Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16501 til 16520 af 92586
-
Lineær regression
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering, har lyst dem alle bortset fra en af opgaverne som jeg ikke kan løse. Håber så derfor at der er en venlig sjæl som vil hjælpe. Er virkelig blank, så håber vedkommende vil løse den og fortælle hvordan det er gjort. Kunne være fedt hvis udreningerne også v... -
Direkte formelt bevis
Forumindlæg- Opgaven lyder på følgende måde: Betragt det logiske argument: 1. P v S ⇒ Q (præmis) 2. ¬P ⇒ (Q v ¬R) (præmis) ------------------------ R ⇒ Q (konklusion) a) Giv ved resolution et direkte bevis for det logiske argument. - Det jeg så har gjort, er at la... -
At skifte skole fra 2g til 3g
ForumindlægJeg går lige nu i 2g, jeg bor selv og har mistet kontakten til den del af familien jeg har her hvor jeg bor. Jeg har det umiddelbart fint i min klasse men når jeg så kommer ind begynder tankerne at flyde, jeg savner min familie og venner der hvor jeg er fra, så tænkte på om det faktisk ville vær... -
FSA 2002 maj-juni
ForumindlægHej ! Jeg ville spørge om der nogen der har FSA 2002 maj-juni problemregning, matematik tilrådighed - spørger netop fordi at jeg har lavet halvdelen af den og mangler noget inspiration og hjælp til resten (er en nød til matematik) min mail er [email protected] på forhånd!Anders :D -
ABSTRACT - en retteven? (:
ForumindlægHej alle sammen. Så er jeg nået til mit abstract - jeg vil høre om der er en som måske kunne rette det igennem for mig. HÅBER JEG DER ER (: - Da jeg ikke er super stærk i engelsk.. På forhånd tak - og forsat god dag (: -
Ligninger
ForumindlægHej, er virkelig dårlig til matematik, men vil rigtig gerne ændre på det, da jeg gerne vil klare mig godt til eksamen. Har aldrig kunne forstå ligninger, det giver ingen mening for mig. Der er alle mulige måder at lave og løse dem på, og det hele bliver bare et stort rod for mig. Men vil rigtig ... -
vedrørende Terminsprøverne
ForumindlægHej kloge hoveder på Studieportalen Jeg har termins på mandag, og skal op i forskellige fag. Har prøvet at forberede mig så godt som muligt, men tror ikke helt er er klar i nu. Her har i nogle spørgsmål, som jeg håber i kan besvare :) 1) Hvor stor betydning har terminsprøverne 2) Hvordan kan je... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
hej jeg har et spørgsmål vedrørende studieretning
ForumindlægHej jeg har lige nu linjen Mat - a, kemi, b og fysik, b og jeg fik for et stykke tid siden af vide af en af mine venner at hvis jeg ville læse til odotologi i universitetet og ikke regnede med at få en snit på ca 10 i denne linje så kunne jeg vælge medifag linjen og få 10 i karakter der også d... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma... -
at gå ned i gym...
Forumindlæger der os andre end mig der er gået ned i gym???fx fik jeg 10 i dansk i folkeren men nu får jeg 7!!til gen gæld er der en fra min klasse der har fået 10 i bio og han plejede at få 8...mit snit er oxo med 1,2 karakter. -
Kortfilm HJÆLPPP
ForumindlægHej Vi i klassen har set 3 kortilm - connected , abu adnan og en eftermiddag. Jeg skal så finde en kortfilm som vare max 10 min som jeg skal perspektivere til en af de 3 kortfilm. Så hvis i kender en kortfilm på under 10 min der handler om kærlighed eller homoseksualitet så må du meget gerne ... -
Overflade areal af en postkasse
Forumindlægjeg skal finde overfladeareal af en postkasse som er sammensat af et rektangel og to halvcirkler. Cirklerne har radius r, siderne i rektangel er 2r og højde h. Bredden er 10 h jeg skal finde overfladearealet af postkassen udtrykt ved r og h? -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Halveringstid?
ForumindlægHej jeg har en rapport om halveringstid, men jeg kan næsten ikke finde noget om det. Jeg har fundet lidt i min fysik bog og lidt på nettet, kan nogen hjælpe miig. Jeg har skrevet dette indtil videre: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof (henfaldet... -
konstante linjer
ForumindlægHvordan kan en funktion hedde x= 10 ? Dette er jo en konstant linje, hvorfor er det ikke f(x)=10 ? -
Pensum
ForumindlægEr der ikke nogle flinke mennesker der kan give mig en masse råd og ideer til matematik eksamen. Jeg skal op her på onsdag og vil gerne lige høre om i har nogle gode og fornuftige fif:) Hivs i os har papir (eks. mat regler og lignende) så ville det være perfekt.Håber i vil hjælpe. -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag???
