Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16441 til 16460 af 95433
-
Enzymer - Hvad betyder nummeret?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder dybt begravet i min SRP om alkoholisme og antabus. Jeg er i gang med at besrkive, hvordan enzymet acetalaldehyd dehydrogenase virker, og i den forbindelse bruges aminosyren cystein som coenzym. Men i engelske artikler refereres der hele tiden til cystein som Cys[tal]. Fo... -
ligning for cirkel
ForumindlægHej!Hvis man får oplyst at to punkter i et koordinatsystem( p(0,5) og q(12,9) er diameteren for en cirkel.Hvordan finder man så cirklens ligning?mvh. Interjak -
Logaritmepapir
ForumindlægJeg skal op i Math B mundtligt på torsdag i næste uge. Jeg skal gøre rede for hvad et logaritme-papir er.Men hvordan gør jeg det, jeg har ikke helt styr på hvordan et logaritme-papir virker?Plz. hjælp.Kevin. -
Gangetegn i word
ForumindlægEr der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet * -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægNogen der kan fortælle mig, hvad man plejer at lave til idræt på gymnasiet. Er det ligesom folkeskolen, hvor man bare har 2 timer om ugen. -
Karakterer i teknik A på HTX
ForumindlægHej Får man både en mundtlig og en skriftlig årskarakter i teknik A på HTX? Skal man kun til en mundtlig eksamen? Hvad vægter de forskellige karakterer? Mvh. Emil -
Flourescens
ForumindlægNogle stoffer lyser, når de bestråles med ultraviolet lys.Fænonmenet.kaldes flourescens.i Et bestemt stof kan fotoner med bølgelængde 300nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A.stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere energiniveau b, so... -
dissolution of salt in water hjælp
ForumindlægJeg har problemer med følgende spørgsmål: 2) Forklar hvordan vandmolekylerne kan opløse en ionforbindelse ? Indrag en tegning i besvarelsen. billede er vedlagt. -
Genotyper???
ForumindlægJeg er meget i tvivl ang. genotyper.. hvad er det helt konkret, og hvordan ved jeg om hvilke genotyper, der er mulige for afkommet af et par forældre? -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
Organisk kemi.
ForumindlægHvad er godt at komme ind på hvis man skal fortælle om organisk kemi, udover kompleks bindinger? Tak på forhånd. -
Blodtype
ForumindlægHej! Sidder lidt og er gået i stå med min aflevering, da jeg har brug for hjælp. Jeg er 0 rhesus-positiv - hvilke genotyper kan mine forældre så have? Altså jeg ved at der er 2 gener CE og D som sidder på et kromosom, når man er rhesus-positiv, men så stopper min viden også der. :( Og hvad h... -
Farveanalyse
ForumindlægHeej .. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man kan lave en farveanalyse af et maleri eller skulptur? Hvad man kan evt. kigge på eller snakke om til eksamen( Billedkunst) udover Ittens farvecirkel? Har lidt svært ved at gå i gang, har kigget på farvecirklen og relateret det til maleriet ... -
Kvote 2 Ansøgning
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. ... -
1.2.3 personsfortæller.
ForumindlægHej allesammen. 1 persons - Jeg-fotæller 2 - du fortæller 3 - han hun ^ er overstående korrekt? -
kun metaller i redoxreaktioner?
ForumindlægHej! Er det kun metaller der indgår i redoxreaktioner? eller skal der bare være mindst et metal? -
Bestemmelse af fedtindhold i en vare
ForumindlægHvis man vil bestemme fedtindholdet i f.esk en leverpostej, tilsætter man så leverpostejen til et en væske der består af polær og upolær. F.esk vand og rensebenzin, så kulhydrat og protein ligger sig sammen med vand og fedten ligger sig sammen med rensebenzinen. Og så måle den upolære væske... -
Oprykning til 2.g?
ForumindlægHej alle. Jeg opretter dette indlæg fordi jeg stadig er i tvivl efter en snak med min studievejleder for et par uger siden, som ikke var særlig god til at svare på mine spørgsmål. Jeg har mildest talt ikke klaret mig godt i 1.g, men det er min egen skyld, og jeg ved det godt. Jeg vil bare... -
Kost og sundhed
ForumindlægHej Jeg har fået et spørgsmål til eksamen og jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare.. Håber i kan hjælpe Hvordan man skal planlægge sin kost, hvis man skal have dækket sit behov for protein? På forhånd tak :) -
Dumpe i 1.g?
ForumindlægKan man dumpe i 1.g?
