Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16461 til 16480 af 95433
-
HJÆLP!
ForumindlægHvad kaldes planters åndings proces? Når Planterne optager luftarten? og afgiver luftarten? had hedder disse 3 processer? I hvilken form optager optager planter næringsstoffer, er det i molekyler, atomer, bakterier eller luftarter? kunstgødning består af forskellige salte, hvilke positive- og neg... -
SRP - Matematik og Samfundsfag
ForumindlægHejsa alle. Vi er så småt gået i gang med årets studieretningsprojekt (SRP). Jeg vil mere end gerne skrive i fagene Mat-A og Samf-B. Har tænkt på forskellige temaer, som eksempelvis "Integration blandt forskellige nationaliteter", "Socialarv", "Flygtningekrisen" .. ... -
Redegørelse for formlen på mekanisk energi i gymnasiet, hvornår?
ForumindlægHej Jeg har haft om mekansik energi i 1.g, men jeg fik ikke forklaringen/beviset (eller hvad man nu skal kalde det) på hvorfor formlen ser ud som den gør. Ved selvfølgelig godt at det er summen af kinetisk energi og potentiel energi, men hvordan er så disse formler kommet til. Det har jeg ikk... -
Ioner
ForumindlægHej, håber virkelig nogen kan hjælpe. Skal til eksamen i morgen. Og i vores spørgsmål under ionforbindelser og elektrolyse, er et underpunkt der hedder "ionforbindelsers navne". Hvad er det for nogle navne? på forhånd tak! :) -
variabelsammenhæng
Forumindlæghej . Jeg skal op til mundtlig mat om en uge. Og jeg er gået i stå på et af opgaverne. Variabelsammenhæng: - gør rede for ligefrem propertionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable, og giv bevis formel for a giv et eksempel på anvendelsen af den lineære vækstmodel. Plz hjælp -
Summen af a og b???
ForumindlægHej! Er lige startet i gymnasiet, og har stødt ind i denne opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. Bestem summen af a og b, når det gælder, at: 3/2 * 4/3 * 5/4 ··· a/b = 9 Please hjælp! -
Dansk/samfundsfag
Forumindlæghejsa Jeg vil bare lige spørge hvordan det er at have dansk og samfundsfag i gym. og hva får man for og hvad skal man kunne ? Har boet i dk i fem år. Er ikke særlig god til dansk men prøver at forbedrer mig hele tiden da jeg skal starte i gym om to måneder. Fik 9 i mundtlig og 9 i skriftlig ... -
∆y/∆x(?)
ForumindlægKan overståenden differensligning anvendes til opstille en meget dynamisk model for en rørreaktor (?) -
Der ønskes en præsentation af emnet: lys og lyd
ForumindlægDette er sådan mit nyudtrykne spørgsmål ser ud. Men hvordan er det lige jeg griber det an. Jeg skal op og fremlægge imorgen, så det haster lidt :) Stikord til præsentationen: Lydbølge, bølgelængde, frekvens, bølgehastighed og lydens hastighed Alt dette skal lægges sammen og fremlægges på 5-7 ... -
Dumpe?
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte der er nogle af jer der ved om der virkelig skal meget til før man dumer dvs. 00 eller -3 i et fag? Nogen erfaringer? Mange siger det næsten er umuligt at dumpe andre siger at der ikke skal så meget til... -
Mdt. eksamen i AT
ForumindlægHvornår afholdes den mdt. eksamen i AT? Og kan det passe at der kun vil være to lærere til stede, en af vejlederne og en censor udefra? -
alkaner tabelværdi
Forumindlæghej er de her navne for alkener for tal rækkefølge 1 - 10 methan ethan propan butan pentan hexan heptan octan nonan decan er det rigtig forstået -
Variabelsammenhæng og funktionssammenhæng
ForumindlægHej:) Er der nogen som vil være så venlig at forklare, hvad forskellen er på variabelsammenhæng og funktionsammenhæng i matematik. Jeg har søgt på det, men kan ikke rigtigt finde et konkret svar. Mange tak på forhånd! -
FSA eksamen
ForumindlægNu har halvdelen af landets 9. klasser været oppe i biologi, og jeg ville høre hvordan det gik rundt omkring? Selv fik jeg et 10-tal som jeg er MEGET glad for :) Der var dog meget forviring i min klasse, fordi vi adskillige gange havde fået af vide at vi havde en time til prøven, men det vidste... -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ... -
EKSPONENTIELLE UDVIKLI
ForumindlægEr der nogen der ved om der findes et bevis indenfor eksponentielle udviklinger? -
Lommeregner til salg: TI-82 STATS
ForumindlægHej kommende ejer/interesserede Lommeregneren har kun været brugt i et år, og er i fin stand. Brugsvejledning vil være vedlagt i købet... Skriv herinde, hvis du er en mulig køber, og så kan vi sikkert finde ud af noget. -
opstil en ligning for køb af æbler
Forumindlæg1 pose æbler koster 35 kr. (deraf koster indpakning 5 kr) Der er 20 æbler i posen. udregn hvad 1 stk æble koster (X skal ævre styk prisen. opstil ligning.. HJÆLP? -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter? -
Fra STX til HA Erhvervsøkonomi på uni
ForumindlægHej! Jeg blev færdig med min stx i sommers og har valgt at læse Erhvervsøkonomi og Matematik i København efter sommerferien. Jeg vil i i denne sammenhæng høre om, der er nogen herinde, der på samme vis er gået fra STX og startet på en uddannelse ala ovenstående, evt. almen erhvervsøkonomi osv. o...
