Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16421 til 16440 af 27490
-
DNA - syre, Na+, vand...
ForumindlægHej på forummet. Jeg sidder og læser en masse om DNA og er løbet ind i et par spørgsmål: 1) I DNA står A'et for acid : syre, men kigger man på en DNA-kæde, er der inden H-atomer på phosphat-gruppen? Hvorfor kaldes DNA så en syre? 2) Hvilken rolle spille Na+ ioner og vand hos DNA. Har læst m... -
Defination på liv
ForumindlægHvad er definitionen på liv inden for kristendommen? med udgangspunkt i 1 mosebog kapitel 3. -
blodtype
ForumindlægHej derude Jeg sidder her fortabt med to spørgsmål, som jeg godt vil have svar på. 1) En mand med blodtype A får et barn med en kvinde med blodtype B. Barnet har blodtype 0. Hvad er forældrenes genotyper? 2) En mor har blodtypen B rhesus positiv og får et barn som er A rhesus negativ. Angiv de... -
2Pi periodisk funktion
ForumindlægHejsa, Jeg har en funktion som er defineret på intervallet 0 ≤ t ≤ π Funktionen er endvidere 2π periodisk. Når jeg nu skal skitsere denne funktion på intervallet [-2π ; 2π] så er det vel korrekt at funktionens skal gentage sig selv, som jeg har forsøgt at skitsere ?? ... -
Cuba
ForumindlægEr der nogle herinde der har styr på Cuba-krisen og som vil læse den igennem, da jeg måske har overset nogle fejl eller har måske misforstået noget. -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
Polære eller ikke polære?
ForumindlægHvordan kan jeg se om en forbindelse er polær eller ikke? Tak på forhånd :) ps. dejligt med nogle eksempler! :) -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
trigonometri
Forumindlægse billede -
Geometri
ForumindlægJeg skal forklare hvordan man kan beregne arealet af en trekant. Jeg ved at arealet af trekanter kan findes ved at sige 1/2•højde•grundlinje, men når jeg så bladrer videre i min bog, står der at man kan finde arealet hvis man kender én vinkel og længderne af de sider der danner vinkle... -
reducer
Forumindlæga :x(2+x)-2x(1+x)+x^2 mit svar er 2x^2 (men jeg ved ikke om det er rigtigt) b :a(a+b)+b(2b-a)-b^2 mit svar er a^2-b^2+2b^2 ?? c : (x+y)^2-(x-y)^2 ???? -
Hvorfor vokser verdens befolkningstal?
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til min geografi eksamen, og er pt i gang med emnet befolkning. Men der er noget jeg ikke forstår helt. Hvordan kan det være at jordens befolkningstal vokser så meget? Jeg er med på at vi har fået bedre levestandard, og der derved ikke dør så mange. Men i rigti... -
Fikspunkt?
Forumindlæger der nogen der ved hvad et fikspunkt er ? -
PLEASE, HJÆLP MIG MED NG!
ForumindlægNår man får at vide at man skal: Redegøre for de centrale geofaglige sammenhænge der knytter sig til problemstillingen (hvorfor er det farligt at bi nærheden af Jordens pladegrænser) - hvad skal jeg så skrive? er helt på bar bund. noget med pladetektonikken, ikke? men hvad? Please, hjælp mig! ... -
Hjemmesider og web-steder
ForumindlægVille være meget glad for om der var nogle der havde en god ide til hvor jeg finder godt materiale til analyse af hjemmesider . Jeg har materiale til hvordan man selv skriver godt til internettet : "Skrivgodt.dk" frydenlund/grandjean kommunikation -
Engelsk lærer søges
ForumindlægHej Jeg har en dreng på 14 år som har meget svært ved engelsk, jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt og søger derfor en studerende som måske har erfaring med undervisning i engelsk, og har de rette pædagoiske evner for at inspirerer min dreng, så hans engelsk evner kan øges. Rasmus går i 7... -
Cvitamin !
Forumindlæg2)Calculate the number of added moles of NaOH in the equivalence point. -Jeg må nok indrømme, at jeg ikke ved hvor dette "equivalence point" er ? /: Ved hvad det betyder, men ikke i denne sammenhæng. 5)Hvordan udregner jeg indholdet (mass content) af ascorbinsyre i én C vitaminpille? -
Point of view
ForumindlægHej alle .. Jeg skal til at lave min engelsk aflevering, da der kommer et spørgsmål om tekstens point of view.. Og så er mit spørgsmål : - Hvad går point of view ud på og hvordan kan man evt finde det i et tekst (altså noget man skal lægge specielt mærke til?) På forhånd tak :) -
Hjælp til Dansk Økonomi og Boligmarkedet
ForumindlægHej (: Jeg skal som mange andre skrive SSO, og jeg har valgt at skrive om "Dansk Økonomi og boligmarkedet". Jeg vil undersøge, hvordan boligmarkedet indvirker på dansk økonomi. Hertil en 1: redegørelse, 2: undersøgelse og 3: diskussion. Hvis I kender til det her emne, må I meget sv... -
Hjælp mig til at forstå, denne diff. ligning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at forstå dette: f(x) = 3x^2+2x-1 vis at h ¹ 0, f(x+h)-f(x) h = 6x+2-3h Jeg forstår ikke hvordan man får de –3h, for når man differentier så gælder regler x^n = nx^n-1. og denne regel siger ikke noget om h’er.. håber i kan hjælpe.
