Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16541 til 16560 af 52678
-
3.g om
ForumindlægHej. Kan man få lov til at gå 3.g om, da jeg har meget fravær, og mine karakter ikke er så gode. -
Begrebsbog/ordbog til java
ForumindlægHej Nogen der har en slags bog eller opslag med de forskellige comands som f.eks. en boolean eller en arrayliste? Det skal være til jave og ikke java script. Helst med eksempler på det forskellige. Er en smule blank :) -
KRISTENDOM SPØRGSMÅL?
Forumindlægkunne ikke finde emnet 9;9;kristendom9;9;.. men er der nogle der ved hvilket emner man skal kunne til eksamen? - helst så mange som muligt.. tak på forhånd (: -
Studenterhue eller ej?
ForumindlægHej, jeg overvejer at holde mit eksamensbevis åbent ved at ikke tage den sidste eksamen. Derefter vil jeg tage 3.g om igen på et studenterkursus. Mit spørgsmål er så: Jeg har allerede købt min studenterhue og jeg vil egentlig gerne tage vognturen sammen med minge klassekammerater. Virker det... -
Er fransk nemt eller svært?
ForumindlægSe ovenover. -
pdf opgavesæt, a-niveau, matematik 2010-8-1
ForumindlægHejsa, jeg er kommet ud i en rimelig dum situation. Jeg har fået et opgavesæt i matematik for til på mandag, men jeg har ikke fået det. Har derfor ledt på nettet efter det, men kan ikke finde det. Er der derfor nogen der ligger inde med en .pdf version af dette opgavesæt? -
FSA GEOGRAFI!
ForumindlægEr der nogen af jer, der har været oppe i geografi i går eller i dag, ? hehe :D -
Det senmoderne samfund SRP
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med min redegørende del af min SRP, og jeg er kommet i tvivl. Jeg skal redegøre for det senmoderne samfund, med udgangspunkt i individets rolle i samfundet. Jeg er nu blevet i tvivl, om hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har givet en kort introduktion til hvad det ... -
Søger skriftligt opgavehæfte
ForumindlægHej Studieportalen Jeg leder efter det skriftlige opgavehæfte: hf engelsk B maj 2014 del 1 Hvis nogen vil dele hæftet med mig, vil jeg blive meget taknemlig. På forhånd tak. -
Ændring af studieretning
ForumindlægHej Alle. Jeg skal starte i 1g efter sommerferien! Men jeg har lyster ikke min allerede valgte studieretning Kemi A, Biologi B og Matematik A. Hvor jeg hellere vil Biologi A, Idræt B og Matematik B (også ved hjælp af et eller andet, få den op i A). Kan dette lade sig gøre, selvom der kun er en ... -
STX eller IB
ForumindlægHej, jeg er en elev som fortiden er i gang med Pre-IB. Sagen er sådan at vi snart skal til at vælge om vi vil forsætte til IB eller evt. skifte til STX. Jeg er så egentlig i et kæmpe dilemma, da jeg ikke ved hvad jeg skal vælge. Føler at man hele tiden bliver fortslt hvor hårdt det er at tage en ... -
Old-style tal
ForumindlægHvordan ændrer jeg tallene i LaTeX til old-style? Det skal både være i selve teksten, sidehoved- og fod, i matematik-mode og i labels (med mere) -- altså samtlige tal i hele dokumentet skal være med old-style.Jeg har prøvet med\enewcommand{0}{\\oldstylenums{0}}\enewcommand{1}{\\oldstylenums{1}}.... -
SPØRGSMÅL om gennemsnittet :)
ForumindlægHey.... Mit gennemsnit er pt. 8,3.... Har to eksamener tilbage hvor jeg i den sidste er sikker på i hvert fald 10. Min næstsidste eksamen håber jeg ikke vil ligge under 9...hvis mine skr. også alle er på mindst 9, kommer mit gennemsnit ikke ned under 8 vel? -
Division
ForumindlægHvor mange liter superbenzin: 11 kr, benzin: 9 kr., diesel: 7 kr. a) superbenzin får man for 200 kr. ? b) diesel kan man få for 300 kr. ? resultat: a) 200 * 11 = 2200 L b) 300 * 9 = 2700 L Er det rigtigt? -
Logistisk vækst
ForumindlægVerdens befolkning f(x), målt i milliarder, kan i perioden fra 1950 til 1998 med god tilnærmelse beskrives ved: f(x)=11,5/1+3,6•e-0,02777x c) I hvilket år når verdens befolkning op på 9 milliarder?? 9=11,5/1+3,6•e-0,02777x Hvordan vil I isolere x?? Er mest interesseret i udregningsmet... -
firkantens areal
Forumindlæghej folkens. jeg sidder lige med denne opg: Tangenten til grafen for f(x)=kvadratrod af x i (9,f(9)) afgrænser sammen med koordinatakserne og linjen med ligningen x=9 en firkant. Beregn denne firkants areal. Jeg har beregnet tangentens ligning som giver y=1/6x+3/2 Hvordan beregner jeg firkantens ... -
Sort studenterhue?
ForumindlægHej jeg ville spørge hvornår kan man få mulighed for at få en sort studenterhue? Har det noget af gøre med hvor mange A-fag man har? Ja så hvilke fag? Eller er det ens gennemsnit der afgøre det? Bliver man selv spurgt af lærene eller hvordan? Tak på forhånd! -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak. -
Vil nogen hjælpe en nybegynder i gang med LaTeX?
ForumindlægHej, alle!Da jeg nu er begyndt i 1.g på mat-fys-kem linjen tænkte jeg, at jeg hellere må til at lære at bruge programmet latex, da det vel kan være lidt af en fordel, når jeg senere skal i gang med de større opgaver.Jeg fik en gang hjælp af en herindefra til at komme i gang (mener, det var peden)... -
Farver
ForumindlægHvad afhænger en farve af? Hvorfor ser jeg fx trøjen som blå? Er det selve strukturen i trøjen? Hvis ja, hvilket plan skal man så ned på (altså er det molekylernes opbygning etc.)?Og hvis man er farveblind, kan man så se på trøjens molekylære struktur (eller hvad det nu er!) og derved bestemme fa...
