Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16561 til 16580 af 27765
-
Appelformer i "I Have a Dream"
ForumindlægHejsa. "It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment". "There will be neither redt nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights". Hvilken appelform er det? Pathos, Logos eller Ethos? Tak! -
"En - to - tre - NU!" af Jesper Wung-Sung
Forumindlæghej :p Jeg skal finde et sted i bogen "En - to - tre - NU!" af Jesper Wung-Sung til oplæsning.. jeg skal læse ca ½ side op af bogen, det er længe siden jeg har læst den. Nogen som har et forslag til hvad jeg kunne læse :) ? -
samfundsfag og religion
ForumindlægHey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om -
Designerbabyer
ForumindlægHej allesammen. Af jer som skal skrive om designerbabyer i AT, hvor får I jeres stof fra? Jeg har været på biblioteket og har slet ikke kunne finde noget om emnet designerbabyer. :( -
Hjælp til Mein Kampf
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Platons Utopia og så sammenholde det med Hitlers Nazityskland. Jeg har lånt en dansk oversættelse af Mein Kampf (Min Kamp), men aner ikke hvor jeg skal begynde. Har du læst den og ved hvor han beskriver noget om hvordan det ideelle samfund bør ledes, vil jeg være meget ... -
Fattigdom i DK
ForumindlægVurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom? Det er fattigdom i Danmark der skal mindskes. Nogle der kan hjælpe mig her? -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ... -
differential ligninger.
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe´. sådan lyder opgave formuleringen: En cykelrytter kører på sin cykel på en lang, lige og flad vej. Han og hans cykel vejer tilsammen 80kg. Antag at cykelrytteren og hans cykel er et punkt med masse 80kg, at dette pkt opfylder Newtons 2.lov, og at dette punkt er påvir... -
EU's beslutningsproces og Danmarks indflydelsesmuligheder
ForumindlægJeg skal til at skrive en opgave om EU's beslutningsproces og hvordan Danmark kommer ind på billedet ? Hvis der er en hjælpende hånd derude, må i meget gerne skrive.. tak.. -
Et portræt af Helle Helle
ForumindlægHej akke.. Jeg skal skrive et portræt af Helle Helle som indebærer karakteristik af Helle Helles skrivestil. Jeg har selv mine egne idder om at helle helle bruger isbjergsteknikkenog generelt skriver minimalistisk. Men er der nogen af jer der kan komme med andre begreber som man kan sætte på He... -
HVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D
ForumindlægHVAD ER PRIMÆR -SEKUNDER LITTERATUR LISTE? EN SOM KAN HJÆLPE :D -
Debatindlæg
ForumindlægKunne jeg godt starte mit debat indlæg med " Mange ungegymnasie elever laver ikke deres hjemme arbejde eller lektier. Det kan sandsynligheds være fordi de er for trætte til at lave lektier, dovne, ikke nok tid ellers er de ligeglad. Mange unge interesserer sig mere for de sociale medier, e... -
• diskussion af materialer, teorier og metoder
ForumindlægHej! I det 4 punkt over hvad der skal indgå i AT-synopsisen står der at der skal indgå: • diskussion af, hvilke materialer, teorier og metoder der er relevante i arbejdet med problemstillingerne (underspørgsmålene) Har virkelig svært ved at se hvordan jeg skal lave denne del... Er der nogle d... -
Metode - fysik (om Hubble)
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive i fysik metode afsnittet i min synopsis. Jeg har kigget på Hubbles lov. Hvad loven udtrykker og hvordan den er fremkommet (altså på baggrund af hvilke observationer og teorier). Jeg har om dommedag som emne, og kigger derfor på hvi... -
Ideér til min SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i uge 5 og 8. Jeg har valgt H&M som virksomhed og fagene er afsætning og international økonomi. Grunden til jeg valgte den virksomhed, var får at kunne skrive om den måde de brander sig selv på, men den vinkel på opgaven stemmer ikke overens med mine to fag, derfor vi... -
Forstår det ikke...
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte sangen men kan ikke forstå meningen med det... nogen der vil hjælpe? Ich weiss, dass auf der Strasse hier kein einziger Baum mehr stand, Ruinen in den Himmel ragten, schwarz und leergebrannt. Und über Bombenkrater ging ein Wind von Staub und Russ. Ich stolperte in S... -
Grammatik
ForumindlægHej alle. Jeg har noget grammatik i tysk, som jeg har svært ved. Nogle der kan hjælpe? -
Molins model
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal give forskellige forklaringer på socialdemokraternes valgnederlag i 2005 og der står at jeg skal bruge molinsmodel, men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. HAr godt hørt om modellen, men forstår ikke hvordan jeg skal bruge den i en skriftelig rapport? -
marketing
ForumindlægHvad betyder ordet marketing og marketingføring?
