Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16521 til 16540 af 27496
-
ingeniører!
Forumindlæghej derude.. er der nogle er jer drenge/piger der skal ind og læse ingeniør efter sommerferien? hvis ja, så hvorhenne og hvilken retning.. er i sikre på at blive optaget, og hvilket karaktere har i i de specifikke "adgangsfag" -
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
mol??.....hjælp
Forumindlæghvad er Mol?,., hvad menes der at ET mol spædbørn, ville deres samlede masse være ca. lige så stor som jordklodens????,., j forstår d ik,., ka i prøv med hjlp mig,. tak på forhånd.-. -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar... -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
regler og definitioner
ForumindlægHej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen -
Mat B et krav for at tage Mat A?
ForumindlægJeg går på en VUC institution og skal op til eksamen i matematik på B niveau snart.. Jeg overvejede dog om det er nødvendigt, da jeg også skal have faget på A niveau efter sommerferien. Jeg er mildest talt dårligt forberedt, men mener mig dog i stand til at gennemføre A-niveauet til næste skoleår... -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
Ekstra højniveau fag
ForumindlægPænt goddag. De seneste par uger, grundet i alle de nyudklækkede studenter, har 1,03-reglen eller ekstra højniveau-fag-reglen, blevet meget omtalt. Mit spørgsmål lyder på følgende: - Har alle gymnasieelever krav på at kunne vælge et ekstra højniveau fag? (Ekstra timetal) Mit tilfælde: Mat A ... -
Et stof med specifikke krav...
ForumindlægYO! Som det lyder i overskriften, leder jeg efter et stof der har følgende specifikke krav: Det skal være flydende ved stue temperatur, det skal have et lavt frysepunkt (lavere end en alm. fryser ca. -28 C), og det skal være et stof der her en forholdsvis høj molarmasse. Jeg skal bruge stoffet ti... -
Opgave 4 - Ukendt syre
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med disse: Opgaven lyder således I laboratoriets syreskab står en flaske uden etiket. En laborant ønsker ved hjælp af en titrering at bestemme syren og dennes koncentration. Laboranten udtager 10,0 mL syreopløsning, som titreres potentiometrisk med 0,102 M NaOH. Titreri... -
Eksamen fysik
ForumindlægI dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver? -
Forsøgsopstillingstegneprogram
ForumindlægLang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program? -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
haster
Forumindlægopgaven er: I et lokale med gulvareal på 12,4 m^2 og en højde på 2,50 m afbrændes 25,0 og olie. a) Beregn massen af den mængde vand, der dannes ved forbrænndingen. Oxygenindholdet i luften i lokalet var før afbrændingen 20,4 volumenprocent. temperaturen var da 21,4 C og trykket var 0,993 bar. ... -
Basal humanbiologi
ForumindlægJeg sidder inde med nogle spørgsmål ift. pointfordelingen. Jeg kan forstå, at der gives 2 point for et korrekt svar og (...) minuspoint for et forkert? Hvordan er det lige det hænger sammen. Lad os antage, at X har svaret rigtig på 33 ud af de 50 spg. i basal humanbiologi. 10 ud af de 50 er besv... -
Afstemning af reaktionskemaer
ForumindlægEr der en eller anden, som vil give mig en simpel forklaring på hvordan man afstammer en reaktionsligning? eksempel: CH3OH + 02 ==> CO2 + H2O -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
Syre/base, i hjemmet :S!?
ForumindlægHej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus
