaver som forbedredelse til en kommende prøve, så ville derfor være optimalt hvis jeg kunne tjekke mine fejl :D. Ellers er der nogle der kender andre tyske opgaver bøger på niveau B, som der er til ? -
Hvad betyder kasus?
ForumindlægHej, I de sproglige fag er kasus en vigtig del af forståelsen for grammatiken. Der er både kasus i engelsk, tysk og latin. Men jeg kan simpelthen ikke forstå kasus eller hvad det betyder. Jeg har haft mange mange forskellige lærer til at forklare det og flere venner, men forstår det simpelthen i... -
Udeladelse af "in"
ForumindlægJeg sidder med en tekst, der skal oversættes til tysk. En sætning lyder: "Det femte flyveblad dukkeddde op i flere byer i Sydtyskland". Jeg ville oversætte dette med: "Das fünfte Flugblatt tauchte in mehrere Städter Süddeutschland auf". Jeg ved så ikke, om der skal være &q... -
Har været?
ForumindlægHeej alle! Jeg sidder her med noget tysk, som jeg skal oversætte.. Men er lige stødt ind i en forhindring, som jeg håber at i kan hjælpe mig med? :) Sætningen lyder således: "Min barndom har altså været ulykkelig". Det der "har været" driller! Hvordan oversætter jeg de... -
Der Vulkan??? :(
ForumindlægHej allesammen :/.. Jeg sidder lidt og er gået i stå... skal skrive en tysk referat om DER VULKAN Roman unter Emigranten skrevet af Klaus Mann.... Var der måske nogen af jer som kender noget til den? og kunne sende den så jeg kunne få lidt inspiration?? på forhånd tak Venter på jeres sv... -
En lille sætning men svær, hjælp.
Forumindlægden virker så dansk i ordstillingen, er der en der kan hjælp mig med at oversætte den. Hun var først lige begyndt at have faget i skolen og havde kun set lidt tysk TV. Engelsk: She was in first corpse begun to have the subject in school and she had only seen a bit German Television ... -
eng oversættelse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en engelsk oversættelse, og er i tvivl om nedenstående sætning. Under dæknavnet "Tricycle" infiltrerede Popv det tyske efterretningsvæsen. Under the alia "Tricycle" did Popov infiltrate the german intelligence service. - er sætningen oversat korrekt?... -
Optagelsesprøve HHX (2012)
ForumindlægHej :) Jeg ved hvad man skal op i (Dansk,engelsk, matematik og tysk) og sværhedsgraden er 9 klasse, men hvad skal man kunne? Og hvad forventer lærerne/censorerne ? Er noget bestemt man skal op i? - Kom gerne med egne erfaringer, især teksterne/opgaverne? Var teksterne/opgaverne lette ell... -
overtættelse af nogle linjer
Forumindlægoversættes til tysk:\nJunkeren bor på slottet og sender brev til præstens datter. I brevet er Junkeren sød mod hende. De mødes og han gør hende gravid mod hendes vijle. Hun er ulykkelig.\n\nhåber der er nogle der har tid og er hurtige .. :D \n\nhilsner fra mig -
Samarbejdspolitikken!
ForumindlægHej!\n\nJeg skal skrive 3.g-opgave om den danske samarbejdspolitik med tyskerne under 2. verdenskrig. Er der nogle herinde der har skrevet om dette emne vil jeg blive glad hvis i gider skrive nogle gode bøger eller kilder i har brugt. Jeres opgave kan naturligvis også bruges som inspiration..\n\n... -
Lave sætninger
ForumindlægHej,\n\nNogle der kan finde på en tysk sætning som indeholder ordet\n\nähnlich\n\nEller en anden som indeholder ordet\n\ngleich\n\n\n\n -
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Reisen oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte dette stykke til tysk: Det er dejligt at besøge fremmede lande, men hvorfor? Hvilken betydning har rejser for det moderne menneske? Nogle nyder den fremmede og eksotiske kultur, andre rejser for at opleve spænding og udfordringer. Der er også mennesker, der rejser, fordi d... -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv...
