Studievejledning

At skifte skole fra 2g til 3g

23. marts 2018 af Hererjegjo (Slettet)
Jeg går lige nu i 2g, jeg bor selv og har mistet kontakten til den del af familien jeg har her hvor jeg bor.
Jeg har det umiddelbart fint i min klasse men når jeg så kommer ind begynder tankerne at flyde, jeg savner min familie og venner der hvor jeg er fra, så tænkte på om det faktisk ville være muligt at tage 3g et andet sted eller om det i sidst ende ville være svære. For lige nu føler jeg at jeg kæmper en uendelig kamp med mig selv om at holde gejsten og lysten til at blive ved, jeg ved ikke om et år mere ville være for meget.

Mit egentlige spørgsmål er om det ville blive alt for svært at tage 3g på et andet gymnasie, for jeg er ved at være træt.

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. marts 2018 af jp0000

Det bliver ikke sværere, såfremt du skifter gymnasium. Og ja, du kan sagtens skifte fra et gymnasium til et andet, selvom du går i 2g. Du må gøre op med dig selv, om savnet er så overskyggende, at det går ud over din skole. På den anden side, der er kun et år til du bliver student. Husk på at når du skifter skole, skal du tilpasse dig i en ny klasse med et etableret "klassehierarki". Derudover skal du huske på, at det er denne klasse du skal have dimission og køre studenterkørsel med, hvis du gerne vil det.

Skriv et svar til: At skifte skole fra 2g til 3g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.